Wat voor soort station mis jij in de ether? (Of online)

Discussieer over de formats van de stations of de muziek. Het is niet de bedoeling om muziek uit te wisselen.

Moderator: admin6

djvinnieman

Re: Welk station mis jij in de ether? (Of online)

Bericht door djvinnieman »

fdboer schreef: 07 apr 2021 20:18
djvinnieman schreef: 07 apr 2021 18:31 ..
NPO Radio 5
...
Zit in de ether.
Niet op FM...
Vinnieman...what else?
WinnaarRadioring2023

Re: Welk station mis jij in de ether? (Of online)

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

djvinnieman schreef: 08 apr 2021 12:16
fdboer schreef: 07 apr 2021 20:18
djvinnieman schreef: 07 apr 2021 18:31 ..
NPO Radio 5
...
Zit in de ether.
Niet op FM...
Dat was de vraag ook niet.
Totti

Re: Wat voor soort station mis jij in de ether? (Of online)

Bericht door Totti »

De oude 3FM uit de jaren 90 (met Villa 65, The Magic Friends enzovoort).

Tot 2015 was het station nog goed. Maar ik heb hoop als ik zie dat het huidige beleid van de zender op deze manier wordt bestraft met het luistercijfers. Morgen zijn er nieuwe.

Tot die tijd zap ik tussen de andere stations. Gelukkig is het Nederlandse radiolandschap, in tegenstelling tot het Duitse radiolandschap, nog springlevend.
Groetjes vanuit Münster [Duitsland]
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Totti schreef: 19 apr 2021 15:21 De oude 3FM uit de jaren 90 (met Villa 65, The Magic Friends enzovoort).
Wat vond je daar goed aan?
Rock 'n roll is better than music!
RobinvanLangerak

Bericht door RobinvanLangerak »

De Nachtwacht schreef: 07 apr 2021 10:24 Wat voor soort zender mis jij in het huidige radiolandschap?

Het gaat me dan niet zozeer om de programmering, maar om het format, dus hoe de zender zou moeten klinken.

Mag voor een groot publiek interessant zijn, maar hoeft niet.
Ik mis meer een zender die kwa format alles in zich heeft dus:
30% top 40
20% classics uit de 90’s 00’s en 10’s
20% edm, house, trap, trance, happy hardcore
10% nieuwe muziek talenten
10% rockmuziek
10% popmuziek

En dan met een gezellig ochtend, middag en avondshow
En tussen 10.00 en 16.00 weinig gepraat en veel muziek
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Niks alles is te vinden op internet
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Totti

Bericht door Totti »

Oortjes schreef: 19 apr 2021 22:04
Totti schreef: 19 apr 2021 15:21 De oude 3FM uit de jaren 90 (met Villa 65, The Magic Friends enzovoort).
Dat er een thuis was voor veel muziekstijlen. Dance vond plaats in de Dance Trax en DJ Element, er was Hardrock bij Umma Gumma, Alternative bij Villa 65, Hip Hop bij de Dutch Masters, live muziek op Leidsekade, er was de Freak-O-Lympics en de mainstream werd overdag goed bediend. Je kon voor iedereen muziek horen, maar er werden specialiteiten geserveerd. Persoonlijk vond ik dat altijd leuk. Ik weet niet of dat vandaag nog zou werken. Maar een beetje meer specials in de avond en een beetje meer mainstream gedurende de dag zouden precies van mij zijn. Ik weet dat het niet zo zal aflopen, maar ik wilde het gewoon zeggen.
Groetjes vanuit Münster [Duitsland]
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Totti schreef: 20 apr 2021 09:15 Dat er een thuis was voor veel muziekstijlen. Dance vond plaats in de Dance Trax en DJ Element, er was Hardrock bij Umma Gumma, Alternative bij Villa 65, Hip Hop bij de Dutch Masters, live muziek op Leidsekade, er was de Freak-O-Lympics en de mainstream werd overdag goed bediend. Je kon voor iedereen muziek horen, maar er werden specialiteiten geserveerd. Persoonlijk vond ik dat altijd leuk. Ik weet niet of dat vandaag nog zou werken. Maar een beetje meer specials in de avond en een beetje meer mainstream gedurende de dag zouden precies van mij zijn. Ik weet dat het niet zo zal aflopen, maar ik wilde het gewoon zeggen.
Dan begrijp ik wat je bedoelt. Ik denk niet dat het nu nog zou werken, maar dat was inderdaad wel een leuk aspect van radio in die tijd. Bijvoorbeeld Kink FM deed dat ook.
Rock 'n roll is better than music!
jessica

Bericht door jessica »

Totti schreef: 20 apr 2021 09:15
Oortjes schreef: 19 apr 2021 22:04
Dat er een thuis was voor veel muziekstijlen. Dance vond plaats in de Dance Trax en DJ Element, er was Hardrock bij Umma Gumma, Alternative bij Villa 65, Hip Hop bij de Dutch Masters, live muziek op Leidsekade, er was de Freak-O-Lympics en de mainstream werd overdag goed bediend. Je kon voor iedereen muziek horen, maar er werden specialiteiten geserveerd. Persoonlijk vond ik dat altijd leuk. Ik weet niet of dat vandaag nog zou werken. Maar een beetje meer specials in de avond en een beetje meer mainstream gedurende de dag zouden precies van mij zijn. Ik weet dat het niet zo zal aflopen, maar ik wilde het gewoon zeggen.
Dit vond ik ook altijd. Waarschijnlijk een van de redenen dat mijn muzieksmaak zo breed is geworden. Hou nog steeds van goede dance, maar ook van hiphop en alternative en nog andere stijlen.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Wat mij betreft zou MTVNL een paar goede Amerikaanse online non-stop oldies radiostations op dab+ mogen zetten.
Alleen al vanwege de playlists met allerlei oude hits die we hier amper tot nooit meer horen.
jessica

Bericht door jessica »

Satfreak13 schreef: 06 mei 2021 19:10 Wat mij betreft zou MTVNL een paar goede Amerikaanse online non-stop oldies radiostations op dab+ mogen zetten.
Alleen al vanwege de playlists met allerlei oude hits die we hier amper tot nooit meer horen.
Op welke stations doel je?
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Satfreak13 schreef: 06 mei 2021 19:10 Wat mij betreft zou MTVNL een paar goede Amerikaanse online non-stop oldies radiostations op dab+ mogen zetten.
Gaan ze niet doen. Nederland is sowieso geen land meer waar MTV zich actief oo richt qua muziek, tevens is dit wat jij doet benoemen nonstop muziek met een playlist met oude muziek, ook te beluisteren op spotify. Ik vermoed dat daar geen commerciële markt meer voor is.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

RobinvanLangerak schreef: 19 apr 2021 22:11
De Nachtwacht schreef: 07 apr 2021 10:24 Wat voor soort zender mis jij in het huidige radiolandschap?

Het gaat me dan niet zozeer om de programmering, maar om het format, dus hoe de zender zou moeten klinken.

Mag voor een groot publiek interessant zijn, maar hoeft niet.
Ik mis meer een zender die kwa format alles in zich heeft dus:
30% top 40
20% classics uit de 90’s 00’s en 10’s
20% edm, house, trap, trance, happy hardcore
10% nieuwe muziek talenten
10% rockmuziek
10% popmuziek

En dan met een gezellig ochtend, middag en avondshow
En tussen 10.00 en 16.00 weinig gepraat en veel muziek
Te breed, dit is gewoon spotify op shuffle. Of een hele slechte lokale omroep of webstation zonder format.
Feivel

Bericht door Feivel »

Pascal. K schreef: 07 mei 2021 09:33
Gaan ze niet doen. Nederland is sowieso geen land meer waar MTV zich actief oo richt qua muziek, tevens is dit wat jij doet benoemen nonstop muziek met een playlist met oude muziek, ook te beluisteren op spotify. Ik vermoed dat daar geen commerciële markt meer voor is.
Ken jij het verschil tussen MTV en MTVNL? ;-).
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Feivel schreef: 07 mei 2021 11:59
Pascal. K schreef: 07 mei 2021 09:33
Ken jij het verschil tussen MTV en MTVNL? ;-).
Bijna geen muziek zender meer...
Plaats reactie