Hij lijkt net klaar te zijn. Ik ga vanavond de mensen de ISO verstrekken die mij benaderd hebben als download. LET OP: stereotool is wel bijgeleverd, maar als trial en zonder licentie uiteraard, je zult zelf een licentie moeten kopen op
https://stereotool.com waarbij de basis versie goed is. Pas dan even /opt/streaming.liq aan met de juiste licentiekey, die staat er nu niet in en zet stereotool aan ! Overigens werkt het ook zonder stereotool zoals nu ingesteld is en dan klinkt het ook allemaal mooi !
Dank je wel voor het geduld en de tijd dat ik het mocht verbeteren !
ISO werkt als een live linux versie en is helemaal compleet. Dus heb je een pc zonder harddisk, met maar 4 GB geheugen en meer en een USB ingang, dan werkt het dus out of te box als live iso. Secure boot werkt ! Maar het is de bedoeling als je het echt gaat gebruiken dat je het dan op de harddisk installeert. Het draait onder Debian 12 en de installer staat op de desktop !
Enige kennis van linux m.b.t. het filesysteem is wel belangrijk !
Ps: ISO past op een 16 GB USB Stick en de harddisk moet iets van 20 GB zijn of groter. Ik heb besloten de basis te leveren, dus 100 GB en 64 GB USB is in dit geval dus niet meer nodig !
UPDATE:
Ik realiseer me wat vragen die voorbij kunnen komen. O.a. waarom 1 grote ISO file van 13 GB en niet gewoon een klein software pakketje ? Ik heb die vraag vaak gehad. Ik wil eigenlijk alle linux problemen voor zijn en mensen een hoop ellende besparen die alles uit moeten zoeken. Die vragen komen dan bij mij te liggen en ik heb vaak geen tijd dat uit te zoeken. Een alles in 1 oplossing is in dit geval de beste oplossing dus. Een ISO waarvan je kunt booten en kant en klaar is, inclusief besturingssysteem (Debian 12), alle afhankelijkheden, Secure boot, een Installer voor installatie op de harddisk, voorbeeld jingels en muziek en allerlei scripts en een website waar het een en ander mee mogelijk is. Niet ontbreken, een icecast2 stream en opname per uur dat gelogd wordt. Kortom..... dat is teveel mogelijkheden om in een bestandje van een paar MB te stoppen. De Radio automatisering software zelf is nog geen 1 MB groot aan binaire bestanden ! Alle broncode van LinuxRadio.Tools is geschreven in de al oude basic programmeertaal met FreeBasic en gecompileerd naar native executable linux bestanden (amd64 !).
Tweede vraag is: Is alles klaar voor gebruik ? Ja en nee. Als je van de ISO opstart, dan kun je ermee werken. Er staan icoontjes de bureaublad en daarmee kun je alles doen. Echter een ISO draait voor een deel in het ram geheugen en op de USB stick. De LIVE functie van Debian zorgt ervoor dat de ram geheugen voller, voller wordt naar mate er meer media bestanden geopend zijn (geweest). Daardoor is het niet geschikt er langdurig als ISO USB Stick mee te draaien. Wil je langer dan een paar uurtjes draaien (hoe meer geheugen, hoe langer dat dat kan), installeer de hele handel op de harddisk. Advies is wel een lege harddisk te nemen en niet je bestaande windows of dergelijke naar de knoppen te helpen. Heb je geen linux ervaring, wees dan heel erg voorzichtig !!!
Is het klaar voor mij als radio station: Daar is het antwoord NEE op, alles werkt en alles is klaar, maar niet afgesteld op het radio station van iedereen waarvan ook iedereen eigen wensen heeft. Kortom.... het moet met enig inzicht gefined tune worden. Zo wil je de muziek en jingels anders hebben dan weer iemand anders. Ook de website moet aangepast worden naar wat jij leuk vindt. Deze is gelukkig geschreven in leesbare html en php code. Het werkt allemaal en de basis is er, maar zie deze ISO maar als een werkende bouwdoos die je nog of naar je eigen hand kunt zetten !