Hoe doen de vroegere zeezenders het nu?
Moderator: admin6
Re: Hoe doen de vroegere zeezenders het nu?
Caroline is nooit echt hitradio geweest, enkele een korte periode t/m de raid in augustus 1989. Toen leek het erg veel op Laser 558.
Dat is voor mijn tijd, maar volgens mij waren ze altijd wel wat progressiever.
gewoon platte hits laten horen, dat was ook de reden om Caroline te beginnen.
Omdat er een publiek voor was en Ronald zijn eigen muziek label wilde promoten.
Omdat er een publiek voor was en Ronald zijn eigen muziek label wilde promoten.
Radio Caroline leek tussen in het begin in 1964 tot 1967 op onze radio Veronica. Populaire muziek draaien dus. Vanwege de oprichting van popzender BBC 1 en later de opkomst van commercieële zenders vond de Caroline organisatie het nodig om alternatief te gaan. Ik vraag me af of dat wel nodig was. Als Mi-amigo het kon, waarom Radio Caroline dan niet?
Ronald was een eigenwijze man, met maar een doel voor ogen, geld er aan over houden.
En als er maar geld kwam, mochten ze op het schip eigenlijk hun gang gaan.
En als dit niet lukte kwamen er wel Nederlanders die het geld binnen brachten zodat ze hun gang konden gaan.
En als er maar geld kwam, mochten ze op het schip eigenlijk hun gang gaan.
En als dit niet lukte kwamen er wel Nederlanders die het geld binnen brachten zodat ze hun gang konden gaan.
-
klopt ik was het even kwijt 

-
Maar de rest van je bewering over Ronan (winstbejag) heb je ook uit de mouw geschud. Ronan was een idealist pur sang.
Caroline als zeezender mag ooit (jaren 60) met winst hebben gedraaid, in de latere zeezenderlevens (jaren 70 Mi Amigo-tijd en jaren 80 Ross-Revenge-tijd) was dat allerminst het geval en werd de zender levend gehouden door zendtijdverhuur (jaren 70: Radio Mi Amigo, Radio Monique en Dominee Toornvliet en jaren 80: giften en Roy Masters). Ronan begon uit idealisme en eindige ermee in zijn leven.
Waarom denk je dat Caroline steeds de enige blijver was er geen nieuwe zenders (behalve Laser 558 een tijdje) bijkwamen?
De echte Britse zeezender winstmaker in 2,5 tijd was Radio London/BigL.
De andere zeezenders maakten een bescheiden winst of draaiden tot het eind met verlies.
lees de verhalen er maar op na, daar baseer ik me op.
-
Ik baseer me op de bekende feiten. En die zijn zoals ze zijn. Caroline jaren 70 en 80 was geen booming business. Ronan is dan ook niet als rijkaard gestorven.
Dat heb ik ook niet beweerd, lees nog maar eens goed 

Het lijkt er op dat Caroline het nu het beste doet van de vroegere zeezenders.
Een heel mooi iets voor de U.K. vind ik het feit dat je s avonds ook muziek hoort die je op andere Britse zenders niet tegen komt.
Bij Mark Dezzani bijvoorbeeld kun je regelmatig niet Engelstalige muziek horen. Net zoals vroeger. Toen maakten de Britten ook kennis met muziek die de Engelse zenders niet draaiden. Dit via radio Veronica, die daar in het westen goed te ontvangen was.
Een heel mooi iets voor de U.K. vind ik het feit dat je s avonds ook muziek hoort die je op andere Britse zenders niet tegen komt.
Bij Mark Dezzani bijvoorbeeld kun je regelmatig niet Engelstalige muziek horen. Net zoals vroeger. Toen maakten de Britten ook kennis met muziek die de Engelse zenders niet draaiden. Dit via radio Veronica, die daar in het westen goed te ontvangen was.
Wanneer draait Mark Dezzani op Caroline. Ik ken hem niet.
jessica schreef: ↑18 mar 2022 00:07 Wanneer draait Mark Dezzani op Caroline? Ik ken hem niet.
Die kun je op dinsdag avond vanaf elf uur horen. (Tuesday late)
Ik beluister hem via listen again omdat dat te laat is. Als ik me niet vergis is dat nu helaas nog steeds maar een keer per 14 dagen. IK heb hem een tijd geleden gemaild en hij gaf daar de volgende uitleg aan: Ik ben op dit moment niet op elke dinsdag avond te horen omdat ik voorlopig geen thuisstudio heb en dus moet ik shows samenstellen met behulp van een edit timeline op computer software en dat duurt langer dan het opnemen van shows as live in een studio. Ik hoop dat snel op te lossen en terug te keren naar een wekelijkse show. Hij is geboren in de U.K. maar heeft Italiaanse roots. Als je hem of zijn muziekkeuze leuk vind moet je eens contact met hem opnemen. Gegarandeerd antwoord.