www.wifiradio-frontier.com storing

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Bo Lus

Re: www.wifiradio-frontier.com storing

Bericht door Bo Lus »

alex de groot schreef: 08 mei 2019 16:18 Internet Radio uitschakelen en opnieuw inschakelen
Helpt ook niet.
Wat er ook gebeurd is, het was fenomenaal!
alex de groot

Bericht door alex de groot »

Squalé schreef: 08 mei 2019 17:09 Via volgende link - Ruarkaudio - kon ik terug mijn vele favorieten opgeslagen stations terug vinden. Was handig voor mijn vele Amerikaanse stations waarvan ik de naam niet onmiddellijk meer wist. Heb zelf geen Ruark radio maar kon me toch inloggen met mijn FS gegevens : é-mail en password. Is de zelfde portal van FS. http://radioportal.ruarkaudio.com/setup ... sp1&sAuth=

Grtj.
De Link werkt niet
alex de groot

Interessant artikel over Frontier Silicon en vTuner
https://radiovisie.eu/het-einde-nabij-v ... NNT1-R7n4Y
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Wel een treurig bericht voor de internetradio fans. Er wordt kennelijk een behoorlijk oorlogje uitgevochten over hun ruggen en ze zijn er ook echt de dupe van: apparatuur onklaar, functionaliteiten weg die wel staan omschreven in de productbeschrijvingen... vraag me af of dit wettelijk wel zo mag. En dat ik nu zelf geen verdwenen streams meer mag toevoegen om zo ontbrekende zenders terug te zetten, begrijp ik niet. Wat is het probleem om deze functionaliteit in het menu op te nemen? Andere platforms bieden dit wel.
Calypso

Bericht door Calypso »

Satfreak13 schreef: 09 mei 2019 09:24 Wel een treurig bericht voor de internetradio fans. Er wordt kennelijk een behoorlijk oorlogje uitgevochten over hun ruggen en ze zijn er ook echt de dupe van: apparatuur onklaar, functionaliteiten weg die wel staan omschreven in de productbeschrijvingen... vraag me af of dit wettelijk wel zo mag.
Tja, dit is al een oorlogje op zich en een steeds groter wordend probleem: online diensten die al dan niet ineens verdwijnen en waarvan fysieke apparatuur afhankelijk is. Dit merk je af en toe ook met bijvoorbeeld Smart TVs waarbij applicaties ineens verdwijnen (en dus eigenlijk de functionaliteit van je apparaat veranderd); ben het helemaal met je eens dat het eigenlijk niet zou mogen, maar het gebeurd toch. Ook met bijv. telefoons waarbij applicaties ineens niet meer ondersteund worden (Windows Phone anyone?), terwijl de apparatuur an sich eigenlijk nog steeds 100% werkt.

Het oorlogje wat jij bedoelt heet trouwens gewoon "geld". vTuner vraagt een bedrag aan partijen die hun lijsten willen gebruiken, en er zijn andere partijen die minder tot niets vragen en dus gaan fabrikanten dan besluiten om over te stappen. En dat zou eigenlijk niet moeten mogen wanneer er een verandering van functionaliteit komt.

Frontier doet nu alsof het voor hen onduidelijk was dat vTuner zou kunnen blijven leveren - en dan wordt het een spiraat waarin vTuner zit: 1 toko trekt de lijst er weg, businessmodel komt in gevaar, de volgende toko vlucht vanwege mogelijke problemen toekomst, businessmodel nog verder onder druk, etc.

Dat van de voorkeurslijstjes vind ik ook raar: ik heb altijd begrepen dat vTuner alleen de lijsten aanleverde en dat "de rest" (lees: favorieten) door de tussenliggende partij (Frontier in dit geval) afgehandeld werd.
Squalé

Bericht door Squalé »

alex de groot schreef: 08 mei 2019 22:15
Squalé schreef: 08 mei 2019 17:09 Via volgende link - Ruarkaudio - kon ik terug mijn vele favorieten opgeslagen stations terug vinden. Was handig voor mijn vele Amerikaanse stations waarvan ik de naam niet onmiddellijk meer wist. Heb zelf geen Ruark radio maar kon me toch inloggen met mijn FS gegevens : é-mail en password. Is de zelfde portal van FS. http://radioportal.ruarkaudio.com/setup ... sp1&sAuth=

Grtj.
De Link werkt niet
Inderdaad, gisteren avond nog wel maar nu hier ook niet meer, blijkbaar ook al verwijderd.
fdboer

Bericht door fdboer »

Lang leve web/cloud services (not) ... het probleem was al lang geleden aangekondigd maar nu begint het publiek het te voelen.

Misschien dat het tijd word dat de gezamelijke consumentenorganisaties hier actie op gaan ondernemen om het een en ander te stroomlijnen en mogelijk op wetgeving aan te sturen.
Satfreak13

Dit is een internationale kwestie waar misschien alleen EU wetgeving iets aan kan doen.
Tegelijkertijd laat dit oorlogje wel zien, hoe groot de belangen van online radio/streaming providers zijn geworden.
Ik realiseer me nu extra hoeveel ik inmiddels online radio ben gaan luisteren. Als ik thuis ben, is het online radio, geen kabelzender.
Geen kabelaar biedt de zenders die ik inmiddels beluister. En er zitten toch redelijk wat Nederlandse zenders tussen, zoals LX Radio, Extra Gold of Nova Classic Rock, maar ook Radio Caroline ontbreekt niet in mijn lijst.
progmog

Bericht door progmog »

Tegen wetgeving want handhaving komt er ook vast niet. Kost teveel.

De oplossing is simpel: laat de gebruikers zelf een radio-directory provider kiezen. Dan kunnen ook open directories worden gebruikt.
fdboer

Bericht door fdboer »

progmog schreef: 10 mei 2019 11:18 Tegen wetgeving want handhaving komt er ook vast niet. Kost teveel.

De oplossing is simpel: laat de gebruikers zelf een radio-directory provider kiezen. Dan kunnen ook open directories worden gebruikt.
Kan ik in meegaan, maar dat is wel iets waar de consumentenorganisaties zich sterk voor kunnen maken.
Satfreak13

Zul je waarschijnlijk ook de EU bij nodig hebben.
jessica

Bericht door jessica »

Hier inderdaad ook alle zenders weg. Dus alles weer opnieuw opgeslagen onder de voorkeurtoetsen. Maar favorieten is niet meer mogelijk. Dat is wel jammer. Maar misschien gaat dat in de toekomst wel weer komen.
alex de groot

Ik kan nochtans mijn favoriete zenders wel opslaan met de bijbehorende app Lifestream II
Ingwar

Bericht door Ingwar »

Satfreak13 schreef: 10 mei 2019 09:40 Ik realiseer me nu extra hoeveel ik inmiddels online radio ben gaan luisteren. Als ik thuis ben, is het online radio, geen kabelzender.
Geen kabelaar biedt de zenders die ik inmiddels beluister.
Herkenbaar, ik luister ook alleen nog maar internetradio
Converted

Bericht door Converted »

Hoi,

Nu moet je blijkbaar nieuwe stations toevoegen via wifiradiofrontier.com en dan een ticket aanmaken. Daar vragen ze een website. Moet dit gewoon de website zijn van de radiozender? Of moet ik echt de url stream gaan opzoeken? Thanks
Plaats reactie