Agentschap Telecom gaat zestien lokale FM-vergunningen verdelen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

DX'r

Re: Agentschap Telecom gaat zestien lokale FM-vergunningen verdelen

Bericht door DX'r »

density1 schreef: 20 aug 2022 19:19
DX'r schreef: 20 aug 2022 19:15
density1 schreef: 04 aug 2022 09:17 Oldies Radio of Easy lijken me relevanter voor Amersfoort.
Easy Radio per 1/9 is te lezen in het overzicht bij 95.4 op
https://radio-tv-nederland.nl/876-999mhz.html
Dus toch. Prima format voor de stad.
Datum 1/9 is verwijderd zie ik, dus die zal er voorlopig ook nog niet komen
density1

Bericht door density1 »

Vergunning dan ingetrokken toch? Misschien een buitenkansje voor Radio Eemland.
DX'r

Bericht door DX'r »

Is Keistad al te horen op 95.4 vanuit Amersfoort?
Volgens https://radio-tv-nederland.nl/876-999mhz.html wel :lol:
Echtwel

Bericht door Echtwel »

density1 schreef: 08 sep 2022 12:59 Mmm, interessant. https://www.keistad-radio.nl/
Ik zag elders in dit forum dat er 3 keistads zijn ?
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
big T

Bericht door big T »

Dat zie je vaker met radio stations uit het verleden, elke DJ die er een scheet gelaten heeft meent de echte te zijn :))
En hoe meer haantjes er waren, hoe meer pretenderen de echte te zijn, niet in de gaten hebben dat de echte al lang vergaan is.
density1

Bericht door density1 »

Echtwel schreef: 27 sep 2022 09:39
density1 schreef: 08 sep 2022 12:59 Mmm, interessant. https://www.keistad-radio.nl/
Nee er zijn er 2. 1 die op dit moment uitzend op internet en op FM dat is volgens mij een en dezelfde, en 1 die nog niet uitzend maar een studioadres hebben op het Stationsplein in Amersfoort.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

density1 schreef: 27 sep 2022 10:42
Echtwel schreef: 27 sep 2022 09:39
Nee er zijn er 2. 1 die op dit moment uitzend op internet en op FM dat is volgens mij een en dezelfde, en 1 die nog niet uitzend maar een studioadres hebben op het Stationsplein in Amersfoort.
Thanks for the feedback
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
HansTNX

Bericht door HansTNX »

Inderdaad....de nu snel(ler)leeglopende FM-band, a.g.v. de def. naar DAB+ migrerende operators, is geen argument nog te willen investeren in de FM-band. Wil je daar je 'radio-hobby' bedrijven...(?!), dan moet dat m.i. ook hobby-budgetvriendelijk kunnen....!

De inhalige Overheid hier voor blijven is dan een kwestie van een wat langere adem, lees: niet allen als de bekende 'bok op de haverkist springen' :-).
Telkens wanneer er een aantal kavels vrijkomt, hierover -in alle rust en met geduld- met gegadigenden-onderling vooraf (platform maken) al overleg plegen, vervolgens conform het aantal beschikbare kavels aanmelden. Per saldo worden deze dan allen 'om niet' weggegeven!

'Piraten'stations kunnen op deze wijze prima (nagenoeg) kostenloos 'gelegaliseerd' actief worden en blijven; hiermee een 'decennia-oud probleem' uit de wereld geholpen :-). Uiteraard pleit ik 'stiekem' :roll: :-) voor het open houden, lees: formeel 'niet interessant vinden' van een setje kavels 'onderin de band'. Dit voor de eveneens 'good-old' en aankomende (QRP-)communicatie-piraten ('piraatjes). Een dergelijke move komt dan het technisch fundament van komende jongere generaties weer ten goede. Weer een bijdrage aan de oplossing van dat nijpend probleem, geen kosten.., toch lekker (elkaar via internet-begeleidend) 'freewheelen in radio-land'!

"En nee..., niet direct stellen 'dat ze dat nu en dan ook al konden/kunnen door lid te -moeten- worden van bijv. een regionale ZA-club; het 'moeten' werkt bij pubers niet zo..., bij weldenkende mensen op hogere leeftijd ook niet zo... -dubbel :-)!" Moraalridderschap 'ontwaakt' later.., veelal uit pure frustratie.. :cry: ; bestrijd dat.. i.p.v. 'de piraterij', het ware RF-hobbyisme... -bloos !
“ It’s more fun to be a pirate..than join the Navy..!”
(Steve Jobs-RIP)
https://innov8rs.co/news/its-more-fun-t ... -the-navy/
DX'r

Bericht door DX'r »

Gouda FM, Memories Zevenaar en NET NLCO B42 Apeldoorn > duurt wel erg lang voordat die in de lucht zijn -zzz
Laatst gewijzigd door DX'r op 20 dec 2022 19:33, 2 keer totaal gewijzigd.
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Misschien staan ze wel aan, maar een dummyload als antenne. Alleen de station eigenaar hoort hem dan. :))
DX'r

Bericht door DX'r »

DX'r schreef: 03 dec 2022 19:36 Gouda FM, Memories Zevenaar en NET NLCO B42 Apeldoorn > duurt wel erg lang voordat die in de lucht zijn -zzz
Je zal maar een vergunning hebben, hiervoor betalen maar er helemaal niets mee doen :lol:
EtherScout

Bericht door EtherScout »

DX'r schreef: 20 dec 2022 19:33
DX'r schreef: 03 dec 2022 19:36 Gouda FM, Memories Zevenaar en NET NLCO B42 Apeldoorn > duurt wel erg lang voordat die in de lucht zijn -zzz
Je zal maar een vergunning hebben, hiervoor betalen maar er helemaal niets mee doen :lol:
Dat is in het verleden vaker gebeurd. Wat mij betreft is een jaar leegstand lang genoeg. Daarna zou de vergunning moeten vervallen.
density1

Bericht door density1 »

Een jaar is veel te lang, na 3 maanden na het verkrijgen van een vergunning geen signaal is het vergunning inleveren geblazen wat mij betreft...
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 21 dec 2022 12:30 Een jaar is veel te lang, na 3 maanden na het verkrijgen van een vergunning geen signaal is het vergunning inleveren geblazen wat mij betreft...
Is volgendsmij ook 3 maanden en eventueel uitstel is aan te vragen eenmalig met een goede reden.
Plaats reactie