Hoe doen de vroegere zeezenders het nu?

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

big T

Re: Hoe doen de vroegere zeezenders het nu?

Bericht door big T »

En op 1485 hebben ze nog nooit synchroon gelopen.
Heb ze wel eens gehoord, maar nooit met het programma van Sytze B
Flauwekul dus veel wind maken, maar geen inhoud.
Ja je geld afhandig maken, dat is nog steeds hun verdienmodel.
WMR is de naam van het geheel geloof ik :))
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Welke zijn echt de vroegere zeezenders? Vele hebben alleen maar de zelfde naam. Veronica en enkele van de boven genoemde niet vind ik.
big T

Bericht door big T »

verkeerde knop :eek:
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Radiokees schreef: 12 jun 2022 22:55 Welke zijn echt de vroegere zeezenders? Vele hebben alleen maar de zelfde naam. Veronica en enkele van de boven genoemde niet vind ik.
KL85 ZEEZENDER
snap niet waar de kaam op slaat maar wel veel oud zeezender dj een goede vind ik ook
https://kl85.net/de-zeezendertijd/

ook leuk om te bekijken is https://www.offshoremusicradio.com/
http://www.offshoremusicradio.com/sites.php
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
density1

Bericht door density1 »

Wat is er toch aan de hand met Radio Monique. Al maanden geen signaal meer waargenomen op 918 AM. Hebben ze hun frequentie ingeleverd?
jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef: 02 sep 2022 16:50 Wat is er toch aan de hand met Radio Monique. Al maanden geen signaal meer waargenomen op 918 AM. Hebben ze hun frequentie ingeleverd?
Ze zijn al eerder een hele tijd off air van AM geweest. Toen kwamen ze toch weer terug. Afwachten dus, er is niets over gezegd.

Hoe staat het met andere voormalige zeezenders / landpiraten. Atlantis Amsterdam zit ook op internet, maar maakt geen aanstalten om op DAB+ of FM te komen. Is StarFM nu wel terug op FM. Ik heb ze nog niet gehoord. Hoe zit het met andere zenders komen die ook terug. Einstein, Oktaaf, Star.
density1

Bericht door density1 »

Atlantis Amsterdam is toch al weer een tijdje geleden gestopt?
jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef: 03 sep 2022 12:02 Atlantis Amsterdam is toch al weer een tijdje geleden gestopt?
Op internet draaien ze nog.
density1

Bericht door density1 »

Mmm, https://www.atlantis-amsterdam.nl/ Niet veel meer te beleven en ook geen stream.
jessica

Bericht door jessica »

Ik had niet via hun site geluisterd. Maar ze gezocht op mijn internetradio en daar draait de stream gewoon nog.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Radio Veronica keert terug op het Veronicaschip

Van 11 t/m 17 februari keren we met Radio Veronica voor heel even terug naar De Norderney voor de Super 70s. En ook jij bent daar natuurlijk van harte welkom! Het schip is tijdens de uitzendingen in het weekend van 12:00 tot 18:00 uur te bezoeken en op werkdagen van 09:00 tot 18:00 uur. Je kunt van bovenaf een kijkje nemen in de radiostudio, genieten van de Top 770 en de beste 70s-albums shoppen in de pop-up store van onze vrienden van Concerto.
Hoe kom je er?

Het Veronicaschip is makkelijk te bezoeken met het openbaar vervoer. Pak het pontje achter station Amsterdam Centraal naar de NDSM-werf en je stapt uit naast het schip. De locatie is ook uitstekend te bereiken met de auto. Navigeer naar de IJ-Kantine op de NDSM-werf. Daar is meer dan voldoende parkeergelegenheid, tegen een betaalbaar tarief.

bron :https://www.radioveronica.nl/nieuws/bez ... -amsterdam
Noordzee

Bericht door Noordzee »

jessica schreef: 22 jan 2022 11:57 Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden hoe de vroegere zeezenders het nu doen.

De zenders die ik heb kunnen vinden:

1- Radio Caroline - AM 648 en in Engeland op DAB+ en op internet. Met zusterstations Radio Caroline Flashback en Radio Caroline North

Goed album station. Leuk om af en toe naar te luisteren. Rustige presentatie. Flashback alleen die liedjes uit de jaren 50, 60 en 70. Ken ik persoonlijk niet zo goed. Radio Caroline North. Leuk station dat 1 x per maand live uitzend vanaf het oude zendschip The Ross Revenge. Klinkt heel leuk altijd dit weekend. Zeer professioneel.

2 - Radio Mi Amigo International - Op Korte golf 6085 en op internet. Gepresenteerd in verschillende talen. Engels, Nederlands, Duits en Frans.

Sommige programma's worden speciaal voor Mi Amigo gemaakt. Enkele Nederlandse en Engelse. Maar ook veel zijn soort van Syndicated.
Muziekmix is wel leuk en het klinkt professioneel.

3 - Radio Northsea - Interantionale editie voornamelijk Engels op internet maar ook in UK als het goed is op sommige FM frequenties

Beetje vreemd station. Allegaartje van allerlei programma's ook uit verschillende studio's. Geen echte mooie overzichtelijk site ook.

4 - Radio Monique 918 - Am low power 918 khz en internet.

Niet lang geleden weer nieuw leven ingeblazen en ook op low power AM. Wel een leuk station met aardige programma's. Had het station links laten liggen, maar pak nu regelmatig een uurtje mee.

5 - Mi Amigo Radio - pas opgestart door veel DJ's van vroeger en alleen op internet.

Ik had hoge verwachtingen van dit station. Ik vind op zich de Dj's leuk. De oude commercials beslist niet. Dan ben je toch teveel in het verleden blijven hangen. Soms ook oubollige platen. Alleen ook op internet. Had meer van dit station verwacht.

6 - Radio Northsea- Voornamelijk Duitse editie - Volgens mij allee op internet.

Veel Duitse programma's en een vreemde afsplitsing van het andere Northsea. Of ze liften alleen op de bekende naam mee. Luister hier eigenlijk weinig naar. Weet iemand hoe het zit met de 2 Radio Northsea's?

7 - Misschien ben ik nog zeezenders van vroeger vergeten die nu ook weer uitzenden. Vul de lijst aan.

Misschien heb ik nog stations over het hoofd gezien. Ik ben nieuwsgierig wat jij van deze stations vind.
Ik ben vandaag eens geswitcht van Radio Caroline naar Radio Monique International (918). Het klinkt allemaal aangenaam en prima. Ze hebben op bepaalde tijden (meestal in de avond) ook speciale oude zeezenderterugblikken. Maar verder : Nu overdag met de liveprogramma's is het goed toeven.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Nadat in 1974 de Nederlandse zeezenders de nek was omgedraaid bleven Mi-Amigo en later Monique over. S avonds na 7 uur nam Radio Caroline het
stokje over. Caroline vond ik de beste over gebleven zeezender. Ook nu nog vind ik hun de beste. Non profit, weinig reclame, en men draait albumtracks. Vaak de wat minder bekende muziek die je op andere zenders niet hoort. Hun format bevalt me wel, alleen jammer dat er bij Radio Caroline heel weinig Engelstalige muziek te horen is uit niet Engelstalige landen. Bijvoorbeeld uit Belgie, Nederland of Zweden.
big T

Bericht door big T »

De rest vd wereld dus :D
jessica

Bericht door jessica »

Nummer 5 en 6 kunnen we eigenlijk al weer 1,5 jaar later uit de lijst schrappen. Mi Amigo "de echte" is alleen nog maar een nonstop stream en radio nordsea de duitse versie kan ik in ieder geval niet meer vinden. Zal ook wel ter ziele zijn. Punt 7 Ik heb geen nieuwe zeezender initiatieven kunnen ontdekken.

Blijven alleen Radio Caroline, Radio Mi Amigo International, Radio Northsea International en Radio Monique 918 nog over.
Plaats reactie