Financiële problemen voor streekomroep Ons West Brabant
Moderator: admin6
Re: Financiële problemen voor streekomroep Ons West Brabant
Ik kan u melden dat de FM zender in Zundert nu uitzendt op FM 106.7 MHz i.p.v FM 106.8 MHz . Geen idee of dit zo blijft.
Dat is zo goed als onmogelijk. 106.7 is de zender in Oudenbosch. Of zou AT dit toestaan omdat het dezelfde frequentie is van dezelfde stichting? Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt. Technisch kan het wel met een MPX koppeling natuurlijk. De zenders kunnen elkaar natuurlijk enorm in de weg zitten op die kleine afstand, maar dan kunnen ze beter 106.8 in Zundert gewoon uitzetten. 106.7 komt best lekker de straat uit namelijk.
Het kan best zijn dat Zundert nu uit staat ja want het signaal was niet geweldig in het centrum net of er 2 zenders door elkaar zaten.
Ja dat was een zooitje 106.7 en 106.8 doorelkaar
en Zundert had geen rds dus autoradio schakelde niet om bleef gewoon op 106.7
prutswerk van die zgn technische mannen daar
Ben wel benieuwd wanneer ze de 500Watt op 106.7 in bergen op zoom gaan aansteken

- Wissewasje
500 watt in Bergen op Zoom?
Daar heeft Ons West Brabant niet eens een licentie, want ZuidWest TV/FM heeft die...

Al die edities lopen ook niet in sync. Echt een aanfluiting. Waarom zou de 106.7 die nu in Oudenbosch staat aangezet worden in Bergen op Zoom? Geografisch lijkt me dit ook helemaal niet logisch, maar toch hebben ze volgens de website http://radio-tv-nederland.nl/1049-1079mhz.html wel een opstelpunt gekregen. De hoogte van de mast is 53 meter net als ZuidWestFM. Toch niet op dezelfde flat? Kan nog leuk worden. Wel een bijzondere keuze om daar een zender neer te zetten terwijl het verzorgingsgebied daar helemaal niet is. Het is zwaar buiten de grenzen van de gemeenten waarvoor ze uitzenden ook. Kijkend naar de FM band kan die zender wel eens een dik bereik gaan geven op die hoogte met 500 watt en geen andere zenders in de buurt op die frequentie. Zeker als Zundert ook nog uit gaat. Waar is de tijd gebleven dat Zundert nog op 105.3 uitzond. Dat ging ook keihard in de hele regio.
http://radio.nl/817873/tweederde-lokale ... er-filmpje
De video die je hier ziet zegt genoeg het is tijd om de lokale omroep anders in te delen..... moet je kijk wat voor studio ect ze hebben
Ik denk kiezen voor een commerciële lokale omroep met een verplicht om 25 procent lokaal nieuws uit te zenden een beter optie is dan altijd maar je handje ophouden
De video die je hier ziet zegt genoeg het is tijd om de lokale omroep anders in te delen..... moet je kijk wat voor studio ect ze hebben
Ik denk kiezen voor een commerciële lokale omroep met een verplicht om 25 procent lokaal nieuws uit te zenden een beter optie is dan altijd maar je handje ophouden
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Wat een onzin die zogenaamde democratische gevolgen.Echtwel schreef: ↑26 jan 2019 12:24 http://radio.nl/817873/tweederde-lokale ... er-filmpje
Die man is zeker bang dat die zijn job kwijt is of dat zijn lokale omroep de vette subsidie niet meer krijgt en niet meer jaarlijks in een nieuwe dikke auto kan rijden om maar 1 voorbeeld te noemen

Ik denk dat je daar toch iets te snel bent met je conclusie DX'r, IMHO. Het democratisch belang van een goede lokale omroep, ligt namelijk primair in de controle die de publieke media op het Openbaar Bestuur uitoefent. Vroeger lag die taak bij de lokale dagbladen, maar die zijn in de loop der tijd óf verdwenen óf na overnames door de Grote Drie gereduceerd tot een beperkte regionale editie. Naast de publieke controle op het Openbaar Bestuur in het werkgebied, is een lokale omroep ook een platform voor de organisaties en inwoners van dat gebied, waarbij alle stromingen aan bod moeten komen (daar liggen ook de eisen die de Wet aan je PBO stelt ten grondslag). Extrapolerend naar de schaal van regionale- en landelijke omroep geldt dat trouwens ook.
Als een omroep er in slaagt om die publieke functie- en binding goed neer te zetten, dan heeft ze ook anno 2019 een goede overlevingskans. Omroepen in gebieden waar de bevolking sowieso wat meer binding met elkaar en de streek heeft, hebben het op dat vlak allicht wat makkelijker dan omroepen in gemeentes met weinig sociale coherentie, maar die twee punten is wel waar het om draait. Eerlijk is eerlijk: naast de omroepen die daar hun stinkende best voor doen, zijn er óók de nodige omroepen die 24/7 Radio 538'je spelen als hoofdtaak zien; en dáár hebben de serieuze omroepen wel degelijk van te lijden.
Het verhaal dat lokale omroepen geen geld in faciliteiten mogen investeren vind ik dan wel weer onzin. Anno 2017 kun je als serieus nieuws- en informatiemedium echt niet meer aankomen met een onscherp, zeeziek makend, VHS bandje waar je in de verte de wethouder op hoort. Een goede beeld- en geluidskwaliteit is gewoon een vereiste.
Voor wat die mooie studio van ZuidWest TV betreft, de mooie HD faciiliteiten daar zijn ingebracht door ABG TV, een dik 40 jaar bestaande ziekenomroep die A) heel lang aan een sterke binding met de doelgroep hebben gewerkt en B) wisten hoe het in sponsorland werkt
Als een omroep er in slaagt om die publieke functie- en binding goed neer te zetten, dan heeft ze ook anno 2019 een goede overlevingskans. Omroepen in gebieden waar de bevolking sowieso wat meer binding met elkaar en de streek heeft, hebben het op dat vlak allicht wat makkelijker dan omroepen in gemeentes met weinig sociale coherentie, maar die twee punten is wel waar het om draait. Eerlijk is eerlijk: naast de omroepen die daar hun stinkende best voor doen, zijn er óók de nodige omroepen die 24/7 Radio 538'je spelen als hoofdtaak zien; en dáár hebben de serieuze omroepen wel degelijk van te lijden.
Het verhaal dat lokale omroepen geen geld in faciliteiten mogen investeren vind ik dan wel weer onzin. Anno 2017 kun je als serieus nieuws- en informatiemedium echt niet meer aankomen met een onscherp, zeeziek makend, VHS bandje waar je in de verte de wethouder op hoort. Een goede beeld- en geluidskwaliteit is gewoon een vereiste.
Voor wat die mooie studio van ZuidWest TV betreft, de mooie HD faciiliteiten daar zijn ingebracht door ABG TV, een dik 40 jaar bestaande ziekenomroep die A) heel lang aan een sterke binding met de doelgroep hebben gewerkt en B) wisten hoe het in sponsorland werkt

It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
- Wissewasje
De problemen lijken nog niet voorbij, meldt BN De Stem.
De streekomroep Ons West-Brabant vraagt de komende jaren tonnen extra van de vier gemeenten waarin ze actief is. Dat, terwijl enkele gemeenteraden vorig jaar nadrukkelijk aangaven dat de geldkraan na een jaar dicht zou gaan.
Los van de jaarlijkse zorgplichtbijdrage van 80.000 euro, die de omroep van het rijk ontvangt, vraagt de streekomroep van de gemeenten een bijdrage die jaarlijks oploopt van 170.000 euro in 2020 naar 240.000 euro in 2022. En in het jaar daarna zou opnieuw 220.000 euro bijgedragen moeten worden.
De omroep hoopte in 2018 30.000 euro aan reclame-inkomsten binnen te halen, maar kwam maar uit op een bedrag van 7.500 euro. In 2020 verwacht de omroep 45.000 euro aan reclamegelden binnen te slepen, maar het is dus de vraag of dat bedrag volgend jaar wél wordt gehaald. De personeelskosten stijgen volgens diezelfde kostenraming van 136.000 euro in 2020 naar bijna drie ton in 2023. De omroep wil namelijk professionaliseren en daar hangt een prijskaartje aan.
Wanneer gaat die 106.7 met 500 watt aan voor OWB?
- castmember
Ik snap dat je van 80K voor een lokale omroep van een grotere gemeentengroep lastig rondkomen is. Maar hoe kan je op dat moment met een tegen-begroting komen die bijna 4x zo hoog ligt? Dat is best wel extreem lijkt mij.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
- Wissewasje
Vanmiddag reed ik rond het zendgebied van Ons West Brabant. Het signaal was zeker 4db zachter dan dat van omliggende zenders Rucphen FM en ZuidWest FM. Voorheen was dat zeker niet en klonk het veel beter. Wat is daar aan de hand?
Dat audio level zou AT verplicht moeten stellen op FMWissewasje schreef: ↑27 mar 2022 18:11 Vanmiddag reed ik rond het zendgebied van Ons West Brabant. Het signaal was zeker 4db zachter dan dat van omliggende zenders Rucphen FM en ZuidWest FM. Voorheen was dat zeker niet en klonk het veel beter. Wat is daar aan de hand?
Zo doen onze oosterburen het ook op FM
je bent gelijk af van de storingen op buurfrequenties
Met Googlen kwam ik op dit onderwerp uit. Ik snap er helemaal niets meer van wat ze daar aan het doen zijn..Trekhaak schreef: ↑20 jan 2019 23:45 Al die edities lopen ook niet in sync. Echt een aanfluiting. Waarom zou de 106.7 die nu in Oudenbosch staat aangezet worden in Bergen op Zoom? Geografisch lijkt me dit ook helemaal niet logisch, maar toch hebben ze volgens de website http://radio-tv-nederland.nl/1049-1079mhz.html wel een opstelpunt gekregen. De hoogte van de mast is 53 meter net als ZuidWestFM. Toch niet op dezelfde flat? Kan nog leuk worden.
Ik hoorde vanmiddag toen ik van Dordrecht naar Antwerpen moest ZuidWestFM op 106,7 op de Moerdijkbrug. Werkelijk SNOEIHARD audio trouwens! Kwam van 95,7 Drechtstad FM en moest het volume terugnemen. Is dat zelfs legaal?
Richting de Belgische grens en Zundert schakelde de autoradio automatisch naar 107,1 uit Roosendaal en daarna 105,1 uit Bergen op Zoom denk ik. Dat is het ZuidWest netwerk! Alles mooi sync en rds met programma info hoor. Maar ik hoor niet op ZuidWest uit te komen als ik Ons West Brabant aanzet. Hoe hangt dit nu weer aan elkaar? Ik heb niet op rds gekeken voordat ik op 107,1 zat maar zeker te weten wel ZuidWestFM jingles op 106,7 gehoord.