Dit jaar nieuwe kavels bovenregionaal

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Ane Sybesma

Re: Dit jaar nieuwe kavels bovenregionaal

Bericht door Ane Sybesma »

Gelukkig werkt het bij ziggo anders. Alle regionale zenders zowel op digitale radio als digitale tv. En er is nog gewoon FM. Daar pak ik een stuk of 6 regionalen mee op. En met Dab straks 2.
Urbenhuis

Bericht door Urbenhuis »

is al bekend wanneer ze overschakelen? Ze moeten toch ergens tussen juni en september de switch maken. dat zou nu toch wel geregeld zijn?
altijd stereo en op meestal 2 wielen
iljitsch

Bericht door iljitsch »

EtherScout schreef: 13 feb 2022 12:38 Ik zou het zelfs wel fijn vinden als bijvoorbeeld Radio 1 en 2 in de auto tot in zuid-Spanje in de vrije ether te ontvangen zouden zijn, maar ik vind het terecht dat daar niet voor betaald wordt. Zelfs als het zou kunnen/mogen.
Ik zou het best wel cool vinden als binnen (grote delen van) Europa het belangrijkste nieuwsstation ook in andere landen te ontvangen zou zijn.

Zo luisterde ik ooit naar de val van het kabinet Kok-2 wandelend door Londen, op de 747.

Dus NPO Radio 1 in Frankrijk, Duitsland, België en Spanje zou zeker niet slecht zijn. En omgekeerd.

Maar ja, kost wel een halve mux.

Een paar pan-europese zenders in de belangrijkste talen zoals Duits, Frans en Engels zou ook niet verkeerd zijn. Zeker als ze het Duits wat langzamer spreken zodat ik het nog kan volgen. :cool:
voorenmedia

Bericht door voorenmedia »

BBC World Service zit in ons land op DAB+ (mux MTVNL).
glokhoff

Bericht door glokhoff »

Je kunt tegenwoordig met mobiel internet gewoon via de app naar b.v. NPO Radio 1 luisteren in het VK of elders... Maar het begrip van internationaal luisteren wordt door de techniek wel verdrongen (met weemoed luister ik weleens naar Tom Robinson's 'Listen to the Radio' - nieuwe generaties kennen het gevoel van cruisen over de middengolf helemaal niet meer. Zouden ze kunnen begrijpen waar hij over zingt ?)
Plaats reactie