www.wifiradio-frontier.com storing

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Ingwar

www.wifiradio-frontier.com storing

Bericht door Ingwar »

mn sangean internetradio doet t niet
alles gecheckt, maar t lijkt een storing te zijn op wifiradio-frontier.com
en de radio zoekt die pagina om mn radiolijst op te vragen
ook met de laptop is wifiradio-frontier.com onbereikbaar
wat nu?
Ingwar

Re: www.wifiradio-frontier.com storing

Bericht door Ingwar »

Site doet het weer, dus mn sangean ook :)
moest wel ff opnieuw mn radio linken want ik had fabrieksinstellingen terug gezet
Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

Ik heb een REVO-mondo internetontvanger. Ik kan duizenden radiozenders beluisteren, maar niet Radio Veronica. Hoe kan dat?
Wat er ook gebeurd is, het was fenomenaal!
alex de groot

Bericht door alex de groot »

Staat nochtans in hun database
Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

alex de groot schreef: 06 mei 2019 12:50 Staat nochtans in hun database
Dus waar ligt het dan aan?
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Wellicht een (tijdelijke) dip in je internetsignaal? Probeer op een ander tijdstip eens weer.
Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

Satfreak13 schreef: 07 mei 2019 11:11 Wellicht een (tijdelijke) dip in je internetsignaal? Probeer op een ander tijdstip eens weer.
Het is al maanden. Sinds vorige week heb ik zelfs een nieuwe router ( Experia Box v10 A). De ontvanger teruggezet naar de fabrieksinstellingen. De WiFi-sterkte is 70-80%. Het gekke is dat ik wel andere zenders kan beluisteren. Op dit moment luister ik bijv. Ongestoord naar Radio Caroline. Afgelopen weekend heb ik prima naar NPO Radio 5 kunnen luisteren. Maar Radio Veronica en z'n internetzenders lukt niet.
alex de groot

Ik merk net gemerkt dat ze een nieuwe website hebben https://support.wifiradiofrontier.com/portal/home waarop de lezen staat dat ze op 1 mei een grote storing gehad hebben. Ze gebruiken ook een nieuwe provider voor de internetradio directory. Hierdoor kan het zijn dat bepaalde internetradio's niet meer zijn terug te vinden. hiervoor kan je een supportticket aanmaken om te vragen de ontbrekende internetradio opnieuw toe te voegen.
Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

alex de groot schreef: 07 mei 2019 23:00 Ik merk net gemerkt dat ze een nieuwe website hebben https://support.wifiradiofrontier.com/portal/home waarop de lezen staat dat ze op 1 mei een grote storing gehad hebben. Ze gebruiken ook een nieuwe provider voor de internetradio directory. Hierdoor kan het zijn dat bepaalde internetradio's niet meer zijn terug te vinden. hiervoor kan je een supportticket aanmaken om te vragen de ontbrekende internetradio opnieuw toe te voegen.
Bedankt voor de reactie's. Ik ga hiermee aan de slag. Gr. Bo
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Ik heb zojuist contact met hen gehad via een support ticket. Ze reageren vrij snel, in tegenstelling tot de ontvangst van het nieuwe platform. Ik heb nog nooit zoveel ontvangstproblemen gehad met mijn Sangeans die gisteren op de andere website nog perfect functioneerden. Verder zijn er functionaliteiten verdwenen, zoals je eigen streams toevoegen en je eigen favorietenlijsten aanmaken. Ik vraag mij af of je - volgens de wet - een gekocht apparaat zomaar essentieel mag veranderen. Heb dat ook aangegeven. Nee, momenteel een technisch zootje, dat Frontier platform. Geef mij het platform van Imperial en Technisat maar momenteel.
alex de groot

Het is daar inderdaad momenteel een zooitje. Gisteren zette ik mijn internetradio aan en ik kreeg een melding in het Engels dat ik mijn instellingen opnieuw moest instellen. Dat lukte echter niet, ik bleef de melding maar krijgen. Dan maar terug gegaan naar de fabrieksinstellingen. Opnieuw naar mijn radiostations gezocht en tot mijn verbazing staat Radio Denderland er niet meer in. Radio 854 daar tegen staat er nog wel in, maar die is blijkbaar verhuist naar The Nederlands in plaats van België. @Bo Lus Ik heb ook eens naar radio Veronica gezocht en die staat er nog wel degelijk in.
PtrK

Bericht door PtrK »

Na een grote storing op 1 mei is Frontier Silicon met wifiradiofrontier.com overgeschakeld naar een nieuwe provider. Zonder enige vooraankondiging zijn alle opgeslagen voorkeuzezenders verwijderd. Geldt voor talloze radiomerken, zoals Medion, Hama en Sangean. Het toevoegen van radiostations als abonnementhouder (bv Calmradio-abonnementen) is niet langer mogelijk.

Alles moet opnieuw worden ingesteld, voorkeuren opslaan kan alleen nog lokaal.

Op de nieuwe server is het blijkbaarerg druk, hij reageert buitengewoon traag.
zie
https://support.wifiradiofrontier.com/portal/home

PtrK
Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

alex de groot schreef: 08 mei 2019 11:30 Het is daar inderdaad momenteel een zooitje. Gisteren zette ik mijn internetradio aan en ik kreeg een melding in het Engels dat ik mijn instellingen opnieuw moest instellen. Dat lukte echter niet, ik bleef de melding maar krijgen. Dan maar terug gegaan naar de fabrieksinstellingen. Opnieuw naar mijn radiostations gezocht en tot mijn verbazing staat Radio Denderland er niet meer in. Radio 854 daar tegen staat er nog wel in, maar die is blijkbaar verhuist naar The Nederlands in plaats van België. @Bo Lus Ik heb ook eens naar radio Veronica gezocht en die staat er nog wel degelijk in.
Radio Veronica staat er ook wel in, maar het lukt niet mij niet om er naar te luisteren. De ontvanger geeft steeds aan dat hij het blijft proberen...
alex de groot

Internet Radio uitschakelen en opnieuw inschakelen
Squalé

Bericht door Squalé »

Via volgende link - Ruarkaudio - kon ik terug mijn vele favorieten opgeslagen stations terug vinden. Was handig voor mijn vele Amerikaanse stations waarvan ik de naam niet onmiddellijk meer wist. Heb zelf geen Ruark radio maar kon me toch inloggen met mijn FS gegevens : é-mail en password. Is de zelfde portal van FS. http://radioportal.ruarkaudio.com/setup ... sp1&sAuth=

Grtj.
Plaats reactie