538 soundprocessing
Moderator: admin6
-
538 soundprocessing
Dag allen,
Ik ben zeer benieuwd hoe hard 538 instuurt op de clippers want het lijkt wel alsof het heel hard staat allemaal.
Weet iemand hier het antwoord op?
Groeten,
Bert
Ik ben zeer benieuwd hoe hard 538 instuurt op de clippers want het lijkt wel alsof het heel hard staat allemaal.
Weet iemand hier het antwoord op?
Groeten,
Bert
Re: 538 soundprocessing
Het 538 geluid heeft nooit mooi geklonken vind ik. Het is allemaal zo wollig en luid terwijl je met Omnia veel betere resultaten kunt behalen en veel meer dynamiek over kunt houden maar toch luid zijn. Luister maar eens naar FunX die hun hele soundprocessing infrastructuur hebben aangepast en met uitstekend resultaat. Het zelfde geld voor Q Music, Joe FM en Nostalgie FM Vlaanderen. Dat is zo'n verschil met hoe dat in het verleden klonk.
-
Zou je niet adviseren hoor om het als 538 in te stellen, het kan wel. Maar inderdaad wat density1 ook al zegt, klopt. Het geluid is heel luid en wollig en gaat heel hard in de clippers. Vroeger was ik naar 538 gegaan, en daar vroeg ik om de settings.
<Dit waren ze: Multiband 1 8bands +13dbfs
Multiband 2 7band 0.00dbfs>
<Input +5.00 dbfs>
<Output levels -13dbfs>
Attacktijd multiband 1 (1.00)
Releasetijd 2.00
Attacktijd multiband 2
2.00
Releasetijd multiband 2
1.00
<Clipper drive depth in het rood stond het aangegeven op de Optimod, dus +3.00 db was dat geloof ik ongeveer>.
Agc 0.00 db
<Preset: Creative Loud Bass Punchy>
Dus hieruit kan je ook opmaken dat het geluid van 538 veel te agressief is, de dynamiek ontbreekt vrijwel helemaal.
<Eq settings nog vergeten>:
Lf detail +1.00 dbfs
Hf detail 0.00 dbfs
<Dit waren ze: Multiband 1 8bands +13dbfs
Multiband 2 7band 0.00dbfs>
<Input +5.00 dbfs>
<Output levels -13dbfs>
Attacktijd multiband 1 (1.00)
Releasetijd 2.00
Attacktijd multiband 2
2.00
Releasetijd multiband 2
1.00
<Clipper drive depth in het rood stond het aangegeven op de Optimod, dus +3.00 db was dat geloof ik ongeveer>.
Agc 0.00 db
<Preset: Creative Loud Bass Punchy>
Dus hieruit kan je ook opmaken dat het geluid van 538 veel te agressief is, de dynamiek ontbreekt vrijwel helemaal.
<Eq settings nog vergeten>:
Lf detail +1.00 dbfs
Hf detail 0.00 dbfs
-
Denaity1 ja inderdaad. Maar 538 heeft naast dat ze het niet zo nauw nemen met het zacht insturen van de clippers, ook nog best stevige compressie. Dus houd je inderdaad geen dynamiek over. Ik adviseer Bert dus om subtiel met geluid om te gaan. Ik werk al 25 jaar nu als technicus bij RTV Purmerend, ook nog bij Decibel gewerkt als technicus en neem maar van mij aan dat het echt niet je van het is, het geluid van een Optimod.
Nee, ben de laatste jaren ook meer gecharmeerd van de Omnia processing lijn en de innovatie die hierin zit. Blijven door ontwikkelen en steeds nieuwe dingen ontdekken die het geluid verbeteren en naar de maatstaven van nu brengen.
-
Settings die ik hier heb gezet was van anderhalfjaar geleden. Geloof dat ze nu zelfs nog harder in hebben gestuurd op de clipper drive. Wat ik nu kan horen +5.00 db. Veel te hard inderdaad. Ik houd wel van de Orban sound, alleen is een goede balans wel belangrijk. En dat merk je vind ik persoonlijk heel erg bij veronica, die hebben het precies goed. Niet te hard, niet te zacht. Maar je moet het instellen zoals je zelf wilt.
Veronica vind ik ook zeer matig. Er zijn wel wat aanpassingen geweest maar het blijft vies klinken allemaal. Geen eigen sound.
-
Qmusic vind ik persoonlijk te rustig. Clipper erg zacht ingestuurd. Volume wel goed. Geloof -13dbfs.
Q Music sprankelt wat meer inderdaad, maar hun zuiderburen hebben een Omnia.11 en die prefereer ik persoonlijk boven de Optimod.
-
Ik ben wel fan van een beetje sprankelt, maar het moet niet te overheersend worden vind ik.
Ook radio Rijnmond is onlangs over van een Orban naar omnia en een doosje bij de Fm zender in de Waalhavendensity1 schreef: ↑12 sep 2021 14:17 Het 538 geluid heeft nooit mooi geklonken vind ik. Het is allemaal zo wollig en luid terwijl je met Omnia veel betere resultaten kunt behalen en veel meer dynamiek over kunt houden maar toch luid zijn. Luister maar eens naar FunX die hun hele soundprocessing infrastructuur hebben aangepast en met uitstekend resultaat. Het zelfde geld voor Q Music, Joe FM en Nostalgie FM Vlaanderen. Dat is zo'n verschil met hoe dat in het verleden klonk.
Omnia.11 of 9? Sublime heeft een 9 overigens. Die klinkt ook niet slecht, net even anders dan Optimod, een eigen signature.
Sublime heeft al een aantal maanden een Orban. Bron: https://www.facebook.com/photo/?fbid=13 ... 3816885392
Kwak kwak!
Opmerkelijk. Jammere keuze. Welke gebruiken ze?Badeendje schreef: ↑13 sep 2021 17:54Sublime heeft al een aantal maanden een Orban. Bron: https://www.facebook.com/photo/?fbid=13 ... 3816885392