Radio NL

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Plaats reactie
De Nachtwacht

Re: Radio NL

Bericht door De Nachtwacht »

toevallig pas in een ander topic al aangegeven (ik wist niet dat deze er ook was :)), ik heb 'm ook steeds vaker op radio nl staan. Met name het gezellige karakter spreekt mij wel aan. Niet voor de hele dag maar voor af en toe vind ik 't een prettige afwisseling.

Welke djs' hebben er nog meer gezeten dan @johanneke? Ik had namelijk juist het idee dat de meesten er al erg lang zitten; Hessel, Taeke en Marcel sowieso (maar goed, ik volg ze ook nog niet zo lang). . Alleen Stefan en Ivo zijn echt van de laatste jaren in de huidige programmering volgens mij.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

De Nachtwacht schreef: 16 aug 2022 18:24 toevallig pas in een ander topic al aangegeven (ik wist niet dat deze er ook was :)), ik heb 'm ook steeds vaker op radio nl staan. Met name het gezellige karakter spreekt mij wel aan. Niet voor de hele dag maar voor af en toe vind ik 't een prettige afwisseling.

Welke djs' hebben er nog meer gezeten dan @johanneke? Ik had namelijk juist het idee dat de meesten er al erg lang zitten; Hessel, Taeke en Marcel sowieso (maar goed, ik volg ze ook nog niet zo lang). . Alleen Stefan en Ivo zijn echt van de laatste jaren in de huidige programmering volgens mij.
Klopt, Hessel, Taeke, Marcel maar ook Alfred Voogd zitten er volgens mij alle vier al 15 jaar of langer.

Ik bedoelde Johan Terpstra (nu omroep Friesland), Jan Paparazzi, Perry Kramps (beiden nu Sterren NL), Martinus Korte en recenter Alfred Hof.

Wat vind jij van Stefan Leur? Ik kan daar moeilijk aan wennen op RadioNL, vind hem er minder tussen passen maar het zal wellicht aan mij liggen. Zoekt voor mij teveel de randjes op zoals met die vieze liedjes Top 10, dat is niet mijn ding. En op het werk kun je hem dan ook niet met goed fatsoen meer aanzetten, dat vind ik jammer. Zon op m'n piemel, tja...
De Nachtwacht

Oh ja, dat zijn er idd nog aardig wat. Ken ze niet allemaal overigens. Is Alfred Hof ook verdwenen? Die heb ik een paar maanden terug nog dag in, dag uit horen doen.

Stefan is idd een beetje een vreemde eend daar. Ik vind het in de basis wel een goede dj en hij kan echt heel leuk en origineel zijn, Maar soms gaat hij wel heel lang met een item of onderwerp door dat mij als luisteraar totaal niet kan vasthouden, of hij zoekt idd wel erg het randje op met dingen als de vieze liedjes top 10, dat spreekt mij ook minder aan . En het is ook per dag helemaal verschillend, je weet nooit echt goed wat je krijgt. Soms is het top, soms helemaal niets, regelmatig ook gewoon ertussen in. Het is wel een radiodier, dat hoor je echt aan alles (zeker aan zijn presentatie en zijn jingles).
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Vliegendereporter schreef: 15 aug 2022 17:32 RADIONL kan opgelucht adem halen komende 3 jaar wel zeker van FM Frequenties er is geen bezwaar gemaakt voor regionale radio verlenging
Niet terecht, naar mijn mening. Ik vind het prima dat RadioNL bestaat, maar die regionale FM-kavels zijn op dit moment een zooitje. Het wordt tijd dat daar eens een bezem doorheen gaat. RadioNL is niet regionaal en dit station past daarom beter op een landelijk kavel. Frysk FM is wel een voorbeeld van een regionaal station.
De Nachtwacht

Ik zie toch echt een verlenging voor 5 jaar, niet 3:
Het Commissariaat voor de Media besluit RADIO NL B.V. met ingang van 20 november 2022 voor een periode van vijf jaar toestemming te verlenen om als commerciële media-instelling radio-omroepdiensten te verzorgen via de programmakanalen RADIONL, RNL Apeldoorn, RNL Arnhem, RNL Drenthe, RNL Groningen, RNL Noord-Holland, RNL Overijssel-Zwolle, RNL Twenteland.

Of begrijp ik dit verkeerd?
EtherScout

Bericht door EtherScout »

De Nachtwacht schreef: 16 aug 2022 21:15 Ik zie toch echt een verlenging voor 5 jaar, niet 3:
Het Commissariaat voor de Media besluit RADIO NL B.V. met ingang van 20 november 2022 voor een periode van vijf jaar toestemming te verlenen om als commerciële media-instelling radio-omroepdiensten te verzorgen via de programmakanalen RADIONL, RNL Apeldoorn, RNL Arnhem, RNL Drenthe, RNL Groningen, RNL Noord-Holland, RNL Overijssel-Zwolle, RNL Twenteland.

Of begrijp ik dit verkeerd?
- De vijf jaar is voor de CvdM-vergunning. Dit betekent dat je een radioprogramma mag maken met die naam en die inhoud.
- De drie jaar is voor de zendvergunningen. Dit betekent dat je FM- en DAB+zenders in de lucht mag brengen met jouw programma erop.
De Nachtwacht

Helder, dankje
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Volgens mij zijn ze bij RadioNL weer iets nieuws van plan; https://www.cvdm.nl/besluiten/toestemming-vibe-radio
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Vibe radio gaat uitzenden in Amsterdam op 93.3 vanaf 16 november weet iemand wat er nu op die frequentie
Zit?
Vliegendereporter

Vliegendereporter schreef: 10 nov 2022 17:34 Vibe radio gaat uitzenden in Amsterdam op 93.3 vanaf 16 november weet iemand wat er nu op die frequentie
Zit?
Ujala Radio Stopt op fm en gaat zich alleen richten op dab+
De Nachtwacht

Er is een apart topic over vibe :)
Vliegendereporter

Marcel de vries naar avrotros en sterren.nl wel een verlies voor radionl
De Nachtwacht

oei, ja dat is zeker een groot verlies. Luisterde graag naar zijn ochtendshow en met Sterren heb ik niet zo veel. Maar ga het misschien wel proberen, zie dat hij daar ook de ochtendshow gaat doen. Daar zullen ze in Sneek niet gelukkig mee zijn trouwens, kan zomaar een hele hoop luisteraars kosten.

Nu de vraag: wie gaat hem opvolgen? Alfred voogd? Ivo Pasveer? Take wouda (die in het verleden de middag volgens mij al eens een tijd heeft gedaan)? Ze hebben op zich wel genoeg dj's in huis, maar Marcel en de band die hij met zijn luisteraars had was toch wel iets bijzonders.
lion

Bericht door lion »

Vliegendereporter schreef: 02 dec 2022 09:38 Marcel de vries naar avrotros en sterren.nl wel een verlies voor radionl
Wat een verrijking voor NPO Sterren NL radio!!!
zend-amateur

Bericht door zend-amateur »

De Nachtwacht schreef: 02 dec 2022 10:34 oei, ja dat is zeker een groot verlies. Luisterde graag naar zijn ochtendshow en met Sterren heb ik niet zo veel. Maar ga het misschien wel proberen, zie dat hij daar ook de ochtendshow gaat doen. Daar zullen ze in Sneek niet gelukkig mee zijn trouwens, kan zomaar een hele hoop luisteraars kosten.

Nu de vraag: wie gaat hem opvolgen? Alfred voogd? Ivo Pasveer? Take wouda (die in het verleden de middag volgens mij al eens een tijd heeft gedaan)? Ze hebben op zich wel genoeg dj's in huis, maar Marcel en de band die hij met zijn luisteraars had was toch wel iets bijzonders.
Wie een goede opvolger zal zijn Marco Kocks van Gigant fm, luister maar eens op zondag morgen hoe hij zijn programma doet met oa verzoek plaatjes en de band die hij opbouwt met zijn luisteraars beetje zelfde verhaal als Marcel.
Plaats reactie