Dag iedereen van Radioforum.nl,
Momenteel ben ik werkzaam als radiomaker in mijn thuisstudio. Ben nu 37 En ga binnenkort werken bij de lokale omroep als hobbyist. Het presenteren gaat in mijn thuisstudio wel aardig. Wel op mijn eigen manier. Ben dyslectisch en stotter in het echte leven behoorlijk. Gek genoeg gaat het doormiddel van alles voorlezen makkelijker. Waar ik tegen aanloop is het volgende: Ik heb moeite met creatief content maken, dus content waarin je je onderscheid t.o.v andere radiomakers. Ik ben in het echte leven heel chaotisch. Weet iemand hier of daar een creatief item aan te koppelen is? Kopiëren zal ik niet doen, maar misschien haal ik er wel inspiratie uit.
Groet,
Gert
Creatief content maken
Moderator: admin6
-
Re: Creatief content maken
Hoi Gert,
Ik denk dat je je content misschien wel dichterbij vind dan je denkt. Je omschrijft namelijk je stottert en dat je chaotisch bent, je zou in dit geval natuurlijk ook van je ''handicap'' je uithangbord kunnen maken.
Bij mij kwam na het lezen van je verhaal dit spontaan even boven drijven:
programma naam: Chaos met gert show, of chaos met gert iets in die trant.
met jingles zou je het dan wat vorm kunnen geven, pak bijvoorbeeld de intro can cliff richard and the young ones. waar alle instrumenten omver gelopen worden en een deur word in getrapt en roep voor een van de zangers roept brilliant he didn't even open them zelf iets van ja hoi ik ben er al oid.
heb je al een leuke, speelse maar ook vooral persoonlijke jingle.
verder gingen mijn gedachten nu even niet, maar het omschrijft wel wie jij een beetje bent en houd het laag drempelig waardoor het niet heel erg is als er soms even iets niet super strak op elkaar afgestemd staat of jij even stottert tijdens je programma. Dat maakt het dan echt een show van jou.
Als je het idee leuk vind mag je het gerust overnemen en op verder borduren. en anders kan ik gewoon in de kliko
groet,
wouter
Ik denk dat je je content misschien wel dichterbij vind dan je denkt. Je omschrijft namelijk je stottert en dat je chaotisch bent, je zou in dit geval natuurlijk ook van je ''handicap'' je uithangbord kunnen maken.
Bij mij kwam na het lezen van je verhaal dit spontaan even boven drijven:
programma naam: Chaos met gert show, of chaos met gert iets in die trant.
met jingles zou je het dan wat vorm kunnen geven, pak bijvoorbeeld de intro can cliff richard and the young ones. waar alle instrumenten omver gelopen worden en een deur word in getrapt en roep voor een van de zangers roept brilliant he didn't even open them zelf iets van ja hoi ik ben er al oid.
heb je al een leuke, speelse maar ook vooral persoonlijke jingle.
verder gingen mijn gedachten nu even niet, maar het omschrijft wel wie jij een beetje bent en houd het laag drempelig waardoor het niet heel erg is als er soms even iets niet super strak op elkaar afgestemd staat of jij even stottert tijdens je programma. Dat maakt het dan echt een show van jou.
Als je het idee leuk vind mag je het gerust overnemen en op verder borduren. en anders kan ik gewoon in de kliko

groet,
wouter
Hey ho, hey ho, je krijgt je orban niet cadeau! :))