Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 10 jun 2024 19:14 Als radio2 echt een slag wil slaan dan bel je natuurlijk Rob van Someren en dan kijk je daarna wel weer wat je met Ruud De Wild gaat doen.

Maar wil je helemaal niet schuiven, dan zou ik toch eens gaan kijken of iemand van Veronica weg wil. Zou een Martijn Muijs of een Jordi Mulderij niks zijn? Of eventueel Ramon Verkoeijen of Timur Perlin?

Al vind ik Herman Hofman wel een hele goede suggestie.
Het programma van Rob van Someren past perfect bij de commerciële radio. Het is hoofdzakelijk amusement wat Van Someren brengt. Ik heb al vaker gezegd dat Radio 2 geen opvanghuis moet zijn voor DJ’s die bij de commerciële radio geen ruimte meer krijgen. Ik gun Van Someren zijn plekje op de radio maar laten we de publieke radio daarvoor niet misbruiken.

Waarom noem je wel Muijs en Mulderij maar geen Hoogendoorn en Van der Lende? Het valt me op dat zij nooit genoemd worden als het gaat om dit soort discussies.
NIcone900 schreef: 11 jun 2024 07:01 Goed betoog. NPO Radio 2 heeft heel veel wijzigingen nu gehad, dat gaat ze de top 3 kosten qua luistercijfers.
Q gaat de komende jaren met gemak op kop blijven qua luistercijfers. Easy.
Eens. Goed betoog. Kritische kanttekening: NPO Radio 2 hoeft niet te concurreren qua luistercijfers. Helaas doet de zender dat wel.
God is a DJ
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Voor wat betreft het invullen van de avonturen op Radio 2, misschien een beetje een raar idee in eerste instantie maar ook weer niet zo onlogisch misschien: 3voor12 Radio. Waarom zou “muziek met een randje” voorbehouden zijn aan een jonge doelgroep? De vroegere luisteraars van dit programma op 3FM zijn inmiddels toch gezwicht naar een andere zender, maar dat is denk ik maar voor een deel Kink. Je ziet dat het programma van Leo Blokhuis op de zondagavond best wel tegen het alternatieve aantikt, zoiets zou ook best meerdere dagen in de week kunnen. Of Leo dat dan ook zou moeten presenteren is nog maar de vraag, volgens mij wil hij liever geen dagelijkse show, maar je zou dan Eva kunnen vragen. Zo zouden ze die show op maandag tot en met donderdag op Radio 2 kunnen doen, en op vrijdag het op 3FM met een iets aangepast “jonger” accent.
Als ik de VPRO was zou ik proberen erop in te schrijven.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

waterveenmos schreef: 11 jun 2024 11:29 Voor wat betreft het invullen van de avonturen op Radio 2, misschien een beetje een raar idee in eerste instantie maar ook weer niet zo onlogisch misschien: 3voor12 Radio. Waarom zou “muziek met een randje” voorbehouden zijn aan een jonge doelgroep? De vroegere luisteraars van dit programma op 3FM zijn inmiddels toch gezwicht naar een andere zender, maar dat is denk ik maar voor een deel Kink. Je ziet dat het programma van Leo Blokhuis op de zondagavond best wel tegen het alternatieve aantikt, zoiets zou ook best meerdere dagen in de week kunnen. Of Leo dat dan ook zou moeten presenteren is nog maar de vraag, volgens mij wil hij liever geen dagelijkse show, maar je zou dan Eva kunnen vragen. Zo zouden ze die show op maandag tot en met donderdag op Radio 2 kunnen doen, en op vrijdag het op 3FM met een iets aangepast “jonger” accent.
Als ik de VPRO was zou ik proberen erop in te schrijven.
Zo’n programma past meer op 3FM. De leeftijdsgrens had 3FM al meer losgelaten dus dat zou geen beperking meer mogen zijn. Met (alternatieve) muziek op Radio 2 wordt de zender wel een potpourri van verschillende muziekstijlen. Van Suzan & Freek naar de alternatieve muziek. Dat lijkt me geen verstandige zet.
God is a DJ
Janno

Bericht door Janno »

Persoonlijk denk ik dat de NPO eens serieus moet gaan nadenken over wat ik hier ooit eens voorstelde. Namelijk het samenvoegen van radio 2 en 3FM. Dan kan het commerciële randje van radio 2 af en het ‘jongerenzender’ van 3FM. Maak een volwassen popzender met een alternatief randje met aandacht voor nieuwe en oudere muziek voor een publiek wat ook naar festivals gaat. Het vroegere 3FM voor een breder publiek. Zeker nu er met Veronica een commercieel alternatief lijkt te komen voor radio 2. Dan kan de publieke omroep met de nieuwe zender zich wat meer publiek gedragen en wat minder commercieel.

Niet dat ik de ijdele hoop heb dat ze naar een onbeduidend forumlid gaan luisteren natuurlijk :wink:
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Phoenix schreef: 11 jun 2024 11:40 Zo’n programma past meer op 3FM. De leeftijdsgrens had 3FM al meer losgelaten dus dat zou geen beperking meer mogen zijn. Met (alternatieve) muziek op Radio 2 wordt de zender wel een potpourri van verschillende muziekstijlen. Van Suzan & Freek naar de alternatieve muziek. Dat lijkt me geen verstandige zet.
Dat is nu ook al een beetje zo met de Verrukelijke 15 en het programma van Leo Blokhuis, dus waarom zou dat een probleem moeten zijn?
Janno schreef: 11 jun 2024 12:21 Persoonlijk denk ik dat de NPO eens serieus moet gaan nadenken over wat ik hier ooit eens voorstelde. Namelijk het samenvoegen van radio 2 en 3FM. Dan kan het commerciële randje van radio 2 af en het ‘jongerenzender’ van 3FM. Maak een volwassen popzender met een alternatief randje met aandacht voor nieuwe en oudere muziek voor een publiek wat ook naar festivals gaat. Het vroegere 3FM voor een breder publiek. Zeker nu er met Veronica een commercieel alternatief lijkt te komen voor radio 2. Dan kan de publieke omroep met de nieuwe zender zich wat meer publiek gedragen en wat minder commercieel.

Niet dat ik de ijdele hoop heb dat ze naar een onbeduidend forumlid gaan luisteren natuurlijk :wink:
Dat klinkt als een soort van BBC 6Music-vorm voor NPO Radio 2. Ik zou vóór zijn, maar of de NPO dit aandurft betwijfel ik.....
Overigens: zou je dan de Top 2000 daarop moeten laten bestaan?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
NIcone900

Bericht door NIcone900 »

Janno schreef: 11 jun 2024 12:21 Persoonlijk denk ik dat de NPO eens serieus moet gaan nadenken over wat ik hier ooit eens voorstelde. Namelijk het samenvoegen van radio 2 en 3FM. Dan kan het commerciële randje van radio 2 af en het ‘jongerenzender’ van 3FM. Maak een volwassen popzender met een alternatief randje met aandacht voor nieuwe en oudere muziek voor een publiek wat ook naar festivals gaat. Het vroegere 3FM voor een breder publiek. Zeker nu er met Veronica een commercieel alternatief lijkt te komen voor radio 2. Dan kan de publieke omroep met de nieuwe zender zich wat meer publiek gedragen en wat minder commercieel.

Gaat nooit gebeuren. Alhoewel een Radio Willy Breed alternatief format wat scoort in Vlaanderen hier in NL ook niet zou misstaan. Alleen dat is een andere discussie ;)
Laatst gewijzigd door NIcone900 op 11 jun 2024 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Knite Force

Bericht door Knite Force »

Phoenix schreef: 10 jun 2024 19:15 In mijn verwachtingen voor 2024 ging ik ervan uit dat Timur het 20-22 slot ging doen. Die optie ligt nu weer open ;-)
Jij gaat echt voor de zevenklapper he? :D
Janno

Bericht door Janno »

waterveenmos schreef: 11 jun 2024 12:24
Phoenix schreef: 11 jun 2024 11:40 Zo’n programma past meer op 3FM. De leeftijdsgrens had 3FM al meer losgelaten dus dat zou geen beperking meer mogen zijn. Met (alternatieve) muziek op Radio 2 wordt de zender wel een potpourri van verschillende muziekstijlen. Van Suzan & Freek naar de alternatieve muziek. Dat lijkt me geen verstandige zet.
Dat is nu ook al een beetje zo met de Verrukelijke 15 en het programma van Leo Blokhuis, dus waarom zou dat een probleem moeten zijn?

Dat klinkt als een soort van BBC 6Music-vorm voor NPO Radio 2. Ik zou vóór zijn, maar of de NPO dit aandurft betwijfel ik.....
Overigens: zou je dan de Top 2000 daarop moeten laten bestaan?
De top 2000 hoeft niet per se te blijven, denk ik. Het is allemaal leuk, zo’n volksfeestje, maar het is geen publieke noodzaak. Het bestaat nu al meer dan 25 jaar en mag wel een keer afgesloten worden wat mij betreft. Als je een nieuwe zender creëert zou ik dat als een mooie gelegenheid gebruiken om afscheid te nemen. De commerciële zenders hebben lijstjes genoeg.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 11 jun 2024 13:01 De top 2000 hoeft niet per se te blijven, denk ik. Het is allemaal leuk, zo’n volksfeestje, maar het is geen publieke noodzaak. Het bestaat nu al meer dan 25 jaar en mag wel een keer afgesloten worden wat mij betreft. Als je een nieuwe zender creëert zou ik dat als een mooie gelegenheid gebruiken om afscheid te nemen. De commerciële zenders hebben lijstjes genoeg.
Dat zou heel dom zijn in mijn ogen. Ik ben het met je eens dat het een commercieel klinkend programma is, maar hier kan de zender een jaar lang op teren. Het zou net zo dom zijn als het stoppen van de Top 40 door 538.
God is a DJ
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Knite Force schreef: 11 jun 2024 12:43
Phoenix schreef: 10 jun 2024 19:15 In mijn verwachtingen voor 2024 ging ik ervan uit dat Timur het 20-22 slot ging doen. Die optie ligt nu weer open ;-)
Jij gaat echt voor de zevenklapper he? :D
Ik ga minimaal voor de zeven, maar iets in me zegt dat ik meer dan 7 van de 10 verwachtingen goed ga hebben. De voorspelling rond Timur is de meest onzekere.
God is a DJ
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 11 jun 2024 13:08
Janno schreef: 11 jun 2024 13:01 De top 2000 hoeft niet per se te blijven, denk ik. Het is allemaal leuk, zo’n volksfeestje, maar het is geen publieke noodzaak. Het bestaat nu al meer dan 25 jaar en mag wel een keer afgesloten worden wat mij betreft. Als je een nieuwe zender creëert zou ik dat als een mooie gelegenheid gebruiken om afscheid te nemen. De commerciële zenders hebben lijstjes genoeg.
Dat zou heel dom zijn in mijn ogen. Ik ben het met je eens dat het een commercieel klinkend programma is, maar hier kan de zender een jaar lang op teren. Het zou net zo dom zijn als het stoppen van de Top 40 door 538.
Zeker waar. Als je hoog wilt blijven scoren in de luistercijfers. Maar dat zou voor een publieke zender geen doel moeten zijn. Natuurlijk wil je ook als publieke zender een groot publiek aanspreken, maar de populariteit van de top 2000 is eigenlijk buiten proporties gegroeid. Een nieuwe zender opzetten biedt de gelegenheid je meer te richten op je publiek door het jaar heen in plaats van blijven teren op het succes van een evenement dat één week in het jaar plaatsvindt.
Knite Force

Bericht door Knite Force »

Phoenix schreef: 11 jun 2024 13:10 Ik ga minimaal voor de zeven, maar iets in me zegt dat ik meer dan 7 van de 10 verwachtingen goed ga hebben. De voorspelling rond Timur is de meest onzekere.
Haha, ferme uitspraak!

Het mooie is, dat je eerste uitspraak hier ook vereeuwigd is, en we dus allemaal haarfijn mee kunnen kijken naar je score.
JeanLouisMichel

Bericht door JeanLouisMichel »

Ik zou het ook niet als meest voor de hand liggende zet zien idd. Maar de Top 40 heeft ook al op meerdere zenders rondgezworven de laatste jaren.
Misschien deze weer terug naar Veronica nu Wouter toch ook weer het hitdossier heeft opgepakt
Phoenix

Bericht door Phoenix »

JeanLouisMichel schreef: 11 jun 2024 15:36
Ik zou het ook niet als meest voor de hand liggende zet zien idd. Maar de Top 40 heeft ook al op meerdere zenders rondgezworven de laatste jaren.
Misschien deze weer terug naar Veronica nu Wouter toch ook weer het hitdossier heeft opgepakt
Dat hoort niet thuis in dit draadje, maar ook dit zou erg dom zijn. De Top 40 zit nu bij de grootste zender dus een verschuiving naar een marginale zender zou heel merkwaardig zijn. Wel zou Veronica zich kunnen profileren als “het beste uit de Top 40 aller tijden” zender.
God is a DJ
Roup01

Bericht door Roup01 »

Veronica is toch een pop rock /classics station? daar passen toch geen recente hits bij. En bovendien zenden Qmusic en 538 genoeg top 40 uit.
Plaats reactie