247Spice - Amsterdam 90.1FM
Moderator: admin6
247Spice - Amsterdam 90.1FM
Volgens RadioNED nu in Amsterdam op 90.1FM (Zender van Ujala). Iemand het al gehoord?
Bron: https://www.facebook.com/radioNED/photo ... =3&theater
Bron: https://www.facebook.com/radioNED/photo ... =3&theater
Kwak kwak!
Re: 247Spice - Amsterdam 90.1FM
Wel ja weer een hitradiootje erbij naast Wild. Voegt ook niets toe dit.
-
Ben toevallig in Amsterdam. Zo even luisteren op de auto radio.
-
Net even geluisterd. Dat kwartiertje, 13 in een dozijn radiostation. Desalniettemin, wens ze alle succes. Leuk dat er weer iets bij komt.
De man achter 247Spice, Koen van Tijn, is ook aandeelhouder van Wild FM. In zijn eigen financiële belang zal hij vast wel zorgen dat 247Spice niet (te veel) concurrentie voor Wild zal zijn.
247Spice doet mij wel wat denken aan het oude Wild FM, dan bedoel ik de periode met Koen en Dave. Al verschillende leuke creatieve jingles gehoord.
-
Tsja, dat is nu eenmaal de markt die 'commerciële radio' heet. Voor ieder nieuw bijzonder station komen er twee, drie of nog meer nieuwe hitstations bij. Commerciële radio laat zich slecht sturen en daardoor kunnen wij wel stellen dat commerciële radio zonder al die hitstations in principe niet bestaat. Als wij veel bijzondere commerciële stations willen, dan is er een veelvoud van de daarvoor benodigde etherruimte nodig.
De enige andere optie, is nieuwe bijzondere stations als publieke stations creëren.
Geluid is trouwens waardeloos, staat flink te clippen en is erg vlak.
Ontvangst is trouwens best goed. Komt het nog steeds van dat flatje naast station Diemen?
Ontvangst is trouwens best goed. Komt het nog steeds van dat flatje naast station Diemen?
-
Geen plekje voor spice op DAB+ ?
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
-
Het kavel is van Ujala. Deze toevoeging is onofficieel, al is het voor zover ik weet niet verboden. De twee frequenties van dit kavel zijn geen NSFN en geen van beiden is een 'steunzender'. Op dit moment zit 'Ujala' namens dit kavel op DAB+, maar ze zouden dit mogen omwisselen. Er komt in ieder geval geen extra DAB+plekje voor 247Spice, tenzij 247Spice straks kavel B05, waarvan nog niemand de uitslag van de verdeling weet, te pakken weet te krijgen.
-
Da's waar ook, Ujala heeft nog altijd de andere frequentie in Amsterdam, vandaar dus ook de plek op DAB+. Was zo'n beetje hetzelfde destijds met Decibel/Royaal en Sleutelstad. Tsja, de uitslag van B05....wederom met de snelheid van dikke stroop.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
-
Radio met radiodistributie is een massa medium, dus je zal ook altijd muziek moeten draaien die de massa wil horen, anders ga je het financieel niet redden. Al heeft het op FM uitzenden van een soort van Spotify playlist mijn inziens ook weinig met radio te maken.
De benodigde ether ruimte is er vaak wel. Op DAB+ is er nog voldoende ruimte, want de mogelijkheden worden nog niet voor de helft benut, op FM is ook voldoende ruimte, want de meeste radiostations zijn al gauw 2 tot 3 keer te ontvangen.
Aan de mogelijkheden ligt het niet, het gebrek aan doorzettingsvermogen bij de politiek om door te pakken is een groter probleem.
De benodigde ether ruimte is er vaak wel. Op DAB+ is er nog voldoende ruimte, want de mogelijkheden worden nog niet voor de helft benut, op FM is ook voldoende ruimte, want de meeste radiostations zijn al gauw 2 tot 3 keer te ontvangen.
Aan de mogelijkheden ligt het niet, het gebrek aan doorzettingsvermogen bij de politiek om door te pakken is een groter probleem.
Ik vind het een soort FunX wat ik nu hoor want ik hoor er ook veel van die uitheemse muzieksoorten voorbij komen, latin hits en dancehall en zelfs nederhiphop...
U bedoeld met radio de fm radio neem ik aan want am is er ook nog en internetradiostationsLokaleSter schreef: ↑18 jan 2020 10:27 Radio met radiodistributie is een massa medium, dus je zal ook altijd muziek moeten draaien die de massa wil horen, anders ga je het financieel niet redden. Al heeft het op FM uitzenden van een soort van Spotify playlist mijn inziens ook weinig met radio te maken.
Deze am en internetradiostations kunnen doen wat ze willen luisteraars of niet

The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Even paar uurtjes geluisterd. "Het nieuwe geluid voor Amsterdam". Mwa Amsterdam is toch geen saaie stad?
Wat een saai radiostation tot nu toe. Echt een urban format en paar bekende hitjes. Niet om heel warm van te worden. Voegt ook weinig toe.
Wat een saai radiostation tot nu toe. Echt een urban format en paar bekende hitjes. Niet om heel warm van te worden. Voegt ook weinig toe.
- zendmast15
Ether vervuiling.... hadden we nog niet genoeg van.... doe eens iets creatiefs op zo'n kavel. Geld speelt blijkbaar geen rol (want hier ga je niets mee verdienen is mijn overtuiging), dus dan kun je ook iets creatievers neerzetten.
Zet de radio aan!