DAB+ Lokale Omroepen
Moderator: admin6
-
Re: DAB+ Lokale Omroepen
Waar blijven het Gooi en Amsterdam eigenlijk? Is daar al zicht op wanneer die aan gaan?
Kun je Winschoten ontvangen?big T schreef: 15 dec 2024 17:47 Deze mux was zo zwakjes dat ik het niet eens in kon lezen.![]()
Ik heb er geen hoge pet van op en koester geen verwachting en denk dat ik RTVeen1 wel zal kunnen ontvangen.
De zenders welke van de andere kant van de Hondsrug komen, kan ik vergeten.
Ik denk dat het een grote geldverspilling show gaat worden.
Stadskanaal gaat binnenkort ook aan, in het Drentse gedeelte is niets gepland.
Voor september in ieder geval. Zag vorigeweek wel werkzaamheden in de RAI torenVanjeafisharder schreef: 17 feb 2025 11:43 Waar blijven het Gooi en Amsterdam eigenlijk? Is daar al zicht op wanneer die aan gaan?
-
Ik ontvang nu 9D Leiden, 5C Den Haag, 6D Rotterdam, 12D Zoetermeer, 7B Gouda, 9A Haarlem, met moeite 10C Almere en met veel moeite 9B Delft. 5D Haarlemmermeer heb ik nog niet opgepikt. 10A Purmerend, 12A Alkmaar en 7C Bergen pak ik alleen met condities.
Het wachten is op 8A Alphen aan den Rijn, 6C Amsterdam en misschien zelfs ontvangst van 11B Zaandam en 6B Hilversum. 5A Utrecht, 6A Dordrecht en 6B Hoeksche Waard worden een grotere uitdaging, denk ik.
Het wachten is op 8A Alphen aan den Rijn, 6C Amsterdam en misschien zelfs ontvangst van 11B Zaandam en 6B Hilversum. 5A Utrecht, 6A Dordrecht en 6B Hoeksche Waard worden een grotere uitdaging, denk ik.
Ik ben bang dat de ontvangst via Stadskanaal dadelijk ook heel lastig dat worden. Hoezo lokale radio voor onze gemeente? Dan zet je toch ook een zendmast neer in bv Borger of Exloo!
-
Stadskanaal is 4kW op 60 meter hoogte geplant.
Moet toch gaan dacht ik.
Moet toch gaan dacht ik.
Stadskanaal zal geen probleem worden.
De mastdelen die boven op de bestaande mast moeten komen, liggen al klaar en in april moet het er op gezet worden.
De mast kan ik van huis zien staan
De mastdelen die boven op de bestaande mast moeten komen, liggen al klaar en in april moet het er op gezet worden.
De mast kan ik van huis zien staan

De mast die er nu staat gaat helemaal weg. De nieuwe mast ligt er inderdaad al.big T schreef: 18 feb 2025 19:01 Stadskanaal zal geen probleem worden.
De mast kan ik van huis zien staan![]()
Kijk live mee op de ensembles 11C DAB+, 12C NPO, 9C...., 7D MTVNL, 6A Overijssel en 9D Mein NRW DAB+ op
http://www.dabmonitor.nl/
http://www.dabmonitor.nl/
Voor jou zal het dan zeker geen probleem worden.big T schreef: 18 feb 2025 19:01 Stadskanaal zal geen probleem worden.
De mast kan ik van huis zien staan![]()

Maar ik woon zo'n 16 km verder naar het westen. Moet het nog zien of wij de lokale radio via DAB+ kunnen gaan ontvangen. Ik heb er niet veel vertrouwen in.

-
Als het goed is gaat de zender in Bergambacht (12D) vandaag weer aan.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
-
Iemand een idee of Dance Radio nog op de Mux van Almere zit? De overige zenders op de Almeerse multiplex 10C (zoals Easy FM en Soul Radio) komen prima door en dat ging normaal gesproken ook op voor Dance Radio vanuit Almere. Nu pakt mijn ontvanger Dance Radio via Lokaal 19 9A vanuit Zandvoort terwijl dat signaal een stuk zachter is dan die uit Almere.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
-
Zit er nog steeds op, maar ontvangst is zeer matig. Almere mag nog wel wat meer vermogen hebben sommige richtingen uit.Madurodam FM schreef: 23 feb 2025 14:57 Iemand een idee of Dance Radio nog op de Mux van Almere zit? De overige zenders op de Almeerse multiplex 10C (zoals Easy FM en Soul Radio) komen prima door en dat ging normaal gesproken ook op voor Dance Radio vanuit Almere. Nu pakt mijn ontvanger Dance Radio via Lokaal 19 9A vanuit Zandvoort terwijl dat signaal een stuk zachter is dan die uit Almere.
-
Volgens mij komt Almere al in half Nederland binnen, of hebben de de powerkraan dicht gedraaid ?
En Dance zit er nog steeds op.
En Dance zit er nog steeds op.