Talpa komt (op DAB+) met Radio Noordzee Nationaal.

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

lion

Re: Talpa komt (op DAB+) met Radio Noordzee Nationaal.

Bericht door lion »

Jammer dat het pas vanaf Januari in gaat. Heb wel weer zin in een station dat niet (bijna) alleen maar Nederlandstalig draait.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

lion schreef: 31 aug 2021 16:53 Jammer dat het pas vanaf Januari in gaat. Heb wel weer zin in een station dat niet (bijna) alleen maar Nederlandstalig draait.
Daar heb je 100% NL toch al voor. die draaien zeker niet alleen maar NL-talig.
lion

Bericht door lion »

Ikbenroy schreef: 31 aug 2021 17:13
lion schreef: 31 aug 2021 16:53 Jammer dat het pas vanaf Januari in gaat. Heb wel weer zin in een station dat niet (bijna) alleen maar Nederlandstalig draait.
Die draaien qua Nederlandstalig alleen maar Nederpop en luister ik dus niet naar. Ik heb liever een zender met Nederlands product in zijn totaliteit zoals we Noordzee Nationaal vroeger ook konden waar ik mee ben opgegroeid. SterrenNL komt redelijk in de buurt met een mix van nederpop en levenslied maar vind ik dat ook nog te Nederlandstalig. Er mogen van mij best 4 platen in het uur NL product zijn in een andere taal zoals BZN, Cats, van Velzen of Ilse Delange.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

lion schreef: 31 aug 2021 19:17
Die draaien qua Nederlandstalig alleen maar Nederpop en luister ik dus niet naar. Ik heb liever een zender met Nederlands product in zijn totaliteit zoals we Noordzee Nationaal vroeger ook konden waar ik mee ben opgegroeid. SterrenNL komt redelijk in de buurt met een mix van nederpop en levenslied maar vind ik dat ook nog te Nederlandstalig. Er mogen van mij best 4 platen in het uur NL product zijn in een andere taal zoals BZN, Cats, van Velzen of Ilse Delange.
Die draait 100% NL ook. Misschien alleen The Cats niet maar voor de rest richten ze zich naast Nederpop vooral ook op Ilse, Kensington of Van Velzen.
density1

Bericht door density1 »

Dat is er dus al genoeg. Denk dat een station a la Holland FM met ook wat ouder en nostalgische Nederlandstalige muziek waaronder ook Duits, Franstalige en wat Engelse MOR muziek best goed kan aanslaan in de doelgroep die niet bediend wordt door 100%NL en zenders als RadioNL en zulks.
lion

Bericht door lion »

Ikbenroy schreef: 31 aug 2021 21:14
lion schreef: 31 aug 2021 19:17

Die draait 100% NL ook. Misschien alleen The Cats niet maar voor de rest richten ze zich naast Nederpop vooral ook op Ilse, Kensington of Van Velzen.
Oke ik beschreeft het misschien wat verkeerd. Ik bedoelde juist naast die artiesten ook het volksere NL product in het Nederlands en in een ander taal wat 100%NL nu juist links laat liggen. Alles samen in een middle of the road format zoals ze in de jaren 90 ook klonken (maar nu zonder die internationale muziek die ze toen ook draaide want toen was maar 80% product van eigen bodem) dus Bauer naast Borsato, Ilse Delange naast Anita Meijer, BZN naast Kensington, Boudewijn de Groot naast Jannes etc.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Feivel schreef: 16 aug 2021 17:50 Groot gelijk dat John de Mol het terughaalt. Hij heeft een financieel gezond bedrijf (met dank aan de eerdere bezuinigingen) en heeft de ruimte (op DAB+) om iets te starten dat hem nog meer geld kan opleveren. Elke weldenkende ondernemer met een goed plan en de juiste medewerkers binnen het bedrijf, zou dit doen.
" Hij heeft een financieel gezond bedrijf" Ja met steun van de overheid :))
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
glokhoff

Bericht door glokhoff »

Echtwel schreef: 01 sep 2021 08:11
Feivel schreef: 16 aug 2021 17:50 Groot gelijk dat John de Mol het terughaalt. Hij heeft een financieel gezond bedrijf (met dank aan de eerdere bezuinigingen) en heeft de ruimte (op DAB+) om iets te starten dat hem nog meer geld kan opleveren. Elke weldenkende ondernemer met een goed plan en de juiste medewerkers binnen het bedrijf, zou dit doen.
Hoe bedoel je dit ? Qua coronasteun begreep ik dat Talpa daarvan juist heeft afgezien ...
Orange

Bericht door Orange »

glokhoff schreef: 01 sep 2021 08:42
Echtwel schreef: 01 sep 2021 08:11
Hoe bedoel je dit ? Qua coronasteun begreep ik dat Talpa daarvan juist heeft afgezien ...
Dat heb ik idd ook gelezen.
lion

Bericht door lion »

https://dutchmedia.nl/blog/index.php/20 ... -digitaal/ In dit bericht uit 2008 werd toendertijd al gesproken dat als er een andere distributie mogelijkheid komt (en die is er dus nu in de vorm van nieuwe DAB+ ruimte) bekeken word voor terugkeer van het station.
PCE

Bericht door PCE »

lion schreef: 01 sep 2021 19:40 https://dutchmedia.nl/blog/index.php/20 ... -digitaal/ In dit bericht uit 2008 werd toendertijd al gesproken dat als er een andere distributie mogelijkheid komt (en die is er dus nu in de vorm van nieuwe DAB+ ruimte) bekeken word voor terugkeer van het station.
Volgens mij was de andere distributiemogelijkheid er al langer. Talpa heeft al geruime tijd het platform Juke. Zoals Juke nu is beschouw ik het al een tijd als de opvolger van Radio Digitaal.

Maar als ze een station als Radio Noordzee Nationaal op DAB+ gaan brengen kan ik het alleen maar toejuichen voor de diversiteit. Wat dat betreft zouden ze het ook direct SkyRadio Hits ervoor kunnen inruilen (oh nee, die gaat voor de afwisseling binnenkort natuurlijk al weer om naar SkyRadio Christmas :-D)
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Sky Radio Hits ja? Daar heb je al Qmusic Nonstop voor.

Christmas in de erher vanaf eind okt is idd wel weer wat anders.
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Wel sneu dat het weer een themazender wordt. Ik hoorde bij tal van commerciele zenders de hit van Mart Hoogkamer en ineens willen ze allemaal meeliften op dat succes. Meneer moet ineens langskomen in de studio, zus en zo maar meer aandacht voor Nederlandstalige muziek in het algemeen is er niet. Behalve dan als een bepaald nummer ineens op 1 in de Top 40, top 100 of of Top Tig staat. Ik ben van mening dat er ruimte is voor een zender dat echt alles draait dat populair is. Radio Continu in het noord oosten van het land bewijst dat al jaren.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
boxfm

Bericht door boxfm »

Ikbenroy schreef: 02 sep 2021 11:50 Sky Radio Hits ja? Daar heb je al Qmusic Nonstop voor.

Christmas in de erher vanaf eind okt is idd wel weer wat anders.
Qmusic Nonstop? Daar hebben we SkyRadio al voor. Dat argument kan je natuurlijk voor alles gebruiken.

Truc van SkyRadio is natuurlijk dat in het luisteronderzoek SkyRadio en SkyRadio Hits als SkyRadio staan. Zelfde als Q doet met Limburg, Randstad en Nonstop.

Ben wel heel benieuwd met welke kanalen Talpa straks allemaal gaat komen, of vooral: Talpa/RTL straks. Zou mij niets verbazen als RTL Nieuws straks alle nieuwsbulletins op de radiozenders gaat verzorgen, wie weet een DAB-zender met rolling news? RTL Nieuwsradio? Het aantal luisteraars via DAB+ stijgt (en is hoger dan ze bij Talpa eerder hadden verwacht, afgaande op Menno de Boers uitspraken. Al waren die wel persoonlijk, maar hij was daar natuurlijk wel een radiobaas) en als je toch al de content hebt, is de drempel voor een nieuwszender niet hoog.
lion

Bericht door lion »

Zwarte IJsbeer schreef: 02 sep 2021 14:25 Wel sneu dat het weer een themazender wordt. Ik hoorde bij tal van commerciele zenders de hit van Mart Hoogkamer en ineens willen ze allemaal meeliften op dat succes. Meneer moet ineens langskomen in de studio, zus en zo maar meer aandacht voor Nederlandstalige muziek in het algemeen is er niet. Behalve dan als een bepaald nummer ineens op 1 in de Top 40, top 100 of of Top Tig staat. Ik ben van mening dat er ruimte is voor een zender dat echt alles draait dat populair is. Radio Continu in het noord oosten van het land bewijst dat al jaren.
Wie zegt dat het een themazender word? Op DAB+ is het dan toch gewoon een eigen station.
Plaats reactie