Ik heb me sinds een tijdje aangesloten bij een internet station wat gebaseerd is op vooral de Nederlandse muziek (piraten muziek). Helaas merk ik toch bij mezelf en vooral ook bij collega's binnen het internet station dat de connectie maken met de luisteraar tegen valt. Voor een station in een categorie waarbij het aanbod best groot is op internet hebben we best een leuk groepje luisteraars, alleen is de reactie vanuit ons luister publiek erg karig. Nu vroeg ik mij af hoe zou je bij een wat kleinere groep luisteraars toch reactie kunnen uitlokken. Het voelt nu namelijk als of we eigenlijk de hele avond voor ons zelf een plaatje leggen, dit demotiveert in sommige gevallen best wel.
Nu ligt voor de hand om veel te gaan praten en te laten horen dat je er bent, maar persoonlijk vind ik dat dit het karakteristieke wat piraten stations in het oosten zo populair maakt een beetje voorbij loopt. Ik weet dat ik van bijvoorbeeld 30 luisteraars geen 100en berichten kan verwachten, maar 3 berichtjes op een avond van collega's binnen het station vind ik persoonlijk toch wel het andere uiterste.
Dus even een korte samenvatting van mij vraag:
Hoe trek ik als kleiner radio station met een leuk gevulde programmering en een leuke groep luisteraars de aandacht en spoor ik ze aan om eens een berichtje te sturen dan wel een verzoek plaatje aan te vragen. Radio maken we immers samen als ik Domien Verschuren even mag citeren

ik hoor graag van u.
groeten wouter