Agentschap Telecom gaat zestien lokale FM-vergunningen verdelen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
Denniss

Agentschap Telecom gaat zestien lokale FM-vergunningen verdelen

Bericht door Denniss »

Het gaat om analoge FM-frequenties met een klein lokaal bereik in Gouda, Winschoten, Wageningen, Apeldoorn, Zevenaar, Emmen, Hoogvliet, Rotterdam, Etten-Leur, Breda, Amersfoort, Coevorden, Emmeloord, Deventer, Zeeland (in Noord-Brabant) en Eindhoven. De vergunningen lopen tot 1 september 2024. De consulatie van deze frequenties is in februari van dit jaar al gestart. Vanaf januari volgend jaar gaat de daadwerkelijke verdeling beginnen.
Met de uitgifte van de nieuwe vergunningen wil Agentschap Telecom ook nieuwkomers in staat stellen een plekje in de FM-band te bemachtigen en een eigen zender te beginnen.
Bron AT/Mediamagazine

Nieuwkomers?? Is dit niet een mooie aanvulling voor q-maximum-hits? Ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren dat er echt nieuwkomers nog een (financiële) mogelijkheid zien een station met FM pakket op te zetten

Dennis
EtherScout

Re: Agentschap Telecom gaat zestien lokale FM-vergunningen verdelen

Bericht door EtherScout »

Meer info staat op de site van het AT.

Het wordt steeds krommer: B-kavels zonder DAB+ en B-kavels met DAB+. Regionale kavels met een lokaal bereik (zoals op Ameland) bestaan al, maar die hebben wel verplichte DAB+ruimte erbij gekregen. Ik zou de boel eens echt recht trekken als ik het AT was.

Waarom geen nieuwe categorie? Maak van al die kleintjes D-kavels, gekoppeld aan lokale DAB+, bestaand of zodra deze beschikbaar komt.
density1

Bericht door density1 »

Misschien dat de frequentie in Amersfoort wel een leuke toevoeging is voor Eemland Radio. Zit nu al op DAB+ in die regio.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Die geplande FM 87.8 in Rotterdam (Hoogvliet) snap ik nogsteeds niet. Is op steenworp afstand van het Westland waar de WOS op 87.6 zit.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Welk 12 jarige kleuter heeft die plaatjes op de website van AT gezet?
Het is niet te lezen en het zijn ook geen pop-up :))

Gewoon Google en paint prutswerk.( bewijs is weer geleverd AT kan alleen maar piraten pesten)

FM-kavel B52 Deventer 94,4 MHz Demografisch bereik: 0,35 % niet te lezen !!
FM-kavel B54 Eindhoven 103,3 MHz Demografisch bereik: 0,049 % niet te lezen !!

https://www.agentschaptelecom.nl/docume ... aal-bereik

Gewoon Google en paint prutswerk.( bewijs is weer geleverd AT kan alleen maar piraten pesten) :))
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Madurodam FM schreef: 14 dec 2021 13:46 Die geplande FM 87.8 in Rotterdam (Hoogvliet) snap ik nogsteeds niet. Is op steenworp afstand van het Westland waar de WOS op 87.6 zit.
Wat dacht je van 87.7 is voor Gouda -bier

Daar wordt je als belangstellende van een beetje leuke FRQ voor de regio voor niet meer blij van.

FM-kavel 39 Gouda 87,7 MHz Demografisch bereik: 0,012 %

FM-kavel B45 Hoogvliet 87,8 MHz Demografisch bereik: 0,0079 %

Ja de wegen van de AT zijn " bijzonder" en dan riepen ze in de jaren 80 al dat de band vol zat toen nog met al die piraten( die er uit moesten) moet je nu kijken hoe vol ze het zelf zetten :)) en natuurlijk geen storing :)) :)) :)) :))
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Madurodam FM schreef: 14 dec 2021 13:46 Die geplande FM 87.8 in Rotterdam (Hoogvliet) snap ik nogsteeds niet. Is op steenworp afstand van het Westland waar de WOS op 87.6 zit.
Dat is inderdaad met recht een babyfoon. En de WOS houdt er pas in de buurt van Utrecht echt mee op op de autoradio, dus 87,8 lijkt meer een buurtradio (voor een kleine buurt natuurlijk).
density1

Bericht door density1 »

Dus lijkt me sterk dat landelijk commerciële stations dit gaan gebruiken als 'gapfiller'. Dit is echt voor hobbyisten, internet stations die willen freaken op de FM.
EtherScout

Bericht door EtherScout »

density1 schreef: 14 dec 2021 14:13 Dus lijkt me sterk dat landelijk commerciële stations dit gaan gebruiken als 'gapfiller'. Dit is echt voor hobbyisten, internet stations die willen freaken op de FM.
Volgens mij is het gebruik van deze kavels als gapfiller niet toegestaan.
density1

Bericht door density1 »

Nee maar omdat er gesuggereerd werd dat Q Music Maximum hits dit misschien wel zou kunnen gebruiken. Dat zou de wereld op zijn kop zijn.
big T

Bericht door big T »

kijk eens naar Emmen, niet eens 2 woonwijken bereik.
En dan 5000 euro borg storten?
dipole

Bericht door dipole »

En Omroep Zeeland vanuit Goes op 87.9 ??
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Heb nog even die dekkingskaartjes van AT zitten bekijken, maar zo'n zender in Hoogvliet of Gouda komt de straat nog nieteens uit. Wie al belangstelling had zou gek zijn met deze vermogens.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
fdboer

Bericht door fdboer »

Onzin om nu nog in FM te investeren, zo snel mogelijk uitfaseren die hap en alle pijlen op optimalisatie DAB.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Denniss schreef: 14 dec 2021 11:05
Het gaat om analoge FM-frequenties met een klein lokaal bereik in Gouda, Winschoten, Wageningen, Apeldoorn, Zevenaar, Emmen, Hoogvliet, Rotterdam, Etten-Leur, Breda, Amersfoort, Coevorden, Emmeloord, Deventer, Zeeland (in Noord-Brabant) en Eindhoven. De vergunningen lopen tot 1 september 2024. De consulatie van deze frequenties is in februari van dit jaar al gestart. Vanaf januari volgend jaar gaat de daadwerkelijke verdeling beginnen.
Met de uitgifte van de nieuwe vergunningen wil Agentschap Telecom ook nieuwkomers in staat stellen een plekje in de FM-band te bemachtigen en een eigen zender te beginnen.
Bron AT/Mediamagazine

Nieuwkomers?? Is dit niet een mooie aanvulling voor q-maximum-hits? Ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren dat er echt nieuwkomers nog een (financiële) mogelijkheid zien een station met FM pakket op te zetten

Dennis
Nee Geen aanvulling Q, omdat men niet actief mag zijn op landelijke of regionale kavels
Plaats reactie