Ik ben wel eens benieuwd naar de herinnering(en) die jij hebt toen je een bepaalde plaat (voor het eerst) hoorde. Ik zal aftrappen met 2 voorbeelden. Eentje uit het verleden en een wat meer recentere:
Destiny's Child - Bills bills bills (1999): Ik reed voor mijn toenmalige werkgever (een pharmaceutische groothandel) medicijnen rond in de stad Groningen met behulp van een bestelbus. Ik had net drie jaar mijn rijbewijs. Spiegelen was ik nog niet verleerd. Zodoende zag ik in de linker buitenspiegel al heel in de verte een ambulance met optische geluids -en lichtsignalen opdoemen. ik ging gelijk naar rechts om ruimte te maken. Ik moest daarvoor wel een hoge stoeprand op. De straat was aardig krap ingedeeld. Twee weghelften met middenstreep, daarna aan beide zijden een hoge stoeprand en vervolgens nog een fietspad. Ik werd nog ingehaald door een paar bestuurders die waarschijnlijk niet doorhadden dat er wat naderde wat voorrang nodig had. Ik hoorde dit nummer destijds voor het eerst op popzender 3FM op de autoradio van desbetreffende bestelbus.
Chris Brown - Undecided (2019): Dit nummer hoorde ik in januari voor het eerst op een of andere dab-radio bij mijn huidige werkgever. Ik had late dienst, het gebouw was al aardig leeg qua personeel en ik durfde het aan om aan een paar knoppen te zitten. Ik bleef hangen bij Q. Het zat toen in het item 'repeat of niet'. Helaas werd het een nietje. Het nummer staat overigens nog wel in de Tipparade. Stel dat ie nog in de Top 40 komt .. :)
Wie volgt?
Welke herinnering heb jij bij muziek?
Moderator: admin6
-
Welke herinnering heb jij bij muziek?
'Mesdames, monsieurs, Le disc-jockey ... est de retour'
-
Re: Welke herinnering heb jij bij muziek?
Hmm...opvallend stil na bijna 4 dagen. Ik had wel wat reacties verwacht, want iedere dag hoor je wel ergens (nieuwe) muziek (voor het eerst). Ik snap wel dat het best confronterend is om onder je eigen naam in combinatie met daadwerkelijk gebeurde situaties hier een reactie achter te laten. Of om in termen van het viva-forum te blijven 'in verband met herkenning' ;)
De laatste zin in de openingspost luidde 'Wie volgt?' Nou ik dan maar :)
Lizzo - Juice (2019): Ik deed op internet een rondje schijven en zag dat deze plaat 3FM Megahit was. Ik slingerde niet meteen YouTube aan, maar bleef braaf NPO Radio 2 luisteren en volgens mij hoorde ik deze plaat bij Rob Stenders voor het eerst. Was het nou vrijdagavond 22-00 uur of die maandag erop 14-16 uur?
De laatste zin in de openingspost luidde 'Wie volgt?' Nou ik dan maar :)
Lizzo - Juice (2019): Ik deed op internet een rondje schijven en zag dat deze plaat 3FM Megahit was. Ik slingerde niet meteen YouTube aan, maar bleef braaf NPO Radio 2 luisteren en volgens mij hoorde ik deze plaat bij Rob Stenders voor het eerst. Was het nou vrijdagavond 22-00 uur of die maandag erop 14-16 uur?
-
Hmm..begint een beetje op een one-man-show te lijken hier in dit topic, maar we gaan vrolijk verder :)
Lizzo - Cuz I love you (2019): Rob Stenders is er als de kippen bij als het gaat om nieuwe muziek van Lizzo. Afgelopen vrijdagavond tussen 22 - 00 uur
hoorde ik deze plaat voor het eerst op mijn old-skool stereotoren in mijn huis op de eerste verdieping tijdens het ophangen van de natte was. Ik moest even wachten op de bevestiging dat dit de nieuwe single zou gaan worden, maar aan het eind van het praatje na afloop van het draaien van deze plaat kwamen daar de bevrijdende woorden van deze DJ. Toekomstige NPO Radio 2 TopSong?
Lizzo - Cuz I love you (2019): Rob Stenders is er als de kippen bij als het gaat om nieuwe muziek van Lizzo. Afgelopen vrijdagavond tussen 22 - 00 uur
hoorde ik deze plaat voor het eerst op mijn old-skool stereotoren in mijn huis op de eerste verdieping tijdens het ophangen van de natte was. Ik moest even wachten op de bevestiging dat dit de nieuwe single zou gaan worden, maar aan het eind van het praatje na afloop van het draaien van deze plaat kwamen daar de bevrijdende woorden van deze DJ. Toekomstige NPO Radio 2 TopSong?
Dennis,
Ik wil je one-man-topic niet verstoren maar ik vind je topic niet match met het doel van dit radioforum. Hier zitten "radionerds" die over het medium radio willen praten en niet over muziek. Je vraag lijkt mij meer thuis te horen op een muziekforum.
Ik wil je one-man-topic niet verstoren maar ik vind je topic niet match met het doel van dit radioforum. Hier zitten "radionerds" die over het medium radio willen praten en niet over muziek. Je vraag lijkt mij meer thuis te horen op een muziekforum.
Ik luisterde altijd tijdens het huiswerk maken 'vroegaaah' naar Martijn Krabbe bij de TROS. Altijd de hipste nieuwe muziek uit Amerika enzo en af en toe zelfs Italo. Goede herinneringen aan.
Leuke baanDennis Dekker schreef: ↑16 feb 2019 22:40 Ik reed voor mijn toenmalige werkgever (een pharmaceutische groothandel) medicijnen rond in de stad Groningen met behulp van een bestelbus. Ik had net drie jaar mijn rijbewijs.
Ik weet niet meer welke nummers het exact waren, weet wel dat Sky Radio in die tijd iedere vroege ochtend (tijdens het sorteren en laden) exact dezelfde nummers in dezelfde volgorde draaide.
Rock 'n roll is better than music!
-
Er is genoeg muziek die mij aan bepaalde radiozenders (dj's, [programma's) doet denken.
Tijdje geleden hoorde ik Petula Clark met "The Other Man's Grass". Petula Clark (nog steeds in leven, bijna 90!) herinnert mij aan de hoogtijdagen van BigL/Radio London.
Hoor ik Boudewijn de Groot met "Meester Prikkebeen", dan denk ik aan de gouden tijden van Radio Veronica op 192.
Hoor ik "Welcome Back My Friends to the Show that Never Ends" van Emerson, Lake and Palmer, dan denk ik Caroline's begintune om 7 uur 's avonds vanaf de Mi Amigo jaren 70.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zat links tussen muziek en radiozenders. Vooral zeezenders.
Niet zo'n grote sprong, hoor, @progmog.
Juist niet!