Talpa komt (op DAB+) met Radio Noordzee Nationaal.

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Pascal. K

Talpa komt (op DAB+) met Radio Noordzee Nationaal.

Bericht door Pascal. K »

Talpa is bezig een radiostation op te tuigen voor de onlangs verkregen DAB+ ruimte.

Het zou hier gaan om (radio) Noordzee Nationaal. Ik vermoed dus een NL station. Een aanval op radio NL.

Na de geruchten die ik opving ben ik gaan zoeken en kwam ook dit tegen:

Het Commissariaat voor de Media besluit Radio 538 B.V. met ingang van 1 januari 2022 voor een periode van vijf jaar toestemming te verlenen om als commerciële media-instelling een commerciële radio-omroepdienst te verzorgen via een programmakanaal met de naam “Radio Noordzee Nationaal”.
Rob de Greeuw

Re: Talpa komt (op DAB+) met Radio Noordzee Nationaal.

Bericht door Rob de Greeuw »

Robert Jensen en Gordon worden aangetrokken als DJ's. ;)
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Rob de Greeuw schreef: 13 aug 2021 09:50 Robert Jensen en Gordon worden aangetrokken als DJ's. ;)
Oeh, scheten én complottheorietjes op DAB+, da's topradio -+dance :lol:
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Rob de Greeuw schreef: 13 aug 2021 09:50 Robert Jensen en Gordon worden aangetrokken als DJ's. ;)
Dat was een ander station, Noordzee FM
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Mooi initiatief. Het Nederlands product kan wel wat extra aandacht gebruiken. Hopelijk wordt het een mooi volwaardig radiostation met goede programmering, geen non stop zender.
Rock 'n roll is better than music!
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Ben benieuwd 👍
lion

Bericht door lion »

Weer terug dat zou geweldig zijn!
density1

Bericht door density1 »

Tegenhanger van 100%NL gaat dat worden blijkbaar. Weet niet hoe ze hier invulling aan gaan geven want een random PC in een 'bezemkast' waar niemand meer naar om kijkt is snel te regelen. Ik ben dus benieuwd of ze echt een programmering gaan maken. Dat wordt wel tijd wil je DAB+ überhaupt interessant maken i.p.v. weer de zoveelste nonstop jukebox op dit medium.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 13 aug 2021 12:19 Tegenhanger van 100%NL gaat dat worden blijkbaar. Weet niet hoe ze hier invulling aan gaan geven want een random PC in een 'bezemkast' waar niemand meer naar om kijkt is snel te regelen. Ik ben dus benieuwd of ze echt een programmering gaan maken. Dat wordt wel tijd wil je DAB+ überhaupt interessant maken i.p.v. weer de zoveelste nonstop jukebox op dit medium.
Of niet, want 100 procent NL draait ook internationale muziek. Zit toch duidelijk een verschilletje in. Ving in mijn netwerk op dat het toch volkser gaat worden.

Meer tegenhanger van sterrenNL en radio NL. Echt Nederlands in alle stijlen. 100 procent beperkt zich toch meer in de Nederpop.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 13 aug 2021 11:50 Mooi initiatief. Het Nederlands product kan wel wat extra aandacht gebruiken. Hopelijk wordt het een mooi volwaardig radiostation met goede programmering, geen non stop zender.
Geef het op z’n minst een ochtendprogramma (Lex Gaarthuis) en middagprogramma (?) en mogelijk de rest van de uren opvullen met voicetracks van Lindo Duval.
God is a DJ
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Phoenix schreef: 13 aug 2021 13:13
Oortjes schreef: 13 aug 2021 11:50 Mooi initiatief. Het Nederlands product kan wel wat extra aandacht gebruiken. Hopelijk wordt het een mooi volwaardig radiostation met goede programmering, geen non stop zender.

Geef het op z’n minst een ochtendprogramma (Lex Gaarthuis) en middagprogramma (?) en mogelijk de rest van de uren opvullen met voicetracks van Lindo Duval.
Denk dat er betere programmamakers zijn die geloofwaardiger overkomen dan deze twee namen.

Ik zou jan paparazzi en frans duits en wat andere namen van sterren NL wegtrekken en van radioNL; Marcel de vries en Stephan leur
lion

Bericht door lion »

Pascal. K schreef: 13 aug 2021 13:11
density1 schreef: 13 aug 2021 12:19 Tegenhanger van 100%NL gaat dat worden blijkbaar. Weet niet hoe ze hier invulling aan gaan geven want een random PC in een 'bezemkast' waar niemand meer naar om kijkt is snel te regelen. Ik ben dus benieuwd of ze echt een programmering gaan maken. Dat wordt wel tijd wil je DAB+ überhaupt interessant maken i.p.v. weer de zoveelste nonstop jukebox op dit medium.
Of niet, want 100 procent NL draait ook internationale muziek. Zit toch duidelijk een verschilletje in. Ving in mijn netwerk op dat het toch volkser gaat worden.

Meer tegenhanger van sterrenNL en radio NL. Echt Nederlands in alle stijlen. 100 procent beperkt zich toch meer in de Nederpop.
Ik vermoed dat het een voorzetting van het RNN dat er rond 2008 was via internet en op de kabel zal zijn. Sterren NL met net even wat meer NL product in een andere taal was dat toen. Het RNN van de jaren '90 klonk zoals de streekomroep SRC FM nu al jaren klinkt. zgn. 'middle of the road' format. NL-talig/NL product/Internationale muziek passend bij de NL muziek.
Laatst gewijzigd door lion op 13 aug 2021 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

lion schreef: 13 aug 2021 13:48

Ik vermoed dat het een voorzetting van het RNN dat er rond 2008 was via internet en op de kabel zal zijn. Sterren NL met net even wat meer NL product in een andere taal was dat toen. Het RNN van de jaren '90 klonk zoals SRC FM nu al jaren klinkt. zgn. 'middle of the road' format. NL-talig/NL product/Internationale muziek passend bij de NL muziek.
De naam Noordzee en varianten is eigendom van de Mol. Het kan ook gewoon zijn dat ze alleen de naam even oppoetsen. Wat ik heb vernomen gaat het een platte zender worden.
lion

Bericht door lion »

Pascal. K schreef: 13 aug 2021 13:54
lion schreef: 13 aug 2021 13:48

Ik vermoed dat het een voorzetting van het RNN dat er rond 2008 was via internet en op de kabel zal zijn. Sterren NL met net even wat meer NL product in een andere taal was dat toen. Het RNN van de jaren '90 klonk zoals SRC FM nu al jaren klinkt. zgn. 'middle of the road' format. NL-talig/NL product/Internationale muziek passend bij de NL muziek.
De naam Noordzee en varianten is eigendom van de Mol. Het kan ook gewoon zijn dat ze alleen de naam even oppoetsen. Wat ik heb vernomen gaat het een platte zender worden.
We gaan het beleven Pascal 😊 Over andere extra DAB+ stations zoals Sunlite is ook nog niks naar buiten gebracht verder.
density1

Bericht door density1 »

Als het volkser wordt zou ik gaan voor de Holland FM-aanpak gaan van destijds, meer op de nostalgie dus ook oude Nederlandstalige muziek in combinatie met anderstalige muziek, Duits, Frans en Engelse muziek uit de 60's en 70's aangevuld met muziek van nu die hier bij past. Ik denk dat dit wel wat kan toevoegen aan wat er al is en hoor ik nergens in die combinatie. Een Jan Paparazi (Jan van Zanten tijdens Holland FM) zou hier uitstekend bij passen,
Plaats reactie