Hoe doen de vroegere zeezenders het nu?
Moderator: admin6
Hoe doen de vroegere zeezenders het nu?
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden hoe de vroegere zeezenders het nu doen.
De zenders die ik heb kunnen vinden:
1- Radio Caroline - AM 648 en in Engeland op DAB+ en op internet. Met zusterstations Radio Caroline Flashback en Radio Caroline North
Goed album station. Leuk om af en toe naar te luisteren. Rustige presentatie. Flashback alleen die liedjes uit de jaren 50, 60 en 70. Ken ik persoonlijk niet zo goed. Radio Caroline North. Leuk station dat 1 x per maand live uitzend vanaf het oude zendschip The Ross Revenge. Klinkt heel leuk altijd dit weekend. Zeer professioneel.
2 - Radio Mi Amigo International - Op Korte golf 6085 en op internet. Gepresenteerd in verschillende talen. Engels, Nederlands, Duits en Frans.
Sommige programma's worden speciaal voor Mi Amigo gemaakt. Enkele Nederlandse en Engelse. Maar ook veel zijn soort van Syndicated.
Muziekmix is wel leuk en het klinkt professioneel.
3 - Radio Northsea - Interantionale editie voornamelijk Engels op internet maar ook in UK als het goed is op sommige FM frequenties
Beetje vreemd station. Allegaartje van allerlei programma's ook uit verschillende studio's. Geen echte mooie overzichtelijk site ook.
4 - Radio Monique 918 - Am low power 918 khz en internet.
Niet lang geleden weer nieuw leven ingeblazen en ook op low power AM. Wel een leuk station met aardige programma's. Had het station links laten liggen, maar pak nu regelmatig een uurtje mee.
5 - Mi Amigo Radio - pas opgestart door veel DJ's van vroeger en alleen op internet.
Ik had hoge verwachtingen van dit station. Ik vind op zich de Dj's leuk. De oude commercials beslist niet. Dan ben je toch teveel in het verleden blijven hangen. Soms ook oubollige platen. Alleen ook op internet. Had meer van dit station verwacht.
6 - Radio Northsea- Voornamelijk Duitse editie - Volgens mij allee op internet.
Veel Duitse programma's en een vreemde afsplitsing van het andere Northsea. Of ze liften alleen op de bekende naam mee. Luister hier eigenlijk weinig naar. Weet iemand hoe het zit met de 2 Radio Northsea's?
7 - Misschien ben ik nog zeezenders van vroeger vergeten die nu ook weer uitzenden. Vul de lijst aan.
Misschien heb ik nog stations over het hoofd gezien. Ik ben nieuwsgierig wat jij van deze stations vind.
De zenders die ik heb kunnen vinden:
1- Radio Caroline - AM 648 en in Engeland op DAB+ en op internet. Met zusterstations Radio Caroline Flashback en Radio Caroline North
Goed album station. Leuk om af en toe naar te luisteren. Rustige presentatie. Flashback alleen die liedjes uit de jaren 50, 60 en 70. Ken ik persoonlijk niet zo goed. Radio Caroline North. Leuk station dat 1 x per maand live uitzend vanaf het oude zendschip The Ross Revenge. Klinkt heel leuk altijd dit weekend. Zeer professioneel.
2 - Radio Mi Amigo International - Op Korte golf 6085 en op internet. Gepresenteerd in verschillende talen. Engels, Nederlands, Duits en Frans.
Sommige programma's worden speciaal voor Mi Amigo gemaakt. Enkele Nederlandse en Engelse. Maar ook veel zijn soort van Syndicated.
Muziekmix is wel leuk en het klinkt professioneel.
3 - Radio Northsea - Interantionale editie voornamelijk Engels op internet maar ook in UK als het goed is op sommige FM frequenties
Beetje vreemd station. Allegaartje van allerlei programma's ook uit verschillende studio's. Geen echte mooie overzichtelijk site ook.
4 - Radio Monique 918 - Am low power 918 khz en internet.
Niet lang geleden weer nieuw leven ingeblazen en ook op low power AM. Wel een leuk station met aardige programma's. Had het station links laten liggen, maar pak nu regelmatig een uurtje mee.
5 - Mi Amigo Radio - pas opgestart door veel DJ's van vroeger en alleen op internet.
Ik had hoge verwachtingen van dit station. Ik vind op zich de Dj's leuk. De oude commercials beslist niet. Dan ben je toch teveel in het verleden blijven hangen. Soms ook oubollige platen. Alleen ook op internet. Had meer van dit station verwacht.
6 - Radio Northsea- Voornamelijk Duitse editie - Volgens mij allee op internet.
Veel Duitse programma's en een vreemde afsplitsing van het andere Northsea. Of ze liften alleen op de bekende naam mee. Luister hier eigenlijk weinig naar. Weet iemand hoe het zit met de 2 Radio Northsea's?
7 - Misschien ben ik nog zeezenders van vroeger vergeten die nu ook weer uitzenden. Vul de lijst aan.
Misschien heb ik nog stations over het hoofd gezien. Ik ben nieuwsgierig wat jij van deze stations vind.
Re: Hoe doen de vroegere zeezenders het nu?
Je moet oppassen dat je het niet over een naam hebt van vroeger maar waarvan de binding met de zee zender nul komma nul is.
Caroline is de enigste die deze binding kan bewijzen, de anderen niet.
Caroline is de enigste die deze binding kan bewijzen, de anderen niet.
Radio Monique 918 AM is al weer gestopt met uitzenden op de AM overigens.
Nou de 2 Mi Amigo's hebben wel veel DJ's die ook op de zeezenders hebben gedraaid. Van de andere zenders weet ik dit niet.
Is ook een binding natuurlijk.
Laatst gewijzigd door jessica op 22 jan 2022 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou het niet weten. Er is overigens nog een RNI en dat is een Nederlandse versie. https://www.rni-radio.nl/
-
Zend de Monique koffiefabriek als eens op Dab uit ?
Hij had meerdere vergunningen maar dacht dat het uitzenden gratis was. Omdat men zenderhuur vroeg bleef het stil.
Hij had meerdere vergunningen maar dacht dat het uitzenden gratis was. Omdat men zenderhuur vroeg bleef het stil.

Over Dab+ vermelden ze niets op hun site. Wel over de AM918. Maar die is dus volgens berichten al weer uit de lucht.radiogolfje schreef: ↑23 jan 2022 00:12 Zend de Monique koffiefabriek als eens op Dab uit ?
Hij had meerdere vergunningen maar dacht dat het uitzenden gratis was. Omdat men zenderhuur vroeg bleef het stil.![]()
-
Je vergaat nog Radio 192. Volgens mij meer Veronica dat wat nu op FM en Dab uitzendt. Mi Amigo Radio vind ik wel prettig luisteren. Ik denk dat de spots uit de oude doos wel gaan afnemen. Zeker met die ellenlange Belgische adressen. De deuntjes van Goudhaantje, Modehuis Line, Lois, Levi's en Winchester op zijn tijd vind ik wel grappig.
Laat Ons Luisteren!
Je vergeet Laser 558
En laser Hot hits
In de UK zijn er mensen met die naam actief op korte golf in Nederland heeft kort Ad Bouwman een Nederlandse versie gehad hellaas heeft Ad de boel verkocht en heet het station nu layzer en draai house
In België was een piraat die zich ook laser hot hits noemden en die draaide in de 90s jaren laser België is groot geworden met house muziek en een net werk van diverse doorstuur zenders. Er is dan nog een website over de zeezender deze is te bereiken via www.laser558.nl
Dat is alles wat ik van Laser 558 en later hot hits weet
En laser Hot hits
In de UK zijn er mensen met die naam actief op korte golf in Nederland heeft kort Ad Bouwman een Nederlandse versie gehad hellaas heeft Ad de boel verkocht en heet het station nu layzer en draai house
In België was een piraat die zich ook laser hot hits noemden en die draaide in de 90s jaren laser België is groot geworden met house muziek en een net werk van diverse doorstuur zenders. Er is dan nog een website over de zeezender deze is te bereiken via www.laser558.nl
Dat is alles wat ik van Laser 558 en later hot hits weet
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Jij kent mijn meningen inmiddels wel, jessica. Maar ik zal het hier toch nog even posten.
Tot voor een half jaar terug luisterde in vrijwel altijd naar Radio 2, maar ik ben daar een klein beetje op uitgekeken. De laatste maanden luister ik met heel veel plezier naar twee "zeezenders". Doordeweeks de hele dag naar Radio Caroline en in het weekend naar Mi Amigo Radio.
Radio Caroline is gewoon heerlijke muziek met een rustige presentatie. De muziekkeuze is prima. Heel veel muziek die ik elders nooit hoor. Dagelijks hoor ik nummers die ik heel lang niet meer gehoord heb. Ideaal radiostation om als achtergrond te hebben tijdens mijn werk.
Mi Amigo Radio is een feest der herkenning. Ik geniet sinds de offshoredays in augustus nog steeds van de bekende DJ's van toen- en nu, de muziek van vroeger en de reclames en jingles van toen. Ik blijf het geweldig vinden. Je wordt er in elk geval vrolijk van, om Marc Jacobs maar even te citeren.
De andere zenders ken ik niet of nauwelijks. Mogelijk maar in de toekomst eens naar luisteren....
Tot voor een half jaar terug luisterde in vrijwel altijd naar Radio 2, maar ik ben daar een klein beetje op uitgekeken. De laatste maanden luister ik met heel veel plezier naar twee "zeezenders". Doordeweeks de hele dag naar Radio Caroline en in het weekend naar Mi Amigo Radio.
Radio Caroline is gewoon heerlijke muziek met een rustige presentatie. De muziekkeuze is prima. Heel veel muziek die ik elders nooit hoor. Dagelijks hoor ik nummers die ik heel lang niet meer gehoord heb. Ideaal radiostation om als achtergrond te hebben tijdens mijn werk.
Mi Amigo Radio is een feest der herkenning. Ik geniet sinds de offshoredays in augustus nog steeds van de bekende DJ's van toen- en nu, de muziek van vroeger en de reclames en jingles van toen. Ik blijf het geweldig vinden. Je wordt er in elk geval vrolijk van, om Marc Jacobs maar even te citeren.
De andere zenders ken ik niet of nauwelijks. Mogelijk maar in de toekomst eens naar luisteren....
Misschien moet je Radio Monique eens proberen. Vind ik zelf op sommige uren wel beter dan Mi Amigo. Hebben ook nu op zaterdagmiddag de top50 met Ferry Eden volgens mij. Ook een paar reclames gehoord daar (oude) gek genoeg stoorde het me daar minder.
Wat Caroline betreft kan ik je gelijk geven. Heerlijke zender. Goede rustige presentatie.
Radio Caroline North is voor jou dan ook een aanrader. Zenden 1x in de maand live uit vanaf de boot. De originele Ross Revenge.
Engelse programmamakers live vanaf het schip iedere maand. Staat op de site van Caroline wanneer in de maand dit weekend is.
Je zal dan 1x per maand Mi Amigo moeten wisselen voor Caroline North, maar het is zeker de moeite waard qua muziek. Ik vind dit het beste oldiesstation 1x per maand.
Wat Caroline betreft kan ik je gelijk geven. Heerlijke zender. Goede rustige presentatie.
Radio Caroline North is voor jou dan ook een aanrader. Zenden 1x in de maand live uit vanaf de boot. De originele Ross Revenge.
Engelse programmamakers live vanaf het schip iedere maand. Staat op de site van Caroline wanneer in de maand dit weekend is.
Je zal dan 1x per maand Mi Amigo moeten wisselen voor Caroline North, maar het is zeker de moeite waard qua muziek. Ik vind dit het beste oldiesstation 1x per maand.
Bedankt voor je tips. Radio Caroline North heb ik onlangs een aantal uur geluisterd via de 648 AM tijdens een lange autorit. Dat station beviel me toen ook inderdaad bijzonder goed. Dat ga ik zeker nog eens vaker beluisteren.
Radio Caroline 648 vind ik de beste, uniek om allerlei reden. Non-profit, meestal rustige deejays, geen nieuws berichten, niet vaak de zelfde platen, weinig reclame en ze komt vaak het dichts bij mijn muziek voorkeur. Wel jammer dat er bij hun erg weinig aandacht is voor nieuwe Engelstalige muziek creaties uit Nederland en Vlaanderen. Komt gedeeltelijk doordat er weinig aanbod is wat past in hun album format, maar dan nog. Door haar muziek/album format is deze zender voor veel mensen onaantrekkelijk maar dat is geen probleem tegenwoordig. Dit omdat er al genoeg zenders zijn die voor een breed publiek programmeren, dus Caroline heeft het goed gedaan om bij haar eigen te blijven. Ze doen wat anderen niet doen. Daar zijn ze in de jaren 70 al mee begonnen al vraag ik me af of dat in die tijd in commercieel opzicht wel verstandig was. In Nederland en België wil het radio Caroline niet goed lukken om bekend te worden bij hun doelgroep. Voor onze media is het blijkbaar niet interessant om te berichten over een middengolf zender die hier populair werd toen Veronica en Noordzee in 1974 moesten stoppen en Caroline op het zelfde zendschip als radio Mi-amigo toch doorgingen met ons van muziek te voorzien. Radio Caroline heeft in 2017 toen ze een licentie voor de middengolf hadden gekregen en ook vorig najaar een persbericht naar de Nederlandse en Vlaamse media gestuurd maar daar is niets mee gedaan. Wel heeft er nog een advertentie in het popblad OOR gestaan, een donatie van een Caroline fan in Nederland. Meer bekendheid en beluistering is noodzakelijk om ook hier op DAB te kunnen. Het zou al heel mooi zijn als er in de regio Rotterdam/Den Haag een Caroline DAB kanaal zou zijn. Ik woon in Bergen op zoom, dus daar gaat het mij niet om.
Caroline was ooit een gewone hitradio, vlotte presentatie en de nieuwste hits.
Mooi om te zien hoe de evolutie bij een radio station verloopt.
Mooi om te zien hoe de evolutie bij een radio station verloopt.