Veranderingen Sublime

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Vanjeafisharder

Re: Veranderingen Sublime

Bericht door Vanjeafisharder »

Ja, er mag iets meer peper in de muziekmix, het is nog steeds te smooth en jazzy wat het voorheen ook al was toen ze zich nog aan de kavelvoorwaarden diende te houden.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Heb even geluisterd de weer en verkeer vormgeving is nog niet aangepast daar hoor ik nog oude voice-over
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Frank van 't Hof zat er gisteren niet live. DJ Sven vandaag wel.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Vnv ook nog een stukje van Wouter v/d Goes mogen horen. Ik was er bij Frank van het Hof een beetje bang voor. Maar ondanks dat het programma Sublime Classics heet is er ook gewoon ruimte voor recente(re) muziek. Al is de focus wel heel erg zwaar op de 80's bij zowel van 't Hof, DJ Sven als van der Goes.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Nog meer opties voor terugluisteren?
Radiologger stopt abrupt op n uur
jessica

Bericht door jessica »

Jari de Jonge schreef: 22 nov 2024 00:47 Nog meer opties voor terugluisteren?
Radiologger stopt abrupt op n uur
Daarna kun je toch het volgende uur aanvragen.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Jaa maar dan start hij niet op het juiste moment
Feivel

Bericht door Feivel »

Zojuist Angelique Houtveen bij RTL Nieuws (geïnterviewd in de studio van Sublime, en ook met ‘radio-dj Sublime’ in de lower third) over ‘Do They Know It’s Christmas’. Ze vertelde dat ze zich er bijna door beledigd voelde omdat ‘rijke witte beroemdheden zich met arme Afrikanen van kleur bemoeien’, en vanwege de zin ‘Be glad it’s them instead of you’ in het liedje.

Ik snap niet dat Sublime haar daar voor leent. Mijn moeder is niet betrokken bij het radio wereldje, zoals ik wel ben. Ze zei meteen: ‘Ah, weer zo eentje die alleen maar loopt te zeiken.’ Niet echt hoe je luisteraars motiveert om naar je te gaan luisteren.

Van de publieke omroep zou ik het wel snappen: maatschappijkritiek, maatschappelijke functie, linkse inslag. Maar van een commercieel station? Dat je je dan gedraagt als het geweten van Nederland? Terwijl je net een rebranding doet en centen wil verdienen? Dat snap ik gewoon echt niet. Is Mediahuis de weg kwijt?
Laatst gewijzigd door Feivel op 25 nov 2024 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Streampie

Bericht door Streampie »

Afbeelding
Pot

Bericht door Pot »

Feivel schreef: 25 nov 2024 19:38 Zojuist Angelique Houtveen bij RTL Nieuws (geïnterviewd in de studio van Sublime, en ook met ‘radio-dj Sublime’ in de lower third) over ‘Do They Know It’s Christmas’. Ze vertelde dat ze zich er bijna door beledigd voelde omdat ‘rijke witte beroemdheden zich met arme Afrikanen van kleur bemoeien’, en vanwege de zin ‘Be glad it’s them instead of you’ in het liedje.

Ik snap niet dat Sublime haar daar voor leent. Mijn moeder is niet betrokken bij het radio wereldje, zoals ik wel ben. Ze zei meteen: ‘Ah, weer zo eentje die alleen maar loopt te zeiken.’ Niet echt hoe je luisteraars motiveert om naar je te gaan luisteren.

Van de publieke omroep zou ik het wel snappen: maatschappijkritiek, maatschappelijke functie, linkse inslag. Maar van een commercieel station? Dat je je dan gedraagt als het geweten van Nederland? Terwijl je net een rebranding doet en centen wil verdienen? Dat snap ik gewoon echt niet. Is Mediahuis de weg kwijt?
Als je een beetje inzicht hebt in de doelgroep van Sublime dan is dit niet heel gek. Ze richten zich over het algemeen op hoogopgeleide multi-culturele en maatschappelijk bewuste luisteraars. Volgens mij hebben ze flinke connecties met het NRC en hadden ze een bulletin als Nieuws van de Vooruitgang. Heel vreemd vind ik het niet om eerlijk te zijn.
Feivel

Bericht door Feivel »

Aha, dan begrijp ik het. Mijn moeder is voor Sublime ‘klootjesvolk’. Dus niet de doelgroep, niet interessant. Dat zij ook gewoon geld uitgeeft in de supermarkt en in het winkelcentrum, deert ze dus niet. Ik had bijna gedacht dat een commercieel station centen wil verdienen middels adverteerders, maar de functie is dus ‘maatschappijbewust’ zijn.

Ik zal tegen moeders zeggen dat ze bij TukkerFM moet blijven. Dat is volks en lekker simpel. Anders begrijpt ze misschien niet wat Angelique het Orakel bedoelt. Echt, jongens… :eek:.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Tja, het kan verkeren. Het is best een aardig station hoor maar het hoeft van mij niet te politiek te worden op een muziekzender. Apart dat Wout daar programma doet, die is niet bepaald woke te noemen en als straks Ekdom erbij komt (mogelijk), daarbij heb ik dat ook niet echt. :))
Streampie

Bericht door Streampie »

Ze gaf het interview dan ook op RTL, het is haar eigen mening. Die mag ze nog steeds hebben, je hoeft daar niks mee.

Grappig trouwens dat "maatschappijkritiek" door jou geassocieerd wordt met "linkse inslag", Feivel. Wat zegt dat?
Zenz

Bericht door Zenz »

Streampie schreef: 26 nov 2024 01:22 Grappig trouwens dat "maatschappijkritiek" door jou geassocieerd wordt met "linkse inslag", Feivel. Wat zegt dat?
Goeie vraag ;-) Vanaf dag 1 is de tekst (terecht!) zwaar bekritiseerd, van links tot rechts in het politieke spectrum. Het staat bol van de goedkope retoriek die bedoeld is om sentiment op te wekken - zelfs Geldof noemde het later ronduit slecht. 'Wees maar blij dat het hen overkomt in plaats van jou', Really?! En de vraag stellen of ze in Ethiopië wel weten dat het kerst is, terwijl het een van de alleroudste Christelijke beschavingen is en de meeste slachtoffers juist onder de orthodoxe christenen vielen... Soms zeggen mensen met de beste bedoelingen maar niet gehinderd door kennis van zaken domme, ongevoelige dingen, en dit lied is daar een goed voorbeeld van.

De reflex bij sommige mensen om iedereen die daar een antenne voor heeft en de vinger op die wonde legt als een bedreiging te zien, en ze weg te zetten als politieke tegenstander, zegt in mijn ervaring vooral iets over de angst waarin deze mensen leven, en de onmacht die ze ervaren om grip te krijgen op een wereld die complexer en diverser is dan ze lief is.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Vanjeafisharder schreef: 26 nov 2024 01:08 Tja, het kan verkeren. Het is best een aardig station hoor maar het hoeft van mij niet te politiek te worden op een muziekzender. Apart dat Wout daar programma doet, die is niet bepaald woke te noemen en als straks Ekdom erbij komt (mogelijk), daarbij heb ik dat ook niet echt. :))
Wordt toch eens tijd voor "Ongehoord Sublime" lijkt mij.

Overigens had radio 6 hier ook altijd last van. Dat was ook altijd vrij links.
Plaats reactie