eigenaar naam Mi Amigo

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Satfreak13

Re: eigenaar naam Mi Amigo

Bericht door Satfreak13 »

Waarom noemden die oude gedienden van Sylvain Tak's Mi Amigo de zender dan : "De Echte"?
Nee, het was niet zomaar "een clubje radiogekken". Ze hadden gezamenlijk een nostalgisch plan. En dat plan lijkt nu -wederom- in het (Noordzee)water te zijn gezonken.
Deja Vu.

Beter het verleden nu echt met rust te laten.

You can't repeat the past.
big T

Bericht door big T »

Omdat er tig veel Mi Amogo zijn en allemaal zeggen ze de echte te zijn.
Dat krijg je als je niet creatief bent om zelf iets te bedenken en het verleden 1 op 1 na gaat doen.
Bedenk zelf een naam en neem het oude als inspiratie bron en maak je eigen sausje met smaak, en giet dit er overheen.
Niet 1 op 1 na proberen te doen, dat was vroeger.
jessica

Bericht door jessica »

big T schreef: 13 mei 2023 12:21 Omdat er tig veel Mi Amogo zijn en allemaal zeggen ze de echte te zijn.
Dat krijg je als je niet creatief bent om zelf iets te bedenken en het verleden 1 op 1 na gaat doen.
Bedenk zelf een naam en neem het oude als inspiratie bron en maak je eigen sausje met smaak, en giet dit er overheen.
Niet 1 op 1 na proberen te doen, dat was vroeger.
Ben ik het wel mee eens. Radio Seabreeze vind ik wel een mooi project. Nieuwe naam, nieuwe techniek, maar veel nostalgische liedjes en een AM frequentie. Hoe romantisch. Natuurlijk ook internet. Dus een beetje oud en nieuw gecombineerd. Goed gedaan.
Satfreak13

big T schreef: 13 mei 2023 12:21 Omdat er tig veel Mi Amogo zijn en allemaal zeggen ze de echte te zijn.
Het was een club ex-dj's van "De Echte", dus die kwalificatie had een goede reden/verklaring.
Het ging dus niet 100% om na-apen.
Wezenlijk verschil.
jessica

Bericht door jessica »

Ik snap toch niet helemaal waar het is misgelopen bij Mi Amigo "de echte" Ze hadden het goed voor elkaar met een groot deel van de originele DJ ploeg. Maar alleen een stream is tegenwoordig natuurlijk niet meer genoeg. Persoonlijk zou ik ook niet al die nostalgische reclames uitzenden. Dat irriteerde me mateloos.

Maak er gewoon een leuk station van met de muziek van toen en ook een beetje muziek van nu die in de tijdsgeest past. Iets moderner mag wel. Je hoeft niet alleen in het verleden te leven. Dan kan je beter oude uitzendingen terugluisteren.
big T

Bericht door big T »

Satfreak13 schreef: 13 mei 2023 20:25
Het was een club ex-dj's van "De Echte", dus die kwalificatie had een goede reden/verklaring.
Het ging dus niet 100% om na-apen.
Wezenlijk verschil.
Het zal zo zijn, maar er zijn zoveel waar dezelfde namen ook weer voorbij kwamen.
Er was maar een de echte, en dat ligt op de zeebodem en de eigenaar is dood.
Dat was de echte Mi Amigo naar mijn opinie.
Satfreak13

Dat is waar, maar de discussie hierboven ging over waarom deze Mi Amigo zichzelf "De Echte" wilde noemen.
En dat heb ik hierboven proberen aan te geven.
Het initiatief kwam van een hele club oud-medewerkers die nog onder/voor Sylvain Tak hebben gewerkt. Dus die benaming/toevoeging had een functie.
big T

Bericht door big T »

Ja dat begrijp ik, dat zeggen de anderen ook allemaal :D
(Of het waar is, is wat anders)
Maar had dan je eigen ding gedaan en laat het verleden met rust op de zee bodem.
Wat was is geweest, er is toch ook geen Hilversum 3 met oud medewerkers?
Daar is vast ook een markt voor :smile:
Satfreak13

big T schreef: 14 mei 2023 10:30 Ja dat begrijp ik, dat zeggen de anderen ook allemaal :D
(Of het waar is, is wat anders)
Je klinkt niet als iemand die Radio Mi Amigo van Sylvain Tak vanaf het Caroline schip heeft meegemaakt.
Ik wel!
Die opmerking tussen haakjes suggereert nu dat je in feite niet eens voldoende informatie hebt maar wel oordeelt.
big T

Bericht door big T »

Ik heb dit tijdperk wel mee gemaakt en weet hoe het was.
En wat tussen haakjes staat, is juist om aan te geven dat iedereen kan roepen de echte te zijn.
En ik kan echt niet beoordelen of dat ook zo is.

Er zit een klein verschil in tussen oordelen en een mening hebben.
Beide gebeuren vaak met te weinig kennis van zaken, maar in deze snelle wereld is dat ook niet van belang.
Tot nu aan toe heb ik mijn mening gegeven en nog nergens een oordeel over geveld. :D
Noordzee

Bericht door Noordzee »

jessica schreef: 02 mei 2023 11:27 Al die oude Dj's op Vintage Veronica programmeren. Maakt niet uit of ze vroeger bij Noordzee, Veronica, Mi Amigo of Radio Monique zaten.
Lekker uit hobby iedere week 2 of meer uren radio maken. Allemaal op 1 station.
Het gaat ook over de muziekkeuze. De muziek van Mi Amigo straat vrolijkheid uit.

Vandaag heb ik deze zender (Vintage Veronica) urenlang beluisterd. Maar eerlijk gezegd kon het mij niet zo boeien. De muziekkeuze heeft nog het meeste weg van Radio 10 60&70.

Binnenkort ga ik eens de hele dag Monique918 opzetten. Of ander toch Radio Mi Amigo International?
jessica

Bericht door jessica »

Noordzee schreef: 15 mei 2023 20:53
jessica schreef: 02 mei 2023 11:27 Al die oude Dj's op Vintage Veronica programmeren. Maakt niet uit of ze vroeger bij Noordzee, Veronica, Mi Amigo of Radio Monique zaten.
Lekker uit hobby iedere week 2 of meer uren radio maken. Allemaal op 1 station.
Het gaat ook over de muziekkeuze. De muziek van Mi Amigo straat vrolijkheid uit.

Vandaag heb ik deze zender (Vintage Veronica) urenlang beluisterd. Maar eerlijk gezegd kon het mij niet zo boeien. De muziekkeuze heeft nog het meeste weg van Radio 10 60&70.

Binnenkort ga ik eens de hele dag Monique918 opzetten. Of ander toch Radio Mi Amigo International?
Misschien 192radio.nl eens proberen. Daar krijg je de hele dag oude zeezender programma's voornamelijk. Ik vind het wel leuk zo'n tribute station maar je kan ook een extra kanaal programmeren. Met muziek van toen en een beetje van nu wat in de sfeer past en dan nieuwe programma's maken. Daar zou ik zelf dan eerder naar luisteren.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

192 Radio is niet altijd oude zeezender programma's hoor. Het is veel nonstop en doordeweeks met name op woensdag veel herhaling van programma's die in het weekend zijn uitgezonden. Dat vind ik zo midden in de week een beetje jammer en zou in deze tijd met alles terug kunnen luisteren niet meer nodig hoeven zijn.
Satfreak13

big T schreef: 15 mei 2023 19:06 Ik heb dit tijdperk wel mee gemaakt en weet hoe het was.
En wat tussen haakjes staat, is juist om aan te geven dat iedereen kan roepen de echte te zijn.
En ik kan echt niet beoordelen of dat ook zo is.
Ik had je opmerking tussen haakjes anders gelezen dan je hem kennelijk bedoelt, dat zie ik nu.

Dat "iedereen" wel kan roepen "de echte" te zijn, klopt, maar als je de tijd van Sylvain Tak hebt meegemaakt, weet je dat bij die laatste poging "De Echte" juist is toegevoegd aan de naam, omdat eerdere/andere Mi Amigo's niet zoveel binding hadden met de oorspronkelijke zeezender als deze laatste (gezien het aantal oorspronkelijke medewerkers). Die toevoeging was daarom m.i. nuttig. Maar nu kan die wel weer weg, natuurlijk, want het project is ontaard in een lege huls. Ik acht zelfs niet uitgesloten dat deze poging een stille dood gaat sterven, omdat het project de facto voorbij is.

You can't repeat the past.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Vanjeafisharder schreef: 01 mei 2023 12:59 Dit gaat niet meer goed komen. En begrijpelijk want ze hebben helemaal niemand meer om een programmering te vullen behalve de Belgische delegatie die er nog bij betrokken is maar dat is denk ik toch te weinig. Dit project sterft een langzame dood helaas. Benieuwd of de opgestapte DJ's nu zelf een project gaan opstarten. Zie wel wat mogelijkheden, of ze moeten zich weer bij het korte golf project van Mi Amigo voegen.
Wie kan Radio Mi Amigo Internationaal ontvangen via de 6085 KG?
Plaats reactie