Komt nrg radio naar nederland?

Forum voor al het nieuws over buitenlandse radiostations en dj's.

Moderator: admin6

Guusie

Komt nrg radio naar nederland?

Bericht door Guusie »

Waarom deze vraag?
Omdat ik een mail kreeg waarin ik gesommeerd werd om per direct te stoppen met mijn station die ik al 8 jaar draaide.
Ik ben benieuwd of iemand wat weet...

Mvg,
Guus
Aart Rietveld

Re: Komt nrg radio naar nederland?

Bericht door Aart Rietveld »

Wat moeten we weten dan? Is er een probleem met de zendernaam of ben je sowieso al illegaal bezig?

Meer info kan een hoop verduidelijken.
density1

Bericht door density1 »

Gek genoeg heeft Patrick Kicken het in zijn laatste column ook over NRJ, de Vlaamse editie dan. Hij vind het een geweldig station en hij mist een station zoals NRJ. Misschien dat hij ook iets weet wat er op stapel staat of gewoon puur toeval.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Als je Energy schrijft zoals NRG snap ik het misschien wel. Omdat dit station al bestaat in Nederland, in de regio Den Haag op DAB+. Maar komt de mail van NRJ uit Frankrijk, dan zou je bijna denken dat men plannen heeft om hier van start te gaan. En als je kijkt waar NRJ binnen Europa aktief is blijft Nederland tot nu toe een witte vlek.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Guusie schreef: 11 aug 2021 20:56 Waarom deze vraag?
Omdat ik een mail kreeg waarin ik gesommeerd werd om per direct te stoppen met mijn station die ik al 8 jaar draaide.

Mvg,
Guus
Merknaam is in geheel Europa geregistreerd dus zijn hun eigenaar van de naam. Kan gewoon zijn dat men een opschoon rondje heeft gehouden.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Pascal. K schreef: 12 aug 2021 11:34
Guusie schreef: 11 aug 2021 20:56 Waarom deze vraag?

Mvg,
Guus
Merknaam is in geheel Europa geregistreerd dus zijn hun eigenaar van de naam. Kan gewoon zijn dat men een opschoon rondje heeft gehouden.
Dat lijkt mij ook de enige verklaring.

En als ik topicstarter was zou ik maar gehoor geven aan het verzoek anders ben je gewoon strafbaar.
Feivel

Bericht door Feivel »

Of het naar Nederland komt? Geen idee. Dat is ook helemaal niet zo relevant. Feit is dat NRJ een geregistreerde merknaam is in heel Europa. Dat betekent dat niemand in Europa een radiozender mag beginnen die NRJ heet, behalve als NRJ in Frankrijk daar toestemming voor heeft gegeven. Er bestaat een Nederlands station dat NRG heet. Die heeft misschien toestemming, of is later nog aan de beurt.

Het is heel simpel: NRJ heeft het recht je te verbieden hun merkenrecht te schenden, ook als het helemaal geen plannen in Nederland heeft. Ik zou gewoon een nieuwe naam kiezen. Of helemaal stoppen met uitzenden: in Nederlands is toch niks te halen ;).
Guusie

Bericht door Guusie »

A: ik was gewoon geregistreerd bij buma stemra maar en sena maar door omstandigheden moest ik al meer dan een jaar geleden stoppen.
B: ik had de zender al 8 jaar en energy-radio is toch wel een heel verschil, maar goed.
Ik heb alles uitgeschakeld en nu maar kijken hoeveel ik voor de url ga krijgen.
big T

Bericht door big T »

Maar NRJ of NRG, welke is dan geregistreerd of beide?
Filip538

Bericht door Filip538 »

Even duidelijk stellen dat NRJ zoals het in Vlaanderen klinkt, van geen kanten strookt met de ware bedoelingen. Het station dat het best met de Franse reus past is.....Radio 538. Misschien dat Coco best eens op studiereis naar Parijs trekt. Voor de jingles mag ze aankloppen bij Pure Jingles. En kwestie van NRJ beter te leren kennen.... https://radiovisie.eu/frankrijk-nrj-40- ... hlight=NRJ
Feivel

Bericht door Feivel »

big T schreef: 12 aug 2021 16:32 Maar NRJ of NRG, welke is dan geregistreerd of beide?
NRJ is geregistreerd en staat geen verbasteringen toe. Geen NRJ met een andere TLD, geen NRG en geen Energy. Energy mag niet omdat in bepaalde Europese landen (zoals Duitsland) NRJ als domeinnaam als Energy gespeld wordt.
boxfm

Bericht door boxfm »

Guusie schreef: 12 aug 2021 15:48 A: ik was gewoon geregistreerd bij buma stemra maar en sena maar door omstandigheden moest ik al meer dan een jaar geleden stoppen.
B: ik had de zender al 8 jaar en energy-radio is toch wel een heel verschil, maar goed.
A: Muziekrechten boeien totaal niet, het gaat om registratie van het merk. En jij maakte inbreuk op de merkrechten van NRJ/Energy. Je komt er nog makkelijk vanaf eigenlijk.
B: Energy is ook geregistreerd als merk. Daarnaast gaat het ook om uitspraak en eventuele verwarring. Als ik een supermarkt begin met de naam Alberto Hein krijg ik ook een rechtszaak aan mijn broek hoor.
Filip538 schreef: 12 aug 2021 16:59 Even duidelijk stellen dat NRJ zoals het in Vlaanderen klinkt, van geen kanten strookt met de ware bedoelingen. Het station dat het best met de Franse reus past is.....Radio 538. Misschien dat Coco best eens op studiereis naar Parijs trekt. Voor de jingles mag ze aankloppen bij Pure Jingles. En kwestie van NRJ beter te leren kennen.... https://radiovisie.eu/frankrijk-nrj-40- ... hlight=NRJ
Ondanks dat 538 niet meer zo groot is als vroeger, is het nog steeds een grote speler. Je complete naamsbekendheid overboord gooien voor een hier onbekend radiomerk zou gekkenwerk zijn.
Feivel schreef: 12 aug 2021 18:28
big T schreef: 12 aug 2021 16:32 Maar NRJ of NRG, welke is dan geregistreerd of beide?
NRJ is geregistreerd en staat geen verbasteringen toe. Geen NRJ met een andere TLD, geen NRG en geen Energy. Energy mag niet omdat in bepaalde Europese landen (zoals Duitsland) NRJ als domeinnaam als Energy gespeld wordt.
Ook de merknaam Energy hebben ze geregistreerd, al vele jaren. Dus logisch dat ze die beschermen.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Guusie schreef: 12 aug 2021 15:48 A: ik was gewoon geregistreerd bij buma stemra maar en sena maar door omstandigheden moest ik al meer dan een jaar geleden stoppen.
Je trekt toch aan het kortste eind. NRJ bestaat al veel langer dan 8 jaar.

Als de echte NRJ het wil dan zal je dat gewoon moeten geven wanneer dit een geregistreerde merknaam is.
deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar »

De registratie is o.a. voor ‘Energy NRJ’: https://euipo.europa.eu/eSearch/#detail ... /000140038
‘NRG’ kan ik niet vinden.

De naam ‘Energy’ voor een Nederlands radiostation lijkt mij daarmee problematisch. ‘NRG-Next Radio Generation’, zoals in Haaglanden via DAB+ in gebruik is lijkt mij dan weer wel kunnen. Maar goed, ik ben geen jurist …..
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Eind vorig jaar is er een Facebookpagina voor NRJ Nederland aangemaakt. Nu kan werkelijk ied3reen zo'n profiel aanmaken, maar toch lijkt er iets gaande. Overigens heeft NRJ op het Nederlandse deel van Sint Maarten nog altijd geen website.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Plaats reactie