Radio M Utrecht

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

GerjanCluistra

Re: Radio M Utrecht

Bericht door GerjanCluistra »

Heb daar 3 jaar gewerkt, dus kan er wel iets over zeggen.

1. De sport wordt goed beluisterd en voldoet aan de kerntaak van RTV Utrecht. Daarmee dus alle reden om door te gaan.
2. Thorvald de Geus wil, voor zover ik weet, op de bus blijven. Dat zei hij althans enkele jaren terug bij Patrick Kicken in de podcast.
3. Evelien de Bruin haar programma zijn voice tracks, dus dat kan ze prima blijven doen.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Er is na drie maanden invallen door Maya Eksteen een opvolger oor Jeroen Latijnhouwers gevonden. Het is Marcel Hofman geworden, die van NH Radio komt.

Vooropgesteld dat ik begrijp dat het niet eenvoudig is om ervaren, landelijk bekende radiomakers op te volgen en het contrast met het "voorprogramma" met Jos van Heerden er altijd zal zijn, vind ik dit niveau van presentatie toch onvoldoende voor een grote regionale zender als Radio M.

Ik hoor het volgende:
1. Flauwe opmerkingen als "blikken op de weg" bij de verkeersinformatie, in eindeloze herhaling.
2. Langzame presentatie, in trage zinnen en bijv. onnodige herhaling in interviews. Dat haalt het tempo eruit.
3. Geneuzel over wat mensen eten. Dj's als Jos van Heerden kunnen van niets iets maken, maar enkel oplezen wat "tante Sjaan" morgenavond eet, heeft geen informatieve of amusante waarde.
4. Erg zakelijke toon, sluit niet aan op de stijl van de andere presentatoren.

In zijn laatste uitzending hinte Jeroen Latijnhouwers op terugkeer na ern half jaar. Dat lijkt me een uitstekend idee!

En anders is een nu als nieuwslezer actieve medewerker als Marco Bosmans misschien ook een verbetering?
Rock 'n roll is better than music!
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Jeroen zit tegenwoordig op radio West op zondagmiddag. Niet dat het niet kan, bij 2 omroepen werken, maar vraag me daardoor toch af of hij nog terugkomt.
Orange

Bericht door Orange »

De Nachtwacht schreef: 25 apr 2023 10:48 Jeroen zit tegenwoordig op radio West op zondagmiddag. Niet dat het niet kan, bij 2 omroepen werken, maar vraag me daardoor toch af of hij nog terugkomt.
En ik hoorde hem gisteren het ANP-nieuws lezen.
De Nachtwacht

Hoor nu ook een promo voor Utrecht komt thuis met Marcel Hofman. Lijkt me dus echt een vast iets te zijn.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

De Nachtwacht schreef: 25 apr 2023 12:39 Hoor nu ook een promo voor Utrecht komt thuis met Marcel Hofman. Lijkt me dus echt een vast iets te zijn.
Daar lijkt het ook zeker op, maar vergeleken met Jeroen Latijnhouwers is dat wel een kwaliteit minder. Het zou dus mooi zijn als de hint van Jeroen toch nog waarheid zou worden.
GerjanCluistra

De Nachtwacht schreef: 25 apr 2023 10:48 Jeroen zit tegenwoordig op radio West op zondagmiddag. Niet dat het niet kan, bij 2 omroepen werken, maar vraag me daardoor toch af of hij nog terugkomt.
Je kan toch prima in het weekeinde voor Radio West werken en dan op werkdagen voor Radio M. Die twee hebben een totaal andere doelgroep, beiden RPO, dus dat lijkt me wel te doen.
De Nachtwacht

GerjanCluistra schreef: 28 apr 2023 00:38
Je kan toch prima in het weekeinde voor Radio West werken en dan op werkdagen voor Radio M. Die twee hebben een totaal andere doelgroep, beiden RPO, dus dat lijkt me wel te doen.
Vandaar de toevoeging niet dat het niet kan.
GerjanCluistra

De Nachtwacht schreef: 28 apr 2023 13:51
Vandaar de toevoeging niet dat het niet kan.
Babylonische spraakverwarring. Begrijp nu wat je bedoelt.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

De doelgroep blijft hetzelfde, de inwoners van de betreffende provincie. Er zijn zat regionale omroep medewerkers die bij verschillende regionale omroepen freelancen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Vandaag 25 jaar op de rado: Edwin Meerman.

Ik weet dat hij begonnen is bij de grote landpiraten in Baarn, bij Radio 10 heet gezeten en nu alweer geruime tijd bij Rado M Utrecht preseteert. Momenteel is hij vaste presentator van 93-1.NL, Studio Sixties en Het gouden weekend. Met zijn rustige presentatie en onderkoelde humor vind ik het een erg fijne dj om naar te luisteren.

Edwin, van harte! Op naar de volgende 25.
GerjanCluistra

Pascal. K schreef: 30 apr 2023 20:27
De doelgroep blijft hetzelfde, de inwoners van de betreffende provincie. Er zijn zat regionale omroep medewerkers die bij verschillende regionale omroepen freelancen.
Andere provincie maakt ook andere doelgroep. Omroep West richt zich op de doelgroep inwoners van Zuid-Holland, Radio M op de doelgroep inwoners van Utrecht.
Marijn

Bericht door Marijn »

Edwin is zeker een topper. Van harte gefeliciteerd ook namens mij.
zend-amateur

Bericht door zend-amateur »

Heb er vroeger wel eens naar geluisterd toen zat Hubert Mol daar in de ochtend.
Vondt hem toen ook een erg goede en rustige presentator.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Schijnbaar heeft Radio M Utrecht als regionale omroep bedacht nog meer direct contact met de luisteraar te willen. Dat kan best leuk zijn. Spelletjes doen het overal goed en in het een programma van Jos van Heerden wordt dit al jarenlang goed gedaan.

Nu zijn daar in één week tijd een poll in de ochtendshow, reacties op Facebook in de ochtensshow en reacties op straat in de middagshow bijgekomen. Dat lijkt mij net te veel van het goede. Met name de reacties op Facebook vind ik uit de toon vallen. In een goed nieuws- en actualiteitenprogramma, prettig in de auto, past de mededeling wat Truus uit Maarssen vandaag gaat doen niet echt lekker. Het boeit niet, het heeft in zo een programma geen meerwaarde. Het gaat wel hoorbaar ten koste van de tijd voor informatieve en amusante items als het weer.

Misshien de ochtendshow beperken tot de poll en misschien wat inhoudelijke reacties daarop?
Plaats reactie