En dit zal niet de laatste 'ethervervuiling' zijn die een plaatsje in de ether verwerft. Er is nu eenmaal een enorme behoefte om 'ethervervuiling' te brengen en deze initiatieven zijn vaak krachtiger/succesvoller dan 'waardevolle toevoegingen'. Zo werkt de markt van commerciële radio. Met commerciële radio krijg je alleen voldoende 'waardevolle toevoegingen', als er zó veel ruimte komt in de ether, dat er altijd ruimte vrij blijft naast de talloze stations met onvermijdelijke 'ethervervuiling'. Die nieuwe DAB+frequenties zijn dus hard nodig. Of wil je pleiten voor strenge selectie op programma-inhoud bij commerciële stations?zendmast15 schreef: ↑19 jan 2020 16:02 Ether vervuiling.... hadden we nog niet genoeg van.... doe eens iets creatiefs op zo'n kavel. Geld speelt blijkbaar geen rol (want hier ga je niets mee verdienen is mijn overtuiging), dus dan kun je ook iets creatievers neerzetten.
247Spice - Amsterdam 90.1FM
Moderator: admin6
-
Re: 247Spice - Amsterdam 90.1FM
Dat 247 Spice valt onder een aantal andere formats waaronder ook een 247Jamz met oldskool R&B en soul en 247Blitz met een licht alternatief karakter. Liever 1 van die 2 dan een kloon van FunX/Wild. Zeker zo'n oldschool R&B en soul station is helemaal urban en past in de doelgroep van Amsterdam.
-
Ik had het over radiodistributie op FM en DAB+ ja. De LW, MW en SW zijn er inderdaad ook, maar die worden nauwelijks meer gebruikt voor serieuze radio.Echtwel schreef: ↑18 jan 2020 11:51U bedoeld met radio de fm radio neem ik aan want am is er ook nog en internetradiostationsLokaleSter schreef: ↑18 jan 2020 10:27 Radio met radiodistributie is een massa medium, dus je zal ook altijd muziek moeten draaien die de massa wil horen, anders ga je het financieel niet redden. Al heeft het op FM uitzenden van een soort van Spotify playlist mijn inziens ook weinig met radio te maken.
De benodigde ether ruimte is er vaak wel. Op DAB+ is er nog voldoende ruimte, want de mogelijkheden worden nog niet voor de helft benut, op FM is ook voldoende ruimte, want de meeste radiostations zijn al gauw 2 tot 3 keer te ontvangen.
Aan de mogelijkheden ligt het niet, het gebrek aan doorzettingsvermogen bij de politiek om door te pakken is een groter probleem.
Deze am en internetradiostations kunnen doen wat ze willen luisteraars of niet![]()
Internet is een ander distributiemiddel.
Los van de beperkingen kan in principe ieder radiostation doen wat ze willen.
Vanaf 2 maart gepresenteerde programma’s. En meteen in de aanval over seksisme en discriminatie. FunX nr. 2. https://mediamagazine.nl/247spice-wil-m ... -de-ether/.
Wat slecht en goedkoop om deze kaart te trekken.
Lekker lanceren met een 'relletje'. Dat heeft koen in het verleden beter aangepakt...
Lekker lanceren met een 'relletje'. Dat heeft koen in het verleden beter aangepakt...
Ik hoor er alles behalve 'Amsterdam' in. Het is veel van die bubblin/latino hitjes, met een hoop autotune en een hoog FunX gehalte. Amsterdam is meer dan dat.
En? Hoe gaat het inmiddels met deze zender? Er is nog steeds geen fatsoenlijke website, het is relatief stil op sociale media en - misschien luister ik op de verkeerde tijdstippen - nog geen presentatie gehoord. Is de zender nu al ingedut, of zo?
-
Want jij zit midden in de doelgroep?
Het is een urban gerelateerd station dus klopt dit wel met wat men wil uitstralen
-
Doet geen drol opleveren momenteel.
Radio is slow business en nu slow xxxl in deze tijd.
Er mag wel wat meer pit in!
Online lijkt het ontzettend weinig exposure te hebben. Misschien dat het in Amsterdam meer leeft (ik woon er niet), maar kennelijk niet dus. Ik had gehoopt op bushokjes met 247Spice, toffe acties, interviews met artiesten uit de urban scene (genoeg te vinden in Amsterdam) en de nieuwste urban tracks. Helaas nog niks van dat alles. Jammer. Actie!Hoort-u-mij schreef: ↑10 mei 2020 23:25Doet geen drol opleveren momenteel.
Radio is slow business en nu slow xxxl in deze tijd.
Er mag wel wat meer pit in!
-
Onlangs nog even geluisterd. Kwartiertje ofzo, toen ik langs Amsterdam op kwam. Vond er weinig spice aan eerlijk gezegd.
Misschien kan deze frequentie beter door andere gebruikt worden die er meer van maken dan dit.
-
Ach, Spice247 past in een lange rij van radiostations die geen enkele toegevoegde waarde hebben. Geef die gasten een kans
Heeft ook het bereik van een opgevoerde babyfoon. Geen fatsoenlijke website en groots aangekondigde 'vrouwen' programmering... Die niet te horen is, want het is non-stop. Zijn nu al paar maanden verder.
Gelukkig is het mijn geld niet. Maar als investeerder zou ik het wel weten.
Gelukkig is het mijn geld niet. Maar als investeerder zou ik het wel weten.
Nog weinig verandering. Los van dat je nu gratis je spotje kan laten uitzenden vanwege de coronacrisis...