[D] leuke radioshows in duitsland

Forum voor al het nieuws over buitenlandse radiostations en dj's.

Moderator: admin6

Lekkerbak

[D] leuke radioshows in duitsland

Bericht door Lekkerbak »

Hallo allemaal,

luisteren jullie ook duitse radiostations? Welke radiozenders en radioshows vinden jullie leuk?

Mijn favorite radioshow heet "Das Radiofrühstück". Dit is een een beetje onbekende maar echt goede show. Altijd zaterdag s'ochtends van 8 tot 10 op FM-omroep "Radio Weser TV" in Bremen, maar ook op de internetstationen "Radio ZOOM" en "Radio Wattenscheid 1". Woensdag 12-14 uur herhaling op Radio ZOOM. http://live.radio-zoom.de/

Verder nog interessant:

WDR4 "Radioabend", zaterdag van 20 uur tot middernacht, hier kan je zelf je playlist insturen

"Late line", een talkshow, woensdag van 22 uur tot middernacht, op o.a. N-Joy, maar ook Fritz, Youfm, MDR Sputnik, Unser Ding, Das Ding

Radio Roland, een Schlager-station om Bremen

Bigfm, vooral de ochtendshow, maar vooral voor jongeren
chezmoi

Re: [D] leuke radioshows in duitsland

Bericht door chezmoi »

Hélaas, sinds de verdwijning van Rhythmus der Nacht van WDR4 er is toch slechts een duitsse radioprogrammma die ik luister: MDR1 Radio Sachsen hitparade met al die moderne schlagers.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Ik heb het programma ontdekt onderweg (en terug) naar wintersport en vind het echt super goed klinken: Die Stefans Reloaded op Bayern 3. DJ's Stefan Schwabeneder en Stefan Kreutzer nemen op een ironische manier de afgelopen week door. Met cabaret, interviews, hitmuziek en interactie met de luisteraar. Legendarisch, aan het einde van elke prijsvraag / spel: "Was hast Du gewonnen? Gar nichts!!!"

Elke zaterdagochtend van 09:00 tot 12:00 uur op Bayern 3.
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison
oomagent

Bericht door oomagent »

Dit Pinkersterweekend wordt op Antenne Bayern de 'Halli-Galli-Gaudi an Pfingsten Top 800' uitgezonden. Ieder jaar met Pinksteren een leuke gevarieerde hitlijst.

https://www.antenne.de/programm/aktionen/halli-galli-gaudi/halli-galli-gaudi-2019-ergebnisse-das-sind-eure-top-800
Lekkerbak

Bericht door Lekkerbak »

Lekkerbak schreef: 20 apr 2019 15:28
"Late line", een talkshow, woensdag van 22 uur tot middernacht, op o.a. N-Joy, maar ook Fritz, Youfm, MDR Sputnik, Unser Ding, Das Ding
Morgen, 25|06|2019, is de laatste late line show, van 22 uur tot middernacht op oa YOU FM. Daarna gaat het verder als "blue moon" op Fritz en ist het niet meer op alle zenders landelijk te ontvangen (YOU FM gaat verder op dinsdag.)
De show heeft een grote geschiedenis, meer hierover kan je op https://de.wikipedia.org/wiki/Lateline nalezen.

Lekkerbak schreef: 20 apr 2019 15:28
Bigfm, vooral de ochtendshow, maar vooral voor jongeren
Op Bigfm zijn ook goede talkshows s'nachts en throwback thursday elke donderdag van 9 tot 16.
chezmoi schreef: 20 apr 2019 15:43 Hélaas, sinds de verdwijning van Rhythmus der Nacht van WDR4 er is toch slechts een duitsse radioprogrammma die ik luister: MDR1 Radio Sachsen hitparade met al die moderne schlagers.
Rhythmus der Nacht was echt goed. Op NDR1 is er ook een show met moderne schlagers, maandag van 20 tot 22 uur, maar die hoor ik niet zo graag, ik hoor liever oude schlagers.
Piet Puk schreef: 20 apr 2019 21:50 Ik heb het programma ontdekt onderweg (en terug) naar wintersport en vind het echt super goed klinken: Die Stefans Reloaded op Bayern 3. DJ's Stefan Schwabeneder en Stefan Kreutzer nemen op een ironische manier de afgelopen week door. Met cabaret, interviews, hitmuziek en interactie met de luisteraar. Legendarisch, aan het einde van elke prijsvraag / spel: "Was hast Du gewonnen? Gar nichts!!!"

Elke zaterdagochtend van 09:00 tot 12:00 uur op Bayern 3.
Dat is inderdaad ook een goede programma. Ik kom niet naar Bayern en daarom wist ik het helemaal niet. Waarbij een van de twee inmiddels gestopt is. Op 1live was er voor jaren iets dergelijks "das allerbeste am Samstag". De naam doet me ook denken aan de tv-show "switch reloaded". Zeker lachen! Actueel vrijdagnacht rond middernacht op SAT1.
oomagent schreef: 09 jun 2019 14:52 Dit Pinkersterweekend wordt op Antenne Bayern de 'Halli-Galli-Gaudi an Pfingsten Top 800' uitgezonden. Ieder jaar met Pinksteren een leuke gevarieerde hitlijst.

https://www.antenne.de/programm/aktionen/halli-galli-gaudi/halli-galli-gaudi-2019-ergebnisse-das-sind-eure-top-800
Ja heb ik ook gehoord, Antenne als goede gezellige station in Bayern. Vader Abraham in de top 10!

Ik wil nog een aanvulling maken:

- FFN, goede radio en muziek 24/7 in het norden (Niedersachsen) grotendeels te ontvangen

- Hitradio Ostseewelle, met name Maik Ross en de party hitmix met DJ Enrico Ostendorf. Dit was vroeger ook op een aantal andere zenders, bijvoorbeeld Radio Kiepenkerl. Maar ik weet niet of dat nog zo ist.

- Radio WAF dein FM, 's avonds

De volgende radiostationen hebben ook nog goede muziek:

- Hitradio FFH

- planet radio

- Harmony FM

- Radio Regenbogen

- Schlagerparadies (alleen DAB+)

- Radio Teddy (allen duitstalig)

- en BFBS1 (studio Bielefeld), dit is een engelse station van het british forces, ontvangbar via FM langs de grote snelwegen.
Laatst gewijzigd door Lekkerbak op 25 jun 2019 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
BertM

Bericht door BertM »

Ik luister geen specifieke D radioshow maar heb in de auto overdag vaak WDR4 op staan. Hun slogan (WDR4, Meine Lieblingshits) klopt voor mij wel aardig.
Lekkerbak

Bericht door Lekkerbak »

Soms zijn er speciale programma's op 1live, zoals in de ochtendshow op 02|09|2019, werd er slechts één nummer achter elkaar gespeeld van 05.00 uur tot 10.00 uur en dat was "wake me up before you gogo".

Een traditie is de kerstavondshow "Der einsamste DJ der Welt" (de eenzaamste DJ ter wereld) op 1Live (18 uur tot middernacht).
Deze show werd jaren gemodereerd door Mike Litt, hoewel hij verder geen shows bij 1live deed, maar dit jaar doet iemand anders het voor de eerste keer. Traditioneel eindigde de show altijd met het nummer stille nacht.
DuitseRadioFan

Bericht door DuitseRadioFan »

Bayern 1 vind ik altijd wel lekker luisteren. Interessante talkshows (de ‘Blaue Couch’ van maandag tot en met donderdag van 19:00 tot 20:00 is een aanrader) en goede, niet al te drukke muziek.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Ik kwam eerder vaak in Duitsland. Luisterde graag naar Sunshine Live, Antenne Bayern en Antenne Brandenburg. Favoriete radioprogramma's heb ik niet.
RodaJC2000

Bericht door RodaJC2000 »

Ik luister vooral 1Live en 100'5 Das Hitradio. Vooral In The Mix van 100'5 vind ik erg leuk om naar te luisteren!
mattiemat800

Bericht door mattiemat800 »

Er zijn veel leuke Duitse radioprogramma's. Ik luister zelf vaak naar WDR2, eigenlijk alle programma's. Ook online naar SWR3 met Nicola Muntefering of naar Bayern 3. Ook radio FFH bevalt zeker!
Wissewasje

Bericht door Wissewasje »

100'5 Das Hitradio is een fijne zender. Mooi voorbeeld van hoe regionale radio kan zijn. Goed format, veel nieuws en live actualiteit en een lekker “in the mix” programma.
Lekkerbak

Bericht door Lekkerbak »

Lekkerbak schreef: 24 jun 2019 19:17
- en BFBS1 (studio Bielefeld), dit is een engelse station van het british forces, ontvangbar via FM langs de grote snelwegen.
Helaas, op 26 april 2020 werd de laatste krachtige FM-frequencie 103,0 MHZ (Hünenburg bij Bielefeld) uitgeschakeld.
De laats overgebleven lokale zenders zijn nu 96,6 MHz (Porta Westfalica), 101,6 MHz (Herford), 105,0 MHZ (Paderborn-Sennelager) en 91,7 MHz (Gütersloh-Friedrichsdorf).

Ik heb nog een paar tips uit het recente verleden:

- Destijds ontdeckte ik ook Hitradio 100'5, deze kan worden ontvangen in de regio Aken en België.

- Radio Osnabrück is ook zoiets als 100'5, met 's avonds mixprogramma's, motto: De hits van je leven.

- Schlagerradio B2, vooral maandag vanaf 20 uur wens box

- Radio BOB, voornamelijk rockmuziek, landelijk via DAB+, regionaal via FM, vind ik persoonlijk niet zo leuk, maar mijn collega's horen het graag.

- Bij 1live is er momenteel 's middags van 1 tot 2 "die Übernahme" (takeover), dat is misschien ook een idee voor 3fm.

- Antenne Nedersaksen heeft ook weleens leuke acties, dus ok Hemelvaartsdag was het "Der völlig verrückte Vatertag".
(https://open.spotify.com/playlist/3Xen8 ... yTRVhnd5yJ)
Roel_

Bericht door Roel_ »

100.5 Das Hitradio (eigenlijk Belgisch, maar richt zich op de hele Euregio), daar heb ik jaren naar geluisterd toen ik de Nederlandse radio een beetje zat was. Veel items en nieuws over de Euregio en lekkere muziekmix.

Ik las nu dat deze zender ook vanaf 1 oktober via het nieuwe DAB+ netwerk in de Oostkantons te beluisteren is. Als dit hetzelfde netwerk is als de BRF, dan is deze zender in mijn omgeving prima via DAB+ te ontvangen. Misschien nog eens opzetten.
Je bent ouder en je wil wat...
Trivian

Bericht door Trivian »

Lekkerbak schreef: 27 mei 2020 21:59
Lekkerbak schreef: 24 jun 2019 19:17

Ik heb nog een paar tips uit het recente verleden:

- Destijds ontdeckte ik ook Hitradio 100'5, deze kan worden ontvangen in de regio Aken en België.

- Radio Osnabrück is ook zoiets als 100'5, met 's avonds mixprogramma's, motto: De hits van je leven.
100'5 ken ik al sinds eind jaren 90 omdat ik in het uitzendgebied woonde. Leuke mainstream zender voor wie niet van te veel gepraat en lekker veel muziek houdt.

R.O. Heb ik ook onlangs ontdekt, omdat ik opzoek was naar een zender die nog iedere week vanuit een discotheek uitzendt. Dit bevalt goed, met soms ook thema avonden vanuit de betreffende club. Vrijdag en zaterdag van 10 tot 4 snachts...
Plaats reactie