eigenaar naam Mi Amigo

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

Satfreak13

Re: eigenaar naam Mi Amigo

Bericht door Satfreak13 »

Vanjeafisharder schreef: 28 okt 2023 18:19 Apart allemaal, waarom hangen testuitzendingen samen met iemands afwezigheid.
Die samenhang is er net zo weinig als de samenhang tussen de wintertijd en het tijdstip waarop de koeien moeten worden gemolken. :wink:
big T

Bericht door big T »

Goh weer uitstel, dat hebben we nog niet eerder gehoord.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Noordzee schreef: 23 okt 2023 15:33 Er is weer licht aan de horizon!

Gelezen op Facebook :

Kruist u volgende zondag 29 oktober met dikke oranje stift aan op de kalender? Zondagmorgen klokslag 8 uur keert Mi Amigo terug vanuit Playa de Aro op www.miamigoradio.es met een reeks gepresenteerde testuitzendingen die de hele maand november zullen duren, telkens op zondag.
Een maand later, op 2 december keert het Spaanse station terug met een nieuwe programmering en een nieuwe organisatie onder leiding van Eric Hofman en Maurice Bokkebroek met dj's uit Vlaanderen en Nederland. Theo De Brabander zal Eric Hofman bijstaan in de programmleiding als adjunct-programmaleider.
Het wordt een nieuwe, eigentijdse Mi Amigo in 2023 met de 5000 grootste hits van 1960 tot vandaag. Nu reeds te beluisteren in non stop uitvoering! Zonder het gekrijs van zeemeeuwen maar met een hoogstaande geluidskwaliteit en een warm gevoel met respect voor het verleden van de zender.
Eigentijdse, warme, happy radio! Tot zondag!
Vandaag dan de eerste testuitzendingen. Met Marc Hermans, Theo den Brabander, Maurice Bokkenbroek, Eric Hofman en Ben van Praag. En speciaal voor jou @jessica : Het lijkt erop dat er geen oude reclames te horen zijn. Zo meteen om 11.00 een uurtje Playa Tapes. Dat zijn oude uitzendingen en dan verwacht ik wel oude reclames tussendoor te hoen.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Het is een doorsnee zender geworden zo te horen, het voegt niets meer toe aan de brij aan radiostations die er nu al zijn. Dit zijn natuurlijk z.g.n. 'testuitzendingen' maar dit station sneeuwt denk ook na de testuitzendingen onder tussen alle andere stations waar je tegenwoordig een keuze uit hebt. In hun vorige periode was het origineel en uniek, en bracht men echt een ander geluid met name door met name de vele 70's. De meeste stations richten zich toch meer op 60's, 70's en 80's en zelfs nieuwer. Door specifiek alleen een keuze gemaakt te hebben voor over het algemeen 70's en af en toe 60's en een verdwaalde begin jaren 80 track hou je het uniek, met daarbij de vormgeving en de commercials uit die tijd. Je hebt dan echt een keuze als luisteraar om hier voor te gaan, of toch een ander station op te zoeken.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Eens hoor @Vanjeafisharder

Ik vond de opzet van een jaar geleden helemaal prima. Zeker met die commercials uit die tijd erbij. Geweldig! Maar ik geef ze wel een kans de komende weken. Ik zal er regelmatig naar luisteren in het weekend. Al moet ik zeggen dat ik de uitzendingen van Radio MiAmigo Internationaal ook best leuk vind. Daar heb ik de afgelopen maanden regelmatig naar geluisterd.
jessica

Bericht door jessica »

Ik zal eens luisteren zo om 12 uur. Ik had me wel geconcentreerd. Op de jaren dat Mi Amigo uitzond van zee en dan 10 tot 20% nieuwe muziek die in het format past om toch ook nieuwe luisteraars aan te trekken en niet alleen die van toen. Dat ze de oude commercials er uit hebben gehaald vind ik persoonlijk een goede stap. In historische programma's kan je ze natuurlijk wel laten zitten.

Het lijkt nu wel een volledig Vlaams radiostation te zijn geworden. Volgens mij alleen maar Belgische dj's nog op Mi Amigo.
Vanjeafisharder

En veel Vlaams product, ik heb daar echt niets mee en dat in combi met oudere tracks ik vind dat echt een rare combi. Als je dat nu goed weet aan te kleden dan is dat nog tot daar aan toe.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Vandaag was de officiële start van de nieuwe uitzendingen. Positief is dat ze gewoon weer lekker uitzendingen maken.

@jessica zal er wel tevreden over zijn. Want helaas voor mij is het zonder de oude reclames en er is ook ruimte voor muziek van nu. Alleen tussen 11 en 12 nog één uurtje Playa Tapes met vandaag Stan Haag.

Ik wens ze uiteraard veel succes en ik zal regelmatig luisteren.
Vanjeafisharder

Ik vind het helemaal niets, het voegt niets meer toe. Het is de verjongingsdrift die dit ooit zo leuke station de das om doet, met een eigen identiteit met de nadruk op 70's muziek met daarom heen wat 60's en 80's was echt uniek daarmee had je echt een USP. Nu lijkt het weer erg op wat er zoveel te beluisteren is helaas.
Je ziet dit ook bij een station als Radio Monique, dat moest ook weer zo nodig verjongen, dat is niet gelijk beter.
jessica

Bericht door jessica »

Ik vind Radio Caroline het nog steeds heel goed doen. 90% oude muziek, maar ook 10% nieuwe muziek die in het format past.
Zou zou Mi Amigo het ook kunnen doen. Die oude reclames hoeven niet terug. Of 1 uurtje in een nostalgisch programma is het wel prima.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

jessica schreef: 03 dec 2023 19:19 Ik vind Radio Caroline het nog steeds heel goed doen. 90% oude muziek, maar ook 10% nieuwe muziek die in het format past.
Zou zou Mi Amigo het ook kunnen doen. Die oude reclames hoeven niet terug. Of 1 uurtje in een nostalgisch programma is het wel prima.
Dat nostalgische uurtje is nu bezig, op zondag tussen 11.00 en 12.00. Als het even kan, luister ik dat met plezier. Het uur daarvoor tussen 10.00 en 11.00 is gevuld met Koffiepauze met Marc Hermans. Dat is ook een leuk programma.
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

jessica schreef: 03 dec 2023 19:19 Ik vind Radio Caroline het nog steeds heel goed doen. 90% oude muziek, maar ook 10% nieuwe muziek die in het format past.
Hele goede analyse!
jessica

Bericht door jessica »

Satfreak13 schreef: 14 jan 2024 12:45
Hele goede analyse!
Hopelijk lezen ze van Mi Amigo.es hier mee en luisteren ze ook hoe Caroline het doet.
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Mi Amigo is ook op Dab te horen, Canariche eilanden, meerder kanalen, Zuid Spanje (Isla Cristina e.o.) kanaal 7B
jessica

Bericht door jessica »

Ik ben 2 weken geleden nog op Gran Canaria geweest. Toen kon ik ze niet ontvangen. Kwamen niet tevoorschijn als ik een scan deed.
Nou merkte ik dat wel meer DAB zenders wegvielen soms. Eerder dan FM in ieder geval. Misschien dat de zender in Las Palmas staat ik zat aan de andere kant van het eiland. Maar je zou toch verwachten dat ze het hele eiland overkomen.

Ik kon alleen Radio Holland FM Gran Canaria ontvangen als Nederlandse zender. Ook alleen op FM trouwens terwijl zij ook op DAB+ schijnen te zitten.
Dit laatste station is een nonstop station met Nederlandse jingles, Nederlands nieuws en op het halve uur het weerbericht van Gran Canaria.
Plaats reactie