Radio NL

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Plaats reactie
Goldenwave

Radio NL

Bericht door Goldenwave »

Op bepaalde uren heb je andere muziek op de edities van Radio NL. Irritant is dat je in een grensgebied bent en dan steeds twee muziekjes door elkaar hoort..... Is hier over nagedacht!?
waterveenmos

Re: Radio NL

Bericht door waterveenmos »

Ja, dat is de manier waarop RadioNL doet alsof het een regionale zender is. Om zo ermee weg te komen dat ze veel te weinig betalen voor de frequenties die ze bezet houden. Erg irritant dat een de facto landelijke zender op deze manier de regels verbuigt.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
DAB+ fan

Bericht door DAB+ fan »

wanneer stopt dit geklaag een keer sorry hebben jullie nou echt niks anders te doen !
Iwanvl

Bericht door Iwanvl »

Nou het is ronduit asociaal dat ruimte die schaars is wordt misbruikt op een manier als deze. Ik heb nu zo'n 5 keer RadioNL in mijn radio staan, buiten mijn persoonlijke mening dat het een verschrikkelijke zender is vind ik het zonde van de ruimte. Zet daar maar een paar andere zenders op die de variatie ten goede komen.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Ik was ook 1 van die klagers over de vele regio-edities van RadioNL, 8FM, Decibel of Continu die op mijn ontvanger binnen komen. Van RadioNL maarliefst 6 edities ! Maar zo is het nu eenmaal bedacht in Den Haag, dus kun je het zo'n station ook niet kwalijk nemen. Nu viel mij op dat de situatie op DAB+ in bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk niet echt anders is. Landelijk heb je daar bijvoorbeeld stations als Smooth, Capital en Heart, terwijl je via de regiomuxen de regio-edities van deze stations kunt ontvangen. Zo had ik opeens 3x Capital UK op mijn scherm staan.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
EtherScout

Bericht door EtherScout »

De belangrijkste reden is schaarste. De overheid kan bedenken wat zij wil, maar zolang de schaarste bestaat, zullen er stations als RadioNL zijn, die de randen van de wet opzoeken. Dat pleit RadioNL overigens niet vrij, zeker niet.

Ik ben daarom voor het opheffen van de schaarste. En omdat dit op FM onmogelijk is, pleit ik voor het afschaffen van FM en voor de volledige overstap naar DAB+, aangevuld met internet. Op DAB+ is er, als de herindeling voltooid is, zó veel ruimte, dat er plaats is voor èn RadioNL èn echte regioradio. De programmaclausules kunnen dan afgeschaft worden, wat veel mankracht en geld scheelt bij het AT en het gerecht, die immers door ons allen betaald worden.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

In de regio Eindhoven gaat Radio NL Kids stoppen. Wat gaat NL met deze frequentie(s) doen ?
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
DX'r

Bericht door DX'r »

Er moet een station komen die aan de regio eis voldoet.
MegaWatt

Bericht door MegaWatt »

Waarschijnlijk het volgende kansloze product activeren!
zend-amateur

Bericht door zend-amateur »

Die regio gerichtheid valt toch moeilijk te controleren lijkt mij, ik ben er voor om deze eis te schrappen.
Er moet iets anders voor in de plaats komen, heb wel eens verplicht moeten luisteren naar deze zender, en gezien het niveau van deze zender en de luisteraars die er naar luisteren zal ik als eis gaan stellen dat men op prime time ( tussen 0800 en 2000 uur ) ieder uur verplicht moeten worden om hun uitzendingen 50% te gaan vullen met educatie, nieuws, items over stoppen met roken, dat alcehol gebruik verkeerd is,dat schulden niets op levert en geld kost, dat het beter is werk te gaan zoeken dan in een uitkering te hangen etc, kortom constant de luisteraars inpeperen wat ze fout doen hoe dom ze zijn en wat ze moeten doen om uit uitzichtloze situaties te komen en hoger op in niveau te komen.
Willemtel

Bericht door Willemtel »

zend-amateur schreef: 14 dec 2018 20:46 Die regio gerichtheid valt toch moeilijk te controleren lijkt mij, ik ben er voor om deze eis te schrappen.
Er moet iets anders voor in de plaats komen, heb wel eens verplicht moeten luisteren naar deze zender, en gezien het niveau van deze zender en de luisteraars die er naar luisteren zal ik als eis gaan stellen dat men op prime time ( tussen 0800 en 2000 uur ) ieder uur verplicht moeten worden om hun uitzendingen 50% te gaan vullen met educatie, nieuws, items over stoppen met roken, dat alcehol gebruik verkeerd is,dat schulden niets op levert en geld kost, dat het beter is werk te gaan zoeken dan in een uitkering te hangen etc, kortom constant de luisteraars inpeperen wat ze fout doen hoe dom ze zijn en wat ze moeten doen om uit uitzichtloze situaties te komen en hoger op in niveau te komen.
Bijzonder knap van je dat je liefhebbers van Nederlandse muziek zo neer zet.
DX'r

Bericht door DX'r »

zend-amateur schreef: 14 dec 2018 20:46 Die regio gerichtheid valt toch moeilijk te controleren lijkt mij, ik ben er voor om deze eis te schrappen.
In welke kliniek zit jij
hopelijk zit je er levenslang -bier
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

DX'r schreef: 14 dec 2018 20:17 Er moet een station komen die aan de regio eis voldoet.
in navolging van Frysk fm en Grun fm dan nu welllicht Brabo fm.
EtherScout

Bericht door EtherScout »

De Nachtwacht schreef: 17 dec 2018 08:08
DX'r schreef: 14 dec 2018 20:17 Er moet een station komen die aan de regio eis voldoet.
Voor zover ik weet, is kavel B23, waar de frequentie 93,6 van NL Kids deel van uitmaakt, geen eigendom van RadioNL. Via dit kavel wordt nu ook Radio JND uitgezonden via 93,2 en DAB+. Het zou ook prima kunnen dat Radio JND de 93,6 erbij krijgt. Beide frequenties kunnen dan zo geplaatst worden, dat ze elkaar zo veel mogelijk aanvullen in plaats van overlappen. Iets wat oorspronkelijk in dit kavel ook de bedoeling was.
DX'r

Bericht door DX'r »

EtherScout schreef: 19 dec 2018 13:07
De Nachtwacht schreef: 17 dec 2018 08:08
Voor zover ik weet, is kavel B23, waar de frequentie 93,6 van NL Kids deel van uitmaakt, geen eigendom van RadioNL. Via dit kavel wordt nu ook Radio JND uitgezonden via 93,2 en DAB+. Het zou ook prima kunnen dat Radio JND de 93,6 erbij krijgt. Beide frequenties kunnen dan zo geplaatst worden, dat ze elkaar zo veel mogelijk aanvullen in plaats van overlappen. Iets wat oorspronkelijk in dit kavel ook de bedoeling was.
Klopt zie http://radio-tv-nederland.nl/
Plaats reactie