andere radio 2 dj's reageerden in hun instagram stories ook niet heel erg "blij", om het even zacht uit te drukkenjjjelmer schreef: 10 jun 2024 18:20 Wel opvallend dat Ruud en Gijs beetje geluid lieten horen (deels vanuit de reacties) dat ze onterecht vonden. Zou POW interesse hebben?
Radio 2 algemeen
Moderator: admin6
-
Re: Radio 2 algemeen
Ik kan me wel voorstellen dat een publieke omroep naar Rob van Someren heeft gebeld. Die was duidelijk ontevreden met zijn verhuizing naar het weekend. Dat zie ik wel gebeuren dat hij naar 2 komt. Maar Rob Stenders en Giel Beelen gaan toch niet overstappen.
-
Ook nu zullen er weer genoeg zijn die zullen zeggen dat dit niet ten koste gaat van de luistercijfers. Want die gaan toch al zo lekker de laatste tijd. Maar ze moeten bij Radio 2 vooral op de voet door blijven gaan, nog meer Desiree nog meer Corne Klijn en stagiares uren laten maken. Dan sta je over enkele jaren op gelijke hoogte met 3FM (mocht die tegen de tijd nog bestaan).
Ik hoop dat Desiree wat naar voren gaat. Prettig om naar te luisteren. Obi het laatste slot dan?
-
als er dan toch iemand namens BNNVARA vanaf 3fm zou moeten verhuizen naar R2, zou ik een voorstander van Anneli Verhees zijn; leuke stem, spontaan, nu ook al als producer van Blokhuis te horen
-
Ik hoop het juist niet.jjjelmer schreef: 10 jun 2024 18:53 Ik hoop dat Desiree wat naar voren gaat. Prettig om naar te luisteren.

-
De producer bij Leo is toch Anne (zonder li) die ook bij Desiree zit/zat in de nacht (volgens mij is ze er overigens nog steeds).StefanMiedema91 schreef: 10 jun 2024 18:56 als er dan toch iemand namens BNNVARA vanaf 3fm zou moeten verhuizen naar R2, zou ik een voorstander van Anneli Verhees zijn; leuke stem, spontaan, nu ook al als producer van Blokhuis te horen
-
Gijs hakkert wellicht een progamma.
Thomas hekker kan altijd nog
En de weggegooide Herman Hofman staat vast ook nog ergens.
Wellicht dat hij z'n plekkie kan vinden bij 2
Thomas hekker kan altijd nog
En de weggegooide Herman Hofman staat vast ook nog ergens.
Als radio2 echt een slag wil slaan dan bel je natuurlijk Rob van Someren en dan kijk je daarna wel weer wat je met Ruud De Wild gaat doen.
Maar wil je helemaal niet schuiven, dan zou ik toch eens gaan kijken of iemand van Veronica weg wil. Zou een Martijn Muijs of een Jordi Mulderij niks zijn? Of eventueel Ramon Verkoeijen of Timur Perlin?
Al vind ik Herman Hofman wel een hele goede suggestie.
Maar wil je helemaal niet schuiven, dan zou ik toch eens gaan kijken of iemand van Veronica weg wil. Zou een Martijn Muijs of een Jordi Mulderij niks zijn? Of eventueel Ramon Verkoeijen of Timur Perlin?
Te licht bevonden voor 3FM, maar wel goed genoeg voor het grotere Radio 2. Het lijkt me sterk, maar bij de PO verbaas ik me nergens over.Jari de Jonge schreef: 10 jun 2024 19:11 En de weggegooide Herman Hofman staat vast ook nog ergens.
In mijn verwachtingen voor 2024 ging ik ervan uit dat Timur het 20-22 slot ging doen. Die optie ligt nu weer open ;-)
God is a DJ
-
Verkoeijen is wel volwassen genoeg voor 2.DavyGer schreef: 10 jun 2024 19:14 Als radio2 echt een slag wil slaan dan bel je natuurlijk Rob van Someren en dan kijk je daarna wel weer wat je met Ruud De Wild gaat doen.
Andres Odijk ook wel.
Nee, de producer van Leo is Anneli Verhees, die ook soms in de nacht zit van 3FMHenkjan2016 schreef: 10 jun 2024 19:10
De producer bij Leo is toch Anne (zonder li) die ook bij Desiree zit/zat in de nacht (volgens mij is ze er overigens nog steeds).
Radio 2 heeft naar mijn mening vooral een gebrek aan innovatie en renovatie.
Eigenlijk hetgene waar ik al even bang voor was. Laten we niet vergeten dat sinds 2018 hetzelfde team (JW & Jeroen, Bart, Annemieke, Gijs, Wout, Rob en Ruud) altijd op het formulier hebben gestaan tussen 6:00 en 20:00 uur. Nu zijn er natuurlijk onderling wel wisselingen geweest, maar er is altijd in dezelfde poel namen gezocht. Met als gevolg dat de reservebank is verwaarloosd, waardoor er straks geen fatsoenlijke invallers zijn die het niveau op peil kunnen houden overdag. Ik denk dat Peter de Vries met zijn handen in het haar zit zodra een van de dagjocks vertrekt.
Aan de Slag en DWIDM zijn eigenlijk mijn twee favoriete programma's op Radio 2, maar hebben niks geen veranderingen doorgevoerd de laatste jaren. De items en jingles zijn nog hetzelfde gebleven. En daar zit mijn kritiekpunt: juist op het moment dat je zender nog stabiel is, had men dit soort kleinere programmatechnische veranderingen door kunnen voeren. De Top 2000 Shuffle en het 60-Seconden-Spel zijn toch wel een keer uitgespeeld?
Ga er bovendien ook maar vanuit dat ergens in de komende maanden de audiovormgeving ook aangepast gaat worden. Dit komt dus nog bovenop de programmatechnische veranderingen. Weer iets waar de luisteraar aan moet gaan wennen. En we zien waar dat toe geleid heeft bij 3FM (hoewel: daar kwamen ook muzikale wijzigingen bij kijken).
En die veranderingen in zowel de avond als in het weekend zijn nou niet bepaald goed uitgevallen. Natuurlijk, een sterrenteam zoals voorheen kan je echt niet verwachten, maar dan moet de invulling wel prima zijn. Morad en Emmely zijn snel op de plekken neergezet waar eigenlijk geijkte programma's stonden. Maar in plaats van de DJ's en redactie(s) wat voorbereidingstijd te geven, was vooral de snelheid geboden om Wouter & Frank maar zo snel mogelijk te vervangen. Bovendien kregen Jeroen van Inkel en Eddy Keur, waarvan de eerste wat passé is en de tweede eigenlijk een anti-Radio 2 programma maakt, prominentere plekken. Net als veel jonge DJ's die eigenlijk nog niet aan de volgende prominente stappen toe waren (Evert en Desiree). Na onder andere Giel Beelen, Hans Schiffers en Jan-Willem Roodbeen, mag in 2024 wellicht Desiree van der Heiden de Top 2000 afsluiten...
Overigens heeft dit niet veel met het vertrek van Morad te maken, maar het relaxed achterover zitten en verkeerde keuzes die naar mijn mening zijn gemaakt.
Eigenlijk hetgene waar ik al even bang voor was. Laten we niet vergeten dat sinds 2018 hetzelfde team (JW & Jeroen, Bart, Annemieke, Gijs, Wout, Rob en Ruud) altijd op het formulier hebben gestaan tussen 6:00 en 20:00 uur. Nu zijn er natuurlijk onderling wel wisselingen geweest, maar er is altijd in dezelfde poel namen gezocht. Met als gevolg dat de reservebank is verwaarloosd, waardoor er straks geen fatsoenlijke invallers zijn die het niveau op peil kunnen houden overdag. Ik denk dat Peter de Vries met zijn handen in het haar zit zodra een van de dagjocks vertrekt.
Aan de Slag en DWIDM zijn eigenlijk mijn twee favoriete programma's op Radio 2, maar hebben niks geen veranderingen doorgevoerd de laatste jaren. De items en jingles zijn nog hetzelfde gebleven. En daar zit mijn kritiekpunt: juist op het moment dat je zender nog stabiel is, had men dit soort kleinere programmatechnische veranderingen door kunnen voeren. De Top 2000 Shuffle en het 60-Seconden-Spel zijn toch wel een keer uitgespeeld?
Ga er bovendien ook maar vanuit dat ergens in de komende maanden de audiovormgeving ook aangepast gaat worden. Dit komt dus nog bovenop de programmatechnische veranderingen. Weer iets waar de luisteraar aan moet gaan wennen. En we zien waar dat toe geleid heeft bij 3FM (hoewel: daar kwamen ook muzikale wijzigingen bij kijken).
En die veranderingen in zowel de avond als in het weekend zijn nou niet bepaald goed uitgevallen. Natuurlijk, een sterrenteam zoals voorheen kan je echt niet verwachten, maar dan moet de invulling wel prima zijn. Morad en Emmely zijn snel op de plekken neergezet waar eigenlijk geijkte programma's stonden. Maar in plaats van de DJ's en redactie(s) wat voorbereidingstijd te geven, was vooral de snelheid geboden om Wouter & Frank maar zo snel mogelijk te vervangen. Bovendien kregen Jeroen van Inkel en Eddy Keur, waarvan de eerste wat passé is en de tweede eigenlijk een anti-Radio 2 programma maakt, prominentere plekken. Net als veel jonge DJ's die eigenlijk nog niet aan de volgende prominente stappen toe waren (Evert en Desiree). Na onder andere Giel Beelen, Hans Schiffers en Jan-Willem Roodbeen, mag in 2024 wellicht Desiree van der Heiden de Top 2000 afsluiten...
Overigens heeft dit niet veel met het vertrek van Morad te maken, maar het relaxed achterover zitten en verkeerde keuzes die naar mijn mening zijn gemaakt.
-
Gijs hakkert op zondagavond
Leo blokhuis op maandag tot donderdag 20:00/22:00
Verrukkelijke 15 op vrijdagavond 18:00/19:00 daarna Platenpaleis tot 21:00 & van 21:00/00:00 Pauls 90s
Leo blokhuis op maandag tot donderdag 20:00/22:00
Verrukkelijke 15 op vrijdagavond 18:00/19:00 daarna Platenpaleis tot 21:00 & van 21:00/00:00 Pauls 90s
Goed betoog. NPO Radio 2 heeft heel veel wijzigingen nu gehad, dat gaat ze de top 3 kosten qua luistercijfers.Pot schreef: 10 jun 2024 23:14 Radio 2 heeft naar mijn mening vooral een gebrek aan innovatie en renovatie.
Q gaat de komende jaren met gemak op kop blijven qua luistercijfers. Easy.