eigenaar naam Mi Amigo

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Echtwel

eigenaar naam Mi Amigo

Bericht door Echtwel »

De radio bestaat bijna 100 jaar en ik zit een beetje uit verveling te zoeken op de naam radio mi amigo en wat mij opvalt is dat er zoveel mi amigo zijn
Domeinnaam radiomiamigo is veelvoud bezet miamigo.tv miamigo.info http://www.radiomiamigo.international claimen de naam wat zo opvallend is dat veel zeggen het zeezender gevoel uit te strallen
Eigenlijk bizar want namen als radio veronica en radio Caroline hebben we een bescherming en daar vind je bijna geen van dan het orgineel
Waarom is radio miamigo niet een beschermende naam en waarom willen zoveel mensen de naam mi amigo gebruiken? En hoe zit het met de rechten van de jingles ik zie deze ook online staan natuurlijk wel heel makkelijk om zo een kopij en past station te beginnen
Zou graag een discussie beginnen over de rechten van dit station en waarom er zoveel mensen die stationsnaam gebruiken.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
jessica

Re: eigenaar naam Mi Amigo

Bericht door jessica »

Met radio northsea is hetzelfde. Bestaan er ook verschillende van.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Het Mi Amigo gevoel? Hoe voelt dat?

Ik denk dat veel "radiostations" zijn opgericht door mensen met creatieve armoede, die jouw graag willen laten kennismaken met hun platenkoffer.
density1

Bericht door density1 »

En daar is niets mis mee als alternatief m.i...Er zijn al zat stations die hun muziekkeuze laten bepalen door onderzoeken. Dus creatieve armoede zou ik juist van dit soort stations kunnen vinden...
jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef: 02 nov 2019 16:13 En daar is niets mis mee als alternatief m.i...Er zijn al zat stations die hun muziekkeuze laten bepalen door onderzoeken. Dus creatieve armoede zou ik juist van dit soort stations kunnen vinden...
Ben ik het helemaal mee eens. Als je 1 dag naar dit soort stations luistert hoor je hele andere muziek dan bij de computergestuurde stations. Ik vind bijvoorbeeld Radio Mi Amigo International best een professioneel station. Er draaien ook veel DJ's op. Vooral in het weekend van vrijdag naar zondag. Wat betreft de naam dit heb je natuurlijk met heel veel radiostations. Er zijn ook 10tallen Radio City's over de wereld en Island FM's. Maakt op zich niet zoveel uit.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

density1 schreef: 02 nov 2019 16:13 En daar is niets mis mee als alternatief m.i...Er zijn al zat stations die hun muziekkeuze laten bepalen door onderzoeken. Dus creatieve armoede zou ik juist van dit soort stations kunnen vinden...
Daar heb je dan ook wel weer een punt. Zo had ik het niet bekeken.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Toch kan ik niks vinden over het vast leggen van de rechten van de naam en dat vind ik raar als je kijkt naar Veronica of radio Caroline
Eigenlijk is deze naam dus vrij voor elke België en Nederland acteur zender beetje bizar eigen afgezien van de internet stations . De internationale versie is leuk maar eigen dus ook niet origineel ik dacht dat radio mi amigo 192 de officiële afgevaardigden was maar deze bestaat helemaal niet (meer ?)
Radiomiamigo.net is oké
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Echt zo'n naam die na de zeezenderperiode overal in het land opdook (ik luisterde vaak naar de Rotterdamse versie). Niets zo makkelijk als het hergebruiken van geleende jingles en naam, maar schept bij de luisteraar een hoge verwachting die zo'n spin-off nooit kan waarmaken. Met de komst van het internet wemelt het wederom van verschillende webstations met deze naam. Welke heeft een link met het origineel vanaf de Noordzee en welke maken enkel misbruik van een bekende naam ? Voor de gemiddelde luisteraar is en blijft dat altijd onduidelijk.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Madurodam FM schreef: 07 dec 2019 09:39 Echt zo'n naam die na de zeezenderperiode overal in het land opdook (ik luisterde vaak naar de Rotterdamse versie). Niets zo makkelijk als het hergebruiken van geleende jingles en naam, maar schept bij de luisteraar een hoge verwachting die zo'n spin-off nooit kan waarmaken. Met de komst van het internet wemelt het wederom van verschillende webstations met deze naam. Welke heeft een link met het origineel vanaf de Noordzee en welke maken enkel misbruik van een bekende naam ? Voor de gemiddelde luisteraar is en blijft dat altijd onduidelijk.
Hwb je de link van de Rotterdamse zender ben ff benieuwd :)
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Hwb je de link van de Rotterdamse zender ben ff benieuwd :)
Voorbeeld was van Radio Mi Amigo Rotterdam die in de jaren '80 24 uur per dag in Rotterdam te horen was. Je had toen nog veel meer landpiraten die zichzelf Radio Mi Amigo noemde (Julianadorp, Westzaan, Aalst, Brugge etc.) Maar als je momenteel online zoekt naar Mi Amigo komen er ook een stuk of 10 mogelijkheden tevoorschijn, o.a. de net even anders gespelde Mia Migo uit het Vlaamse Kuurne die ook zegt een lijntje met het origineel te hebben.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Echtwel schreef: 03 nov 2019 19:54 Toch kan ik niks vinden over het vast leggen van de rechten van de naam en dat vind ik raar als je kijkt naar Veronica of radio Caroline
Eigenlijk is deze naam dus vrij voor elke België en Nederland acteur zender beetje bizar eigen afgezien van de internet stations . De internationale versie is leuk maar eigen dus ook niet origineel ik dacht dat radio mi amigo 192 de officiële afgevaardigden was maar deze bestaat helemaal niet (meer ?)
Radiomiamigo.net is oké
Nee, https://radiomiamigo.international is de enige echte.
Elk weekend hoor je hier live bekende namen als Johan Vermeer, Eric Hofman, Marc Jacobs en Lion Keezer.

https://radiomiamigo.international/nede ... edule.html
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Noordzee schreef: 17 sep 2021 17:55
Echtwel schreef: 03 nov 2019 19:54 Toch kan ik niks vinden over het vast leggen van de rechten van de naam en dat vind ik raar als je kijkt naar Veronica of radio Caroline
Radiomiamigo.net is oké
Nee, https://radiomiamigo.international is de enige echte.
Elk weekend hoor je hier live bekende namen als Johan Vermeer, Eric Hofman, Marc Jacobs en Lion Keezer.

https://radiomiamigo.international/nede ... edule.html
Nou er zijn er meer die dat zeggen daarnaast is en bij de naam niet echt officeel vast gelegd een andere voorbeelden zijn miamigo40 en die miamigo die laaste op Dab zat ach het gaat om het gevoeld de naam zegt mij niks meer
sverrips

Bericht door sverrips »

Men mag het niet echt met me eens zijn, maar is dit (de andere zenders die ook de jingels en naam gebruiken) niet een beetje meeliften op het succes van vroeger en het originele station ? Klinkt me meer als gebrek aan eigen identiteit creeeren en ook een kopie draaien van hetgeen er vroeger was.

Origineler is het om een eigen identiteit te ontwikkelen met eigen stijl muziek en eigen jingels ? Ik kan ook zo een keizerstad beginnen, maar is dat origineel ?
https://linux.radio ( met Lotte als AI Auto DJ & Radio Host, Powered by LinuxRadio.Tools V2402 )
jessica

Bericht door jessica »

Er lijkt nu een afsplitsing te zijn van Radio Mi Amigo International. Sinds vorige week zijn alle Vlaamse Dj's en ook een Nederlander van de zender vertrokken. Radio Mi Amigo International wordt er zo niet beter van. Met ingeblikte programma's die niet speciaal worden gemaakt voor Mi Amigo van Emperor Rosko en Ron O' Quinn. De live programma's van Marc Jacobs en Eric Hofman zijn verdwenen.

2 laatst genoemden en nog een paar anderen zijn nu bezig een nieuwe Mi Amigo op te zetten. Ze noemen het Mi Amigo Radio, de echte!
Ben benieuwd wat dit gaat worden. Op dit moment kan ik nog nergens een stream ontdekken. Hoop wel als deze zender er komt dat er dan meer live uitzendingen gaan komen.
edg-nl

Bericht door edg-nl »

jessica schreef: 09 okt 2021 11:01 Er lijkt nu een afsplitsing te zijn van Radio Mi Amigo International. Sinds vorige week zijn alle Vlaamse Dj's en ook een Nederlander van de zender vertrokken. Radio Mi Amigo International wordt er zo niet beter van. Met ingeblikte programma's die niet speciaal worden gemaakt voor Mi Amigo van Emperor Rosko en Ron O' Quinn. De live programma's van Marc Jacobs en Eric Hofman zijn verdwenen.

2 laatst genoemden en nog een paar anderen zijn nu bezig een nieuwe Mi Amigo op te zetten. Ze noemen het Mi Amigo Radio, de echte!
Ben benieuwd wat dit gaat worden. Op dit moment kan ik nog nergens een stream ontdekken. Hoop wel als deze zender er komt dat er dan meer live uitzendingen gaan komen.
Ze zijn niet vertrokken, ze zijn bezig een zusterstation op te zetten. Zoals een paar dagen geleden verschenen op radiovisie:
https://radiovisie.eu/blad-931-nostalgi ... n-broertje

Als ik het verhaal zo lees keren ze later deze maand dus weer terug.
Plaats reactie