Bezuinigingen bij omroep NH
Moderator: admin6
Bezuinigingen bij omroep NH
Ricky Koole weg bij NH Radio wegens bezuinigingen. Een bericht wat vlak voor de kerst geruisloos voorbij ging.
Op radio.nl stond vond ik wel een opvallende uitspraak van programmaleider Arjan Snijders: "Er verdwijnen meerdere titels, er verdwijnen meerdere mensen die wij helaas niet meer kunnen betalen. Wij moeten verhuizen en daar moet geld voor apart gelegd worden.”
Er verdwijnen dus programma's en mensen om te kunnen verhuizen???
Op de facebookpost van NH Radio veel teleurgestelde mensen over haar vertrek. Maar wat ook opvalt een grote groep luisteraars die Eddy Keur niet kan uitstaan: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5756825809
Een opmerkelijke bezuinig. Mensen ontslaan, blijkbaar kerntaken afstoten (zoals programma's titels), om te kunnen verhuizen. Wat is dat voor enorm wanbeleid?
Op radio.nl stond vond ik wel een opvallende uitspraak van programmaleider Arjan Snijders: "Er verdwijnen meerdere titels, er verdwijnen meerdere mensen die wij helaas niet meer kunnen betalen. Wij moeten verhuizen en daar moet geld voor apart gelegd worden.”
Er verdwijnen dus programma's en mensen om te kunnen verhuizen???
Op de facebookpost van NH Radio veel teleurgestelde mensen over haar vertrek. Maar wat ook opvalt een grote groep luisteraars die Eddy Keur niet kan uitstaan: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5756825809
Een opmerkelijke bezuinig. Mensen ontslaan, blijkbaar kerntaken afstoten (zoals programma's titels), om te kunnen verhuizen. Wat is dat voor enorm wanbeleid?
Re: Bezuinigingen bij omroep NH
Een verhuizing hoeft niet direct wanbeleid te zijn. Om dat te kunnen beoordelen, moet er eerst veel meer informatie komen. Het kan zijn dat er in het huidige pand de komende jaren grote investeringen moeten worden gedaan, waardoor het -op lange termijn- goedkoper is om te verhuizen. Wel moet er dan eerst geld opgehoest worden om te kunnen verhuizen.
En het schrappen van bepaalde programma's hoeft niet direct het afstoten van kerntaken te zijn. Ik heb het programma van Ricky Koole nooit geluisterd, maar de omschrijving geeft mij de indruk dat zij in het programma de ruimte kreeg om haar favoriete muziek te draaien. Muziekprogramma's zijn juist geen kerntaak van een regionale omroep, als je het over kerntaken hebt....
-
Eddy Keur, ik kan om hem lachen, maar kan me ook voorstellen dat mensen hem helemaal niets vinden.
Het verbaasd me niet dat NH radio snijd in titels en radiomakers. De meeste regionale omroepen hebben gepresenteerde programma's tot 18:00 of 19:00 uur, bij NH Radio is dat tot middernacht.
Het verbaasd me niet dat NH radio snijd in titels en radiomakers. De meeste regionale omroepen hebben gepresenteerde programma's tot 18:00 of 19:00 uur, bij NH Radio is dat tot middernacht.
-
Er zijn ook zat commerciële zenders in binnen- en buitenland die buiten prime time non-stop draaien zonder presentatie. Of met vooraf opgenomen, geautomatiseerde (standaard)aankondigingen: voicetracking. De nachtprogrammering op zenders in de VS maakt daar ook veel gebruik van.LokaleSter schreef: ↑12 jan 2020 01:29 De meeste regionale omroepen hebben gepresenteerde programma's tot 18:00 of 19:00 uur, bij NH Radio is dat tot middernacht.
Jammer dat daar geen dikke mist was savonds
Wel presentatie maar geen bijzondere weers omstandigheden.

Wel presentatie maar geen bijzondere weers omstandigheden.
-
Tja, voicetracks moeten ook worden opgenomen. Dus er zal toch betaald moeten worden. Hoewel, de meeste mensen staan toch al op de loonlijst.Satfreak13 schreef: ↑12 jan 2020 10:25Er zijn ook zat commerciële zenders in binnen- en buitenland die buiten prime time non-stop draaien zonder presentatie. Of met vooraf opgenomen, geautomatiseerde (standaard)aankondigingen: voicetracking. De nachtprogrammering op zenders in de VS maakt daar ook veel gebruik van.LokaleSter schreef: ↑12 jan 2020 01:29 De meeste regionale omroepen hebben gepresenteerde programma's tot 18:00 of 19:00 uur, bij NH Radio is dat tot middernacht.
Ze moeten het pand uit, pand waar ze nu in zitten is van Corendon en die wil het gaan gebruiken, ze hadden er in 2018 al uitgemoeten maar ze kregen nog 2 jaar respijt. Er was een pand waar ze naar toe zouden gaan, aan de Houthavens, maar dat ging om onduidelijke redenen niet door.
All wiyht, rho sritched mg kegtops awound?
Die verhuizing zit er inderdaad al jaren aan te komen. Is ook al eerder uitgesteld. In dat opzicht is het wel wanbeleid. Want nu moeten er programma's geschrapt worden en worden er mensen ontslagen. Om te kunnen verhuizen. Ik vind dat vrij bizar.
Dit komt niet uit de lucht vallen, dat weet NH (en AT5) al jaren. De kijkers, luisteraars en bezoekers zijn nu de dupe. Hun programma is verdwenen. Tja, en of het nou gaat om muziek, tv-programma of nieuws. Dat maakt toch niet uit? Er was behoefte aan en nu is het weg.
Blijkbaar heeft NH niet genoeg reserves en de bedrijfsvoering niet op orde en moet het nu bekostigd worden van het programmabudget... Ik noem dat wanbeleid.
Dit komt niet uit de lucht vallen, dat weet NH (en AT5) al jaren. De kijkers, luisteraars en bezoekers zijn nu de dupe. Hun programma is verdwenen. Tja, en of het nou gaat om muziek, tv-programma of nieuws. Dat maakt toch niet uit? Er was behoefte aan en nu is het weg.
Blijkbaar heeft NH niet genoeg reserves en de bedrijfsvoering niet op orde en moet het nu bekostigd worden van het programmabudget... Ik noem dat wanbeleid.
Persoonlijk heb ik het idee dat je koste wat het kost het label 'wanbeleid' eraan wil hangen. Pas als je alle informatie hebt, kan er pas echt over geoordeeld worden.
Kan ook zijn dat ze met de verhuizing extra willen investeren in bijvoorbeeld een radiostudio die ook geschikt is voor televisie, zoals Omroep Flevoland onlangs heeft gedaan. Dan zijn dat kosten bij de verhuizing ja, maar het is dan wel een investering in de kwaliteit en programmering van de omroep. Wat ik vooral bedoel: De term 'verhuizing' kan een erg breed begrip zijn qua investeringen, etc.
En het schrappen van programma's is niet het afstoten van kerntaken. Het ligt echt niet zo simpel dat als een populair muziekprogramma stopt, ze afstappen van hun kerntaak. Want als ze dat zouden doen, is het ook snel klaar met hun licentie hoor. Zijn altijd genoeg kapers op de kust.
Kan ook zijn dat ze met de verhuizing extra willen investeren in bijvoorbeeld een radiostudio die ook geschikt is voor televisie, zoals Omroep Flevoland onlangs heeft gedaan. Dan zijn dat kosten bij de verhuizing ja, maar het is dan wel een investering in de kwaliteit en programmering van de omroep. Wat ik vooral bedoel: De term 'verhuizing' kan een erg breed begrip zijn qua investeringen, etc.
En het schrappen van programma's is niet het afstoten van kerntaken. Het ligt echt niet zo simpel dat als een populair muziekprogramma stopt, ze afstappen van hun kerntaak. Want als ze dat zouden doen, is het ook snel klaar met hun licentie hoor. Zijn altijd genoeg kapers op de kust.
Misschien is wanbeleid inderdaad te hard geroepen. Tijd zal het leren.
Overigens heeft NH twee prachtige (vrij nieuw!) studio's voor radio. Die zijn de laatste jaren verbouwd. Daar zit zelfs een regie bij voor tv / Internettream. Tja wat voor pand hebben ze nodig.
Echt tv maken ze niet meer. Journaal met presentator is al ruim / twee jaar geleden geschrapt. Het zijn nu nieuws items die doorlopend worden aangepast. Dus tv studio is al niet (echt) nodig. Hoeveel ruimte moet je hebben? At5 heeft een piepkleine regie en greenscreenstudio. Paar redactie / edit-plekken, meer is het ook niet. Wat heb je nou nodig?
Mensen ontslaan vind ik gewoon rigoureus. Ongeacht welke functie of soort programma. Verhuizing was al jaren in zicht. Dan leg je toch reserves aan of geld opzij?
Overigens heeft NH twee prachtige (vrij nieuw!) studio's voor radio. Die zijn de laatste jaren verbouwd. Daar zit zelfs een regie bij voor tv / Internettream. Tja wat voor pand hebben ze nodig.
Echt tv maken ze niet meer. Journaal met presentator is al ruim / twee jaar geleden geschrapt. Het zijn nu nieuws items die doorlopend worden aangepast. Dus tv studio is al niet (echt) nodig. Hoeveel ruimte moet je hebben? At5 heeft een piepkleine regie en greenscreenstudio. Paar redactie / edit-plekken, meer is het ook niet. Wat heb je nou nodig?
Mensen ontslaan vind ik gewoon rigoureus. Ongeacht welke functie of soort programma. Verhuizing was al jaren in zicht. Dan leg je toch reserves aan of geld opzij?
De avondprogrammering is naar ik begrepen heb door vrijwilligers. De kosten voor die programma's zijn dus zeer beperkt.LokaleSter schreef: ↑12 jan 2020 01:29Het verbaasd me niet dat NH radio snijd in titels en radiomakers. De meeste regionale omroepen hebben gepresenteerde programma's tot 18:00 of 19:00 uur, bij NH Radio is dat tot middernacht.
Veel programma's uit de avond zijn afkomstig uit een samenwerkingsverband met 40 Up Radio.Orange schreef: ↑12 jan 2020 21:34De avondprogrammering is naar ik begrepen heb door vrijwilligers. De kosten voor die programma's zijn dus zeer beperkt.LokaleSter schreef: ↑12 jan 2020 01:29Het verbaasd me niet dat NH radio snijd in titels en radiomakers. De meeste regionale omroepen hebben gepresenteerde programma's tot 18:00 of 19:00 uur, bij NH Radio is dat tot middernacht.
-
En door vast personeel. Kost dus ook niets extra’s.Orange schreef: ↑12 jan 2020 21:34De avondprogrammering is naar ik begrepen heb door vrijwilligers. De kosten voor die programma's zijn dus zeer beperkt.LokaleSter schreef: ↑12 jan 2020 01:29Het verbaasd me niet dat NH radio snijd in titels en radiomakers. De meeste regionale omroepen hebben gepresenteerde programma's tot 18:00 of 19:00 uur, bij NH Radio is dat tot middernacht.
-
Eenmalig, ze worden net als jingles ingezet. Dus de kosten zijn te verwaarlozen.Tja, voicetracks moeten ook worden opgenomen. Dus er zal toch betaald moeten worden. Hoewel, de meeste mensen staan toch al op de loonlijst.
-
Het doel van voicetracks is dat je de indruk wil wekken dat het programma live gepresenteerd wordt. Hergebruik is dus onmogelijk, want dan gaan de luisteraars dat herkennen.Satfreak13 schreef: ↑13 jan 2020 10:18Eenmalig, ze worden net als jingles ingezet. Dus de kosten zijn te verwaarlozen.Tja, voicetracks moeten ook worden opgenomen. Dus er zal toch betaald moeten worden. Hoewel, de meeste mensen staan toch al op de loonlijst.
In tegenstelling tot jingles gebruik je een voicetrack eenmalig en zal je ze dus voor ieder programma overnieuw moeten inspreken.