SAM Broadcaster FTP muziek map

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderator: admin6

Plaats reactie
julianborghuis

SAM Broadcaster FTP muziek map

Bericht door julianborghuis »

Dag,

Ik had de vraag of iemand weet of het mogelijk is om een muziek map die extern ergens staat (dus met een ftp server of een SMB server) die als media map te gebruiken en dat die in sam broadcaster telkens word gecontroleerd of er nieuwe muziek in die map staat,
We gebruiken nu een windows server die gekoppeld is aan een SMB server en daar halen we de muziek vanaf, maar als er nieuwe muziek in die map komt moeten we gelijk de hele map opnieuw plaatsen in sam om alle muziek terug erin te hebben + de nieuwe nummers.

is hier een makkelijkere manier voor? Lokaal opslaan is geen optie wegens redenen.
Echtwel

Re: SAM Broadcaster FTP muziek map

Bericht door Echtwel »

sam broadcaster heeft een eigen forum check dat eens ?

http://broadcasterforum.nl/

ik heb daar veel waarde info vanaf gehaald.
Met echter wel zeggen dat ik RADIODJ veel beter vind dan Sam maar dat is persoonlijk -smok
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Ik zou niets anders kunnen bedenken dan een eigen tool maken die naar de directory luistert en een nieuwe file meteen in de SAM database wegschrijft.

Misschien kun je het met behulp van wat bestaande tools voor elkaar krijgen.

Iets als GiPo@DirMonitor gecombineerd met een SQL script.
I think that GiPo@DirMonitor is the most interesting tool of the GiPo@FileUtilities. It allows you to monitor a folder, along with its subfolders, for any kind of changes. The windows user interface displays if a file was added, changed, deleted, renamed, etc. DirMonitor can also create an HTML report that lists all of the changes made since you started the tool. It is also possible to launch a program whenever a change occurs.
https://4sysops.com/archives/free-gipof ... -and-more/
Wout

Bericht door Wout »

julianborghuis schreef: 05 mar 2022 10:37 is hier een makkelijkere manier voor?
Je kan in SAM gebruik maken van PAL-scripts. Met PAL-scripts kan je je creativiteit omzetten naar code.
Vanuit holistische benadering naar een elementair proces kan wel een bottleneck zijn. Maar tijd en drive zorgt ervoor dat je het kunt. 😊
Een van de functies waar ik aan denk is

Code: Selecteer alles

function FileExists(Filename: String): Boolean;
Plaats reactie