Hulp gezocht.
Moderator: admin6
-
Hulp gezocht.
Aangezien ik een soort van digibeet ben en daardoor niet de players van Proppfrexx over de faders van mijn mengpaneel krijg, zoek ik hulp!
Wie woonachtig in/uit de (omgeving) stad Groningen zou mij kunnen en willen helpen om dit voor elkaar te krijgen? Uiteraard tegen een vergoeding!
Het gaat om een D&R Airmate usb en Proppfrexx professional.
Wie woonachtig in/uit de (omgeving) stad Groningen zou mij kunnen en willen helpen om dit voor elkaar te krijgen? Uiteraard tegen een vergoeding!
Het gaat om een D&R Airmate usb en Proppfrexx professional.
Laatst gewijzigd door admin5 op 04 jan 2021 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar beginners subforum
Reden: Verplaatst naar beginners subforum
Lexinhetweekend.
Re: Hulp gezocht.
Welke geluidskaart gebruik je ??? .. en hoeveel stereo outputs heeft deze ??
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
- Aart Rietveld
De AIRMATE van D&R heeft twee ingebouwde USB-geluidskaarten. Zie https://www.d-r.nl/airmate-8-usb.html
- djvinnieman
ik ken de Airmate niet uit eigen ervaring ... maar goede info heren .. 

Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
-
Dank u allemaal. Ik zal er aankomend weekend eens wat tijd en aandacht aanbesteden.
Site gevonden: https://github.com/benhartwich/proppfrexx-remote Ik laat de vraag maar gewoon openstaan.
Mezelf kennende heb ik geen vertrouwen dat het goed komt
Site gevonden: https://github.com/benhartwich/proppfrexx-remote Ik laat de vraag maar gewoon openstaan.
Mezelf kennende heb ik geen vertrouwen dat het goed komt

Lexinhetweekend.
-
Hoi Lex,
De tips van Benjamin Hartwich zijn zeker een goed uitgangspunt. Die heb ik ook gebruikt om mijn Airlite aan te sluiten.
Het forum van ProppFrexx on Air (PFOA) is ook een heel goed hulpmiddel als je Engels spreekt. Bernd (de maker van PFOA) doet echt zijn uiterste best om elke vraag te beantwoorden!
Samengevat komt het aansluiten neer op het volgende:
Windows audioapparaten
De modules (faders) op de Airmate/Airlite worden op je computer toegevoegd als audio-apparaten. Deze moet je eerst binnen Windows een logische naam geven zodat je weet welk apparaat bij welke fader hoort.
ProppFrexx mixer outputs
Hierna maak je in ProppFrexx een output kanaal aan voor elke fader. Dit doe je bij General Settings > Input/Output.
Players koppelen aan mixer outputs
Als laatste kun je per player aangeven naar welk mixerkanaal (oftewel: naar welke fader) de player zijn audio moet sturen. Dit doe je bij General Settings > Routing.
Dit is de meest simpele basisinstelling. Je kunt hierna ProppFrexx nog niet bedienen met je Airmate en hebt nog geen retoursignaal voor je stream. Om te testen kun je dus bijvoorbeeld 2 of 3 (naar keuze) players maken, een nieuwe playlist maken (dan worden de players zichtbaar) en elke player starten met je muis. Controleer op je Airmate of de schuif open staat en de aanknop van het kanaal geactiveerd is.
Als dat gelukt is, kunnen we kijken naar ProppFrexx mixer inputs en naar de GPIO client voor de communicatie tussen je Airmate en PFOA.
De tips van Benjamin Hartwich zijn zeker een goed uitgangspunt. Die heb ik ook gebruikt om mijn Airlite aan te sluiten.
Het forum van ProppFrexx on Air (PFOA) is ook een heel goed hulpmiddel als je Engels spreekt. Bernd (de maker van PFOA) doet echt zijn uiterste best om elke vraag te beantwoorden!
Samengevat komt het aansluiten neer op het volgende:
Windows audioapparaten
De modules (faders) op de Airmate/Airlite worden op je computer toegevoegd als audio-apparaten. Deze moet je eerst binnen Windows een logische naam geven zodat je weet welk apparaat bij welke fader hoort.
ProppFrexx mixer outputs
Hierna maak je in ProppFrexx een output kanaal aan voor elke fader. Dit doe je bij General Settings > Input/Output.
Players koppelen aan mixer outputs
Als laatste kun je per player aangeven naar welk mixerkanaal (oftewel: naar welke fader) de player zijn audio moet sturen. Dit doe je bij General Settings > Routing.
Dit is de meest simpele basisinstelling. Je kunt hierna ProppFrexx nog niet bedienen met je Airmate en hebt nog geen retoursignaal voor je stream. Om te testen kun je dus bijvoorbeeld 2 of 3 (naar keuze) players maken, een nieuwe playlist maken (dan worden de players zichtbaar) en elke player starten met je muis. Controleer op je Airmate of de schuif open staat en de aanknop van het kanaal geactiveerd is.
Als dat gelukt is, kunnen we kijken naar ProppFrexx mixer inputs en naar de GPIO client voor de communicatie tussen je Airmate en PFOA.
Wat voor de een vanzelfsprekend is, is dat voor een ander niet. Probeer niet chagrijnig te worden van een vraag. Sla dat topic gewoon over en ga vrolijk verder met je dag. Zo houden we het gezellig!
-
Dag Frank, Bedankt voor je uitgebreide reactie. Volgens mij moet het mij zo wel lukken als ik zo bekijk wat jij schrijft.
Ik hoop eerder, maar ga er van uit (hoop) dat ik het aankomend weekend werkend moet krijgen.
Ik hoop eerder, maar ga er van uit (hoop) dat ik het aankomend weekend werkend moet krijgen.
Lexinhetweekend.
-
Ik geef het maar op. Ik kom er niet uit.
Ik heb gewoon iemand nodig die het tegen betaling voor mij in orde wil maken.
Ik heb gewoon iemand nodig die het tegen betaling voor mij in orde wil maken.
Lexinhetweekend.
-
Hoi Lex,
Jammer dat het nog niet gelukt is! ProppFrexx is ook wel een pittig pakket om mee te beginnen...
Ik heb je een privébericht gestuurd.
Groeten,
Frank
Jammer dat het nog niet gelukt is! ProppFrexx is ook wel een pittig pakket om mee te beginnen...
Ik heb je een privébericht gestuurd.
Groeten,
Frank
Wat voor de een vanzelfsprekend is, is dat voor een ander niet. Probeer niet chagrijnig te worden van een vraag. Sla dat topic gewoon over en ga vrolijk verder met je dag. Zo houden we het gezellig!
-
Bij deze wil ik franksiegers ook hier nog even bedanken voor zijn hulp!
Doordat we gisteren telefonisch contact hebben gehad ben ik weer enorm op weg geholpen!
Super! Dank!
Doordat we gisteren telefonisch contact hebben gehad ben ik weer enorm op weg geholpen!
Super! Dank!
Lexinhetweekend.
-
De Airmate is verkocht en heb nu een Airlite. Maar nu........ Wie zou mij kunnen helpen via TeamViewer om de boel te installeren?
En nee, het hoeft niet gratis. Financieel komen we er vast wel uit!
En nee, het hoeft niet gratis. Financieel komen we er vast wel uit!
Lexinhetweekend.
-
Nu al een tijdje speel ik met volle tevredenheid met proppfrexx i.c.m. een D&R Airlite.
Maar vanochtend lukte het niet meer om de mixer in het programma te openen. Ik kan klikken tot ik een ons weeg, maar openen doet die niet meer.
Ongetwijfeld zal het iets eenvoudigs zijn om dit te verhelpen, maar wat?
Maar vanochtend lukte het niet meer om de mixer in het programma te openen. Ik kan klikken tot ik een ons weeg, maar openen doet die niet meer.
Ongetwijfeld zal het iets eenvoudigs zijn om dit te verhelpen, maar wat?
Lexinhetweekend.
Toevallig een update geïnstalleerd?
-