Omnia it is?Bossie05 schreef: 03 jun 2024 16:21 Ziet er allemaal strak uit hoor die nieuwe studio en ook heel belangrijk......het geluid klinkt weer zoals het hoort.
Lekker vol en warm geluid.
Qmusic algemeen
Moderator: admin6
-
Re: Qmusic algemeen
Ik had iets meer van de onthulling verwacht, maar gelukkig was het vanmorgen al vroeg raak!
Ten opzichte van de oude studio vind ik dit toch ook goed gelukt!
Ik mis alleen wel het daglicht wat in de vorige studio wel aanwezig was.
Verder heeft de kleinere studio waar Menno en Wim te zien waren mijn persoonlijke voorkeur. Die oogt net wat gezelliger en "knusser".
De grotere variant waar Mattie en Marieke en vanmiddag Domien en Anton in zaten, is wel heel groot en leeg. Het lijkt wel alsof er attributen missen, zoveel lege ruimte is er te zien.
Misschien wat meer de nadruk leggen op "radio" of "muziek" in plaats van EditieNL.
En persoonlijk kan ik nog steeds niet wennen aan een studio zonder de microfoon armen.
Ik ben benieuwd naar JOE.
Ten opzichte van de oude studio vind ik dit toch ook goed gelukt!
Ik mis alleen wel het daglicht wat in de vorige studio wel aanwezig was.
Verder heeft de kleinere studio waar Menno en Wim te zien waren mijn persoonlijke voorkeur. Die oogt net wat gezelliger en "knusser".
De grotere variant waar Mattie en Marieke en vanmiddag Domien en Anton in zaten, is wel heel groot en leeg. Het lijkt wel alsof er attributen missen, zoveel lege ruimte is er te zien.
Misschien wat meer de nadruk leggen op "radio" of "muziek" in plaats van EditieNL.
En persoonlijk kan ik nog steeds niet wennen aan een studio zonder de microfoon armen.
Ik ben benieuwd naar JOE.
-
Ook jammer dat de kijk live clipjes geen titel meer vast in beeld hebben maar alleen int begin
De microfoonarmen lijken alleen bij Mattie & Marieke afwezig te zijn. Menno en Wim zitten daarna in de kleinere studio zodat de microfoonarmen in de grote studio weer gemonteerd kunnen worden op de palen waar de beeldschermen aan zijn bevestigd (die met de gele bovenkant). Alle programma's na 16:00 doordeweeks (Domien, Joost, Lars en Judith) en in het weekend worden net als Mattie & Marieke gewoon uitgezonden vanuit de grote studio.-MM- schreef: 03 jun 2024 21:52 En persoonlijk kan ik nog steeds niet wennen aan een studio zonder de microfoon armen.
kleine correctie, De programma's met een team zoals M&M en De Middagshow worden uitgezonden vanuit de grote studio. Net als Judith die zit in de nacht alleen, of bij Wim en Menno is het niet een heel druk programma. Die kiezen er daarom voor om in studio 2 (de kleinere studio) programma te maken. Maar ik denk dat ze zelf kiezen waar ze programma willen maken. Maakt verder ook niet uit het zijn beide super mooie studio's. en de een vind studio 1 fijn ( de grote) en de ander studio 2 ( de kleine) fijner.omaylie schreef: 04 jun 2024 00:04De microfoonarmen lijken alleen bij Mattie & Marieke afwezig te zijn. Menno en Wim zitten daarna in de kleinere studio zodat de microfoonarmen in de grote studio weer gemonteerd kunnen worden op de palen waar de beeldschermen aan zijn bevestigd (die met de gele bovenkant). Alle programma's na 16:00 doordeweeks (Domien, Joost, Lars en Judith) en in het weekend worden net als Mattie & Marieke gewoon uitgezonden vanuit de grote studio.-MM- schreef: 03 jun 2024 21:52 En persoonlijk kan ik nog steeds niet wennen aan een studio zonder de microfoon armen.
-
Dat zal met duurzaamheid te maken hebben. Een studio die veel gebruikt wordt is ook eerder aan vervanging toe.fnlradio schreef: 03 jun 2024 13:06 De grote studio word schijnbaar alleen gebruikt voor grotere shows. dus alleen voor Mattie en Marieke, De middagshow met Domien, en Tom en Bram. Rest van de programma's komen vanuit de wat kleinere studio. Wel zonde zo'n grote dure studio voor 3 shows
Schopt graag tegen heilige huisjes...
-
Er zijn kastjes voor om de boel aan elkaar te koppelen, dus dat zal het probleem niet zijn. Sterker nog, ik heb in een radiostudio gewerkt waar je meerdere toetsenborden en muizen had staan, maar waar je met een setje ook alle computers in bedienen.Fuifganger schreef: 03 jun 2024 15:29Wou je de Omniplayer computer dan ook de productie software laten draaien? Of het allemaal aan elkaar hangen met vage software? Lekker 2 of 3 toetsenborden in de studio houden. Sommige dingen moet je lekker laten zoals het is: werkend.waeyen schreef: 03 jun 2024 14:47 Nieuwe studio en dan nog 4 toetsenborden en muizen??!!
Anno 2024 had het toch wel met 1 toetsenbord en muis gekund zoals de meeste studio’s hebben!
Oftewel, voor die paar tientjes kan je het alle radiomakers naar de zin maken.
-
Die digitale mengpanelen zijn met 1 druk op de knop aan te passen van 4 naar 12 microfoons. Om maar iets te noemen. Dus wat is precies het punt.fnlradio schreef: 03 jun 2024 16:22 Het valt me ook op dat ze 4 microfoon schuiven hebben en maar 3 microfoons, in beide studio's ten opzichte van de oude studio hebben ze dus 1 plekje minder want daar waren der wel 4.
Nee joh. Gekkie.Vanjeafisharder schreef: 03 jun 2024 18:55Omnia it is?Bossie05 schreef: 03 jun 2024 16:21 Ziet er allemaal strak uit hoor die nieuwe studio en ook heel belangrijk......het geluid klinkt weer zoals het hoort.
-
Zou toch kunnen, daarom vraagteken.
Volgens mij hebben ze wel nieuwere microfoons van shure, vind het geluid ook veel beter klinkenPetertje schreef: 05 jun 2024 12:11Nee joh. Gekkie.Vanjeafisharder schreef: 03 jun 2024 18:55Omnia it is?Bossie05 schreef: 03 jun 2024 16:21 Ziet er allemaal strak uit hoor die nieuwe studio en ook heel belangrijk......het geluid klinkt weer zoals het hoort.
-
0,0 veranderd, behalve de lokatie :)
Ik heb nu even een paar dagen de 'Kijk Live' stream bekeken en over het geluid heb ik niks meer op aan te merken. Dit is prima.
Alleen merk ik dat de videoclips af en toe nog niet helemaal lekker meedraaien. Soms maar gedeeltelijk en dan worden ze afgekapt en ook blijft het beeld soms zwart als er een nieuw nummer komt. Het systeem wil een videoclip starten, maar dat lukt toch niet helemaal.
Wat mij ook opgevallen is dat de stream nog niet helemaal lekker draait. Bij de oude studio heb ik nooit haperingen ervaren, terwijl deze week er een aantal hikjes in zaten. Loopt nog niet helemaal vloeiend.
Nog wel wat werk aan de winkel, maar grotendeels al een lekker begin in de nieuwe studio.
Alleen merk ik dat de videoclips af en toe nog niet helemaal lekker meedraaien. Soms maar gedeeltelijk en dan worden ze afgekapt en ook blijft het beeld soms zwart als er een nieuw nummer komt. Het systeem wil een videoclip starten, maar dat lukt toch niet helemaal.
Wat mij ook opgevallen is dat de stream nog niet helemaal lekker draait. Bij de oude studio heb ik nooit haperingen ervaren, terwijl deze week er een aantal hikjes in zaten. Loopt nog niet helemaal vloeiend.
Nog wel wat werk aan de winkel, maar grotendeels al een lekker begin in de nieuwe studio.
Nog even over die nieuwe studio: hartstikke mooi en strak, maar ik zou er als radiomaker niet vrij uit radio kunnen maken. Mattie & Marieke hebben nu constant een team dat recht in hun gezicht meekijkt. Indirect keken er natuurlijk ook mensen mee, maar dit lijkt mij toch minder 'intiem' radiomaken. De oude studio was toch een stuk knusser en ludieker. Helaas is er ook niks geen daglicht te bekennen, waardoor het nog meer een studiosetting is.