Maar hoe los ik het op dat ik de mixer weer kan gebruiken in ProppFrexx?
Hulp gezocht.
Moderator: admin6
-
Re: Hulp gezocht.
Ja.
Lexinhetweekend.
-
Beste Lex. Dit is een forum waar radio liefhebbers van gedachten wisselen en elkaar tips geven bij problemen. Op die manier leren we van elkaar. Dat doet iedereen omdat hij/zij het leuk vindt. Niet alle problemen worden opgelost, er moet maar net iemand zijn die tijd en zin heeft om jou te helpen. Reacties als hierboven maken dat je ondankbaar en drammerig overkomt wat er juist voor zorgt dat mensen je niet willen helpen.
Wat heb je tot nu toe zelf gedaan om dit probleem op te lossen?
De update ongedaan maken al geprobeerd, om te zien of het daarvan komt?
Allereerst: sorry dat ik een late reactie geef. Het is inderdaad een beetje drammerig, hoe je overkomt.
Om antwoord te geven op je vraag: bij een update van Windows raakt je audiorouting van je Airlite in de war. Dat is een oud en bekend probleem. Ga alle instellingen van je Airlite na in de bijgeleverde software. Voer daarnaast de Audio Wizard in Proppfrexx nog een keer uit, zodat je een nieuwe configuratie maakt. Dan zou het weer moeten werken.
-
Als eerst even het volgende: De pest van platte tekst op internet is dat soms iets vreemd, agressief of drammerig kan overkomen. Dit is zeer zeker niet de bedoeling. Sorry! En daarom communiceer ik altijd liever face to face dan via het net.
Ik wil je bij deze bedanken voor je antwoord. Mocht ik dit weekend tijd hebben, dan zal ik met je advies aan de gang gaan.
Mocht dit niet lukken, dan zal ik een oproepje doen op dit of andere forums om iemand te vinden die alles voor mij kan installeren.
Platendraaien, schuiven en presenteren vind ik leuk, maar alles daar achter vind ik minder. Ben jammer genoeg niet iemand van de techniek.
Ik wil je bij deze bedanken voor je antwoord. Mocht ik dit weekend tijd hebben, dan zal ik met je advies aan de gang gaan.
Mocht dit niet lukken, dan zal ik een oproepje doen op dit of andere forums om iemand te vinden die alles voor mij kan installeren.
Platendraaien, schuiven en presenteren vind ik leuk, maar alles daar achter vind ik minder. Ben jammer genoeg niet iemand van de techniek.

Feivel schreef: ↑03 sep 2021 17:45Allereerst: sorry dat ik een late reactie geef. Het is inderdaad een beetje drammerig, hoe je overkomt.
Om antwoord te geven op je vraag: bij een update van Windows raakt je audiorouting van je Airlite in de war. Dat is een oud en bekend probleem. Ga alle instellingen van je Airlite na in de bijgeleverde software. Voer daarnaast de Audio Wizard in Proppfrexx nog een keer uit, zodat je een nieuwe configuratie maakt. Dan zou het weer moeten werken.
Lexinhetweekend.
-
Nee. Ik vraag me ook af of het met een update te maken heeft.
Schiet me te binnen toen Ik Proppfrexx afsloot deze heel moeizaam verdween. Bij het opnieuw opstarten was daar het probleem dat ik de mixer niet meer kon openen.
Schiet me te binnen toen Ik Proppfrexx afsloot deze heel moeizaam verdween. Bij het opnieuw opstarten was daar het probleem dat ik de mixer niet meer kon openen.
Lexinhetweekend.
Bovenstaande overkomt ons allemaal wel een keer en was voor mij de reden om van al mijn (goed werkende) studio machines "images" te trekken.
Mocht er iets mis gaan dan ben ik in een vijftal+ minuten weer up en running. Dit met het simpel en gratis te gebruiken AOMEI backup progje.
PF heeft overigens ook de mogelijkheid om alle instellingen te exporteren - dat kan je ook een berg werk schelen.

Mocht er iets mis gaan dan ben ik in een vijftal+ minuten weer up en running. Dit met het simpel en gratis te gebruiken AOMEI backup progje.
PF heeft overigens ook de mogelijkheid om alle instellingen te exporteren - dat kan je ook een berg werk schelen.

Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
De tip die Bernd je gisteravond op het PF forum gaf loste het probleem nog niet op? Had je dit draadje ook gespot op het PF Forum? Niet gelijk aan het probleem wat jij beschrijft, maar misschien wel goed om even door te nemen. Ik heb nooit gewerkt met PF maar dit soort problemen zijn vaak gerelateerd aan cache foutjes of corrupt geraakte settings….
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Ik draai er mee en het is een prachtig stukje software ... maar wat Wave zegt is precies de reden waarom ik images draai - in mijn ervaring is PF wel eens "gevoelig" voor een corrupte file.

Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
-
Heren, Bedankt voor de tips en adviezen. Hier zal ik of een ander binnenkort even mee aan de slag gaan.
Aangezien alles in mijn studio-tje nieuw is behalve de PC, ga ik volgend weekend even de stad in om mij te laten informeren welke pc voor mij gunstig is.
Mocht ik ook daadwerkelijk tot aankoop overgaan dan zal ik, maar ik hoop iemand met verstand ervan alles opnieuw installeren. Ik zelf zit maar wat te knoeien
Aangezien alles in mijn studio-tje nieuw is behalve de PC, ga ik volgend weekend even de stad in om mij te laten informeren welke pc voor mij gunstig is.
Mocht ik ook daadwerkelijk tot aankoop overgaan dan zal ik, maar ik hoop iemand met verstand ervan alles opnieuw installeren. Ik zelf zit maar wat te knoeien

Dukard schreef: ↑03 sep 2021 21:29 Bovenstaande overkomt ons allemaal wel een keer en was voor mij de reden om van al mijn (goed werkende) studio machines "images" te trekken.
![]()
wave schreef: ↑03 sep 2021 22:44 De tip die Bernd je gisteravond op het PF forum gaf loste het probleem nog niet op? Had je dit draadje ook gespot op het PF Forum? Niet gelijk aan het probleem wat jij beschrijft, maar misschien wel goed om even door te nemen. Ik heb nooit gewerkt met PF maar dit soort problemen zijn vaak gerelateerd aan cache foutjes of corrupt geraakte settings….
Lexinhetweekend.
Tip: ook al ligt je hart niet bij de techniek, het kan toch een goed idee zijn om jezelf er een beetje in te verdiepen. Windows en software kunnen in eerste instantie soms best wel heel overweldigend lijken, maar 75% van de alledaagse problemen is met een beetje basiskennis, logisch nadenken en Google op te lossen. Maakt het werken met computers én de hobby leuker
Door corona is heel veel stil komen te liggen, maar bijvoorbeeld de HCC kan een goed startpunt zijn om eens rond te kijken naar een hobbycursus en wat kennisverdieping.

It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Als ik dit lees, dan vraag ik me hetvolgende af:
Heb je je mixer na dit probleem uit en aangezet? En heb je je pc uit en aangezet (een reboot kán potentieel niet afdoende zijn i.c.m. deze reeks D&R mixers.)
Zo niet: doen, bij voorkeur gelijkertijd, en daarna kijken of het probleem op is gelost.
Een cassettebandje was genoeg | Alles kan stuk
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
-
Even een update.
De juiste persoon gevonden en financieel wat geïnvesteerd in nieuwe pc's. Kortom: het draait nu naar wens!
De juiste persoon gevonden en financieel wat geïnvesteerd in nieuwe pc's. Kortom: het draait nu naar wens!
Lexinhetweekend.
-
Bekend probleem bij d&r tafels.
Ook met een nieuwe pc blijf je dit houden.
Gewoon de audio routing na lopen, moet het bijna altijd binnen 10 min weer werken.
Als je om wat voor reden dit zelf niet kan verhelpen en iedere keer hulp moet vragen als het gebeurt zou ik eerder investeren in hele goede geluidskaart.
Heb begin dit jaar een D&r Airence gekocht en expres de interne geluidskaart niet gebruikt. Heb al paar win updates gehad en nog nooit audio settings kwijt geweest. Ook niet in de oude setting voor de D&r
Het probleem is dat er door D&r de goedkoopste audio chip wordt gebruikt die geen eigen uniek hardware id heeft.
Als windows update scant het de aangesloten hardware en omdat bij d&r ze allemaal gelijk zijn geeft windows ze zelf een nummer en dat hoeft niet het zelfde te zijn als voor de update
Ook met een nieuwe pc blijf je dit houden.
Gewoon de audio routing na lopen, moet het bijna altijd binnen 10 min weer werken.
Als je om wat voor reden dit zelf niet kan verhelpen en iedere keer hulp moet vragen als het gebeurt zou ik eerder investeren in hele goede geluidskaart.
Heb begin dit jaar een D&r Airence gekocht en expres de interne geluidskaart niet gebruikt. Heb al paar win updates gehad en nog nooit audio settings kwijt geweest. Ook niet in de oude setting voor de D&r
Het probleem is dat er door D&r de goedkoopste audio chip wordt gebruikt die geen eigen uniek hardware id heeft.
Als windows update scant het de aangesloten hardware en omdat bij d&r ze allemaal gelijk zijn geeft windows ze zelf een nummer en dat hoeft niet het zelfde te zijn als voor de update