Verjonging NPO Radio 5

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: Verjonging NPO Radio 5

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 18 jun 2024 18:12
Janno schreef: 18 jun 2024 15:25
Phoenix schreef: 18 jun 2024 15:13

De muziek past er wel. De presentatie van Vera vind ik ongeschikt voor iedere professionele radiozender.
Dat is me bekend ;-)

Ik weet niet of je weleens naar radio 5 luistert, maar qua presentatie valt hij daar niet erg uit de toon tussen sommige anderen.
Aan welke jocks refereer je dan? Hans Schiffers, Bart van Leeuwen, Stefan Stasse, Felix Meurders, Daniël Dekker, Erik de Zwart en Simone Walraven zijn stuk voor stuk ervaren radiomakers.
Ik vind het eigenlijk vervelend om namen te droppen met een min of meer negatieve lading, maar omdat ik zelf al een eerste aanzet heb gegeven, vooruit dan:
Angela Groothuizen, leuk programma op zich, maar absoluut geen dj. Wat ik zelf niet bezwaarlijk vind trouwens. Dat is Danny Vera ook niet en hem kan ik ook goed hebben.
Jan Rietman, wel een dj met ervaring, maar hapert best wel af en toe. Hetzelfde geldt voor Bart, die ik alleen al hoog heb zitten wegens zijn verleden. De jaren gaan tellen en dat merk je bij beiden. Wat ik persoonlijk wel charmant vind, maar het zijn geen strakke radiomakers meer.
Henkjan Smits die nog weleens invalt. Ik houd van zijn enthousiasme, maar het gaat niet altijd even vloeiend. Erik de Zwart idem. Ervaring genoeg, maar ik hoor de jaren.

Felix Meurders daarentegen lijkt nauwelijks ouder te zijn geworden. Haandrikman, Walraven, Schiffers, Dekker, Stasse. Klinkt allemaal veel strakker. Het is niet anders.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Wat is haperen? Ik vind dj's als Jan Rietman, Erik de Zwart en Bart van Leeuwen nog meer dan uitstekend klinken. Ik hoor stemmen die geen twintig meer zijn, maar dat geldt ook voor Hans Schiffers, Daniel Decker e.a. Dat past ook wel bij Radio 5.
Rock 'n roll is better than music!
StefanT

Bericht door StefanT »

Op radio5 gaat het om de beleving. Hoe een verhaal wordt verteld, hoe beelden worden opgeroepen. Er is geen webcam dus het gaat om muziek en verhaal, daar heb je geen strakke schuifDJ voor nodig.

Volgens mij schoof Frits Spits ook niet eens zelf en stak hij zijn hand op als de technicus de plaat moest starten.
Janno

Bericht door Janno »

Het gaat niet om het schuiven en ook niet om de stemmen die ouder zijn geworden. Het is meer dat de talks wat minder soepel lijken te gaan. Ik vind dat ook niet erg of zo en prima kunnen bij de zender. De discussie met Phoenix ging over de mindere geschiktheid van Danny Vera als dj (volgens Phoenix), waarop ik aangaf dat er bij radio 5 wel meer dj’s zijn die, naar mijn mening, wat anders klinken dan de strakkere dj’s van de andere zenders en dat Vera daar prima tussen past naar mijn mening. Het is niet bedoeld om mensen de grond in te boren. Absoluut niet. Maar ik weet niet hoe ik het anders duidelijk moet maken. Het begon in het Veronica topic over het verdwijnen van het programma van Danny Vera en Phoenix heeft het naar hier verplaatst (terecht) omdat ik vind dat Vera wel naar radio 5 zou kunnen. Dan weten jullie waar het over gaat.
StefanT

Bericht door StefanT »

Ruud de Wild hapert al sinds hij kon praten, Stasse doet dat ook, het hoort bij iemands personality
Janno

Bericht door Janno »

Ik vind het ook geen probleem. Van mij hoeft een dj niet volmaakt te zijn, dus ook Danny Vera niet. Dat was de kern van mijn betoog.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Waar moeten de luisteraars eigenlijk naartoe die te oud zijn voor radio 5?
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Denk alleen internet radiostations en misschien een handjevol DAB stations zoals Radio 10 60's en 70's die dan over blijven want ook Radio 5 wordt met de jaren steeds jonger.
Janno

Bericht door Janno »

GerjanCluistra schreef: 19 jun 2024 11:44 Waar moeten de luisteraars eigenlijk naartoe die te oud zijn voor radio 5?
Het verzorgingshuis :))
GerjanCluistra

Janno schreef: 19 jun 2024 12:29
GerjanCluistra schreef: 19 jun 2024 11:44 Waar moeten de luisteraars eigenlijk naartoe die te oud zijn voor radio 5?
Dat klopt maar, als je de hele dag naar buiten zit te kijken is een leuk radiostation toch ook wel wat.
Janno

Bericht door Janno »

GerjanCluistra schreef: 19 jun 2024 13:44
Dat klopt maar, als je de hele dag naar buiten zit te kijken is een leuk radiostation toch ook wel wat.
Zeker. Tegenwoordig hebben ze in dat soort huizen ook wel internet, dus kunnen ze een stream met 50s/60s muziek aanzetten.
Bij mijn schoonmoeder op haar kamer staat vrijwel de hele dag de tv op 192. Allemaal oude muziek en dan ook nog met beeld.
GerjanCluistra

Janno schreef: 19 jun 2024 15:27

Zeker. Tegenwoordig hebben ze in dat soort huizen ook wel internet, dus kunnen ze een stream met 50s/60s muziek aanzetten.
Bij mijn schoonmoeder op haar kamer staat vrijwel de hele dag de tv op 192. Allemaal oude muziek en dan ook nog met beeld.
Maar zitten daar ook vj's eigenlijk die ze herkennen? Of misschien een stukje cabaret van Wim Kan tussendoor.
Janno

Bericht door Janno »

GerjanCluistra schreef: 19 jun 2024 18:43
Janno schreef: 19 jun 2024 15:27

Maar zitten daar ook vj's eigenlijk die ze herkennen? Of misschien een stukje cabaret van Wim Kan tussendoor.
In mijn familie ken ik nogal wat tachtigers die prima met internet overweg kunnen en voor wie internetradio en YouTube geen geheimen kennen. Het wordt anders als ze geestelijk in de war zijn natuurlijk. Ik was onlangs in een tehuis voor geestelijk gehandicapten waar ze voor een bewoonster die geestelijk op kleuterniveau is kinderprogramma’s op YouTube opzochten. Het algoritme deed de rest en ze kon urenlang kinderfilmpjes kijken zonder dat de begeleiders er verder omkijken naar hadden. Ik kan me voorstellen dat ze dat in een verzorgingshuis voor ouderen ook kunnen regelen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Nu Derksen naar 10 gaat ben ik eigenlijk wel benieuwd of Danny Vera nog ergens gaat terugkeren. Zou best goed kunnen passen op radio 5 .
Janno

Bericht door Janno »

DavyGer schreef: 24 jun 2024 08:45 Nu Derksen naar 10 gaat ben ik eigenlijk wel benieuwd of Danny Vera nog ergens gaat terugkeren. Zou best goed kunnen passen op radio 5 .
Dat was het begin van mijn betoog dus :))
Plaats reactie