Jingles in Proppfrexx bedienen met Launchpad

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderator: admin6

Dukard

Jingles in Proppfrexx bedienen met Launchpad

Bericht door Dukard »

Gebruik Proppfrexx software met 2 zg. Jingle Cardwalls die per Tab ieder 30 Jingles kunnen bevatten.
Dat werkt prima met de startbutton op mijn mengtafel via een Velleman kit maar als ik meerdere Jingles wil mixen dan moet dat met de muis.
Dat is toch wel lastig en ontdekte dat het ook kon met zo'n mooi luxe Xkeys kastje maar een 8x8 uitvoering kost echt een vermogen. :eek:

Nou ben ik nogal van de zelfmaak :wink: en bedacht het om het via een MIDI controller te laten werken en heb een Ableton Launchpad Mini aangeschaft. Alle knopjes geprogrammeerd ... en het werkt super. Zelfs als ik in een cardwall van een Tab wissel blijven alle functies behouden.

Top ! ... nou, niet helemaal ...helaas ... zonder licht onder de toetsen. Elke knop heeft de mogelijkheid voor Rood, Geel en Groen.
In PF heb ik geen functie kunnen vinden en mijn (programmeer) kennis schiet daarin te kort om het werkend te krijgen.

-

Daarom de vraag of iemand weet hoe bij het spelen van een Jingle de knop bijv. groen oplicht is en weer uit gaat als de Jingle stopt ??

- Zit die functie in PF of is daar een handig tooltje voor ?

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd ... Alvast dank voor het meedenken. :D
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
SjoerdFm

Re: Jingles in Proppfrexx bedienen met Launchpad

Bericht door SjoerdFm »

Kleuren kun je instellen in Event/Commands

B.v de map Cardwall > EXEC_SEND_MINI_SHORTMSG PARAMETER IS DE KNOP DUS B.V 0X90 0X03 0X30 30 Is de kleur code maar daar kun je mee spelen. Gebruik zelf o.a deze kleur codes 30 , 22 , 7 Groen Geel Rood.
Dukard

Bericht door Dukard »

Dank je ... Gebruik je in PF ook een launchpad ?

Ik ben er intussen ook wel iets verder mee gekomen, maar dit commando laat alle gekozen jingles netjes oplichten bij starten, maar alle knoppen gaan tegelijk uit wanneer de kortste jingle stopt.

Mijn idee is om elke knop van CW1 en CW2 in een rij van 4 een basis kleur mee te geven die correspondeert met de kleur van de rij jingles in PF.
Dit geeft imo een beter overzicht als je 30 jingles per cardwall hebt.
Bij een spelende jingle is de knop rood en na stop weer terug naar de kleur van de rij.

Daarvoor ben ik nog volop bezig om dat nog verder uit te zoeken. :wink:
SjoerdFm

Bericht door SjoerdFm »

Gebruik zelf ook PF met Launchpad Jingles qau kleur heb ik zelf ook niet voor elkaar. Heb ze wel een kleur apart gegeven maar ze willen bij mij ook niet veranderen als ze b,v Play rood worden en na afspelen wer naar b.v groen. Bij mij blijven ze wel de juiste kleur houden. Je zou denken dat het wel zou kunnen in event maar dan heb ik het zelfde dan gaat alles mee verkleuren....
:sad:
Dukard

Bericht door Dukard »

Ja precies, dat heb ik ook met deze commando regel weten te creëren, maar ik wil meer ... :lol:

De leercurve - dit is mijn eerste MIDI ervaring - icm het launchpadje is redelijk eigenwijs te noemen,
maar het moet wel kunnen lijkt mij - kijk alleen maar naar wat er binnen ableton lite mogelijk is.

Ik heb vandaag nog een documentje gevonden waar ik nog wat meer mee wil experimenteren.
Als het resultaat boekt laat ik het hier weten.
Dukard

Bericht door Dukard »

Ik ben een stukje verder gekomen ... :D

Zie het filmpje in een proefopstelling met de IN- en OUTS

https://youtu.be/MGH-8Y9fxH8
SjoerdFm

Bericht door SjoerdFm »

Kijk goed bezig, man zo ver was ik nog niet. Kan dus wel , zal me ook nog eens meer in verdiepen. Had wel gezien dat je Play /Pause wel alemaal kan instellen. Top resultaat!!! -bier
Dukard

Bericht door Dukard »

Dank, het was een heel gepuzzel, maar ik heb voor de launchpad een vertaalslag moeten maken in "Events".
Heb het nu even niet bij de hand maar zal het binnenkort even uitleggen.

Enige waar ik mij nog aan "erger" - kan imo immers beter - is dat bij het gebruik van meerdere jingles tegelijk
alle spelende jingles op de kortst durende terugvallen naar de basis verlichting - de resterende jingles echter
zelf blijven wel gewoon spelen. Is volgens mij ook niet veel meer dan een programmeer trucje.

Dit is overigens niet van toepassing tussen Cartwall 1 en 2 - elke cartwall staat daarin op zichzelf.

-

Als er ideeën zijn hoe dit ook nog op te lossen - graag :D
SjoerdFm

Bericht door SjoerdFm »

Ik ben benieuwd, vandaag aan het proberen geweest maar wat ik ook doe zodra een jingle speelt verkleuren ze allemaal. Wel een andere type gebruik ik maar verwacht niet dat dat het probleem is. En wat je zegt zodra hier ook de kortste jingle stopt gaat alles terug in de basis kleur....
Dukard

Bericht door Dukard »

Nog even wat 'try-outs' gedaan om de launchpad helemaal naar T zin te krijgen, helaas ... zonder resultaat.
Denk dat het van de PF versie afhankelijk is welke MIDI mogelijkheden er beschikbaar zijn.

Zoals ik het nu werkend heb is het toch een leuk en functioneel extraatje - :D

-

Heb je ook interesse om je jingles in PF met een Launchpad te bedienen ?

Het plan was om mijn ervaringen hier te delen maar lijkt lastiger dan gedacht; ik kan alleen tekst plaatsen.
Het delen van bestanden, afbeeldingen e.d. lukt alleen vanuit externe links. Een berg werk!

Om die reden heb ik een "as is" tutorial gemaakt met uitleg en bestanden.
De link voor het zip-je is via een PM aan te vragen.

-

Het delen van deze info is "As is" ... je kan en mag natuurlijk alles naar eigen idee en gebruik aanpassen,
dit wel op eigen verantwoording. Voor verdere vragen, ideeën of ervaringen alleen via dit topic.
discotrucker

Bericht door discotrucker »

Heb zelf een novation mini met mairlist.
Geen idee in hoeverre scripts afwijken van propfrexx maar bij Mairlist werken alle kleuren. Gebruik een script van kloppi, die heeft het geschreven voor mairlist 4.
Op YouTube staan er filmpjes van, volgens mij gebruikt hij de originele mapping van de novation.
Dukard

Bericht door Dukard »

Of er qua MIDI scripting verschil tussen Mairlist of PF weet ik niet.

Met wat ik er uit heb geleerd bestaat er tussen de releases van PF wel verschil.
In de latere versies zijn de MIDI mogelijkheden uitgebreider.
Dat was ook de reden dat ik een "vertaalslag" heb moeten maken om de Launchpad werkend te krijgen.

Misschien een aanvulling voor andere Mairlist gebruikers om je ervaringen hier te delen ??
Ik ben zelf wel beieuwd naar het script van "kloppi" ...

De links naar de filmpjes zijn ook welkom. :wink:
discotrucker

Bericht door discotrucker »

YouTube filmpje van het originele script
https://youtu.be/51VyF40s1Yk
Script
https://github.com/Lexorius/Mairlist-Launchpad-Script

Ik heb het zelf verandert dat je 56 jingles hebt en de onderste rij player ab status.
Bij mij zijn de jingles groen zodra je een indrukt wordt hij rood, einde weer groen.

Ben zelf ook niet zo'n held in script 's schrijven maar met beetje hulp van het mairlist forum.
Dukard

Bericht door Dukard »

Kleine update ...

Launchpad mini mk2 is vervangen voor een mk3 vanwege de full RGB functie.
Werkt nu een stuk intuïtiever. :wink:

Launchpad:

Afbeelding

Jingles in PF:

Afbeelding
veldesign

Bericht door veldesign »

Hallo,

is de mk3 dus wel geschikt voor jingles etc.?
Plaats reactie