Qmusic algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Vanjeafisharder

Re: Qmusic algemeen

Bericht door Vanjeafisharder »

Bossie05 schreef: 03 jun 2024 16:21 Ziet er allemaal strak uit hoor die nieuwe studio en ook heel belangrijk......het geluid klinkt weer zoals het hoort.
Lekker vol en warm geluid.
Omnia it is?
-MM-

Bericht door -MM- »

Ik had iets meer van de onthulling verwacht, maar gelukkig was het vanmorgen al vroeg raak!

Ten opzichte van de oude studio vind ik dit toch ook goed gelukt!
Ik mis alleen wel het daglicht wat in de vorige studio wel aanwezig was.

Verder heeft de kleinere studio waar Menno en Wim te zien waren mijn persoonlijke voorkeur. Die oogt net wat gezelliger en "knusser".

De grotere variant waar Mattie en Marieke en vanmiddag Domien en Anton in zaten, is wel heel groot en leeg. Het lijkt wel alsof er attributen missen, zoveel lege ruimte is er te zien.
Misschien wat meer de nadruk leggen op "radio" of "muziek" in plaats van EditieNL.

En persoonlijk kan ik nog steeds niet wennen aan een studio zonder de microfoon armen.

Ik ben benieuwd naar JOE.
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

Ook jammer dat de kijk live clipjes geen titel meer vast in beeld hebben maar alleen int begin
omaylie

Bericht door omaylie »

-MM- schreef: 03 jun 2024 21:52 En persoonlijk kan ik nog steeds niet wennen aan een studio zonder de microfoon armen.
De microfoonarmen lijken alleen bij Mattie & Marieke afwezig te zijn. Menno en Wim zitten daarna in de kleinere studio zodat de microfoonarmen in de grote studio weer gemonteerd kunnen worden op de palen waar de beeldschermen aan zijn bevestigd (die met de gele bovenkant). Alle programma's na 16:00 doordeweeks (Domien, Joost, Lars en Judith) en in het weekend worden net als Mattie & Marieke gewoon uitgezonden vanuit de grote studio.
fnlradio

Bericht door fnlradio »

omaylie schreef: 04 jun 2024 00:04
-MM- schreef: 03 jun 2024 21:52 En persoonlijk kan ik nog steeds niet wennen aan een studio zonder de microfoon armen.
De microfoonarmen lijken alleen bij Mattie & Marieke afwezig te zijn. Menno en Wim zitten daarna in de kleinere studio zodat de microfoonarmen in de grote studio weer gemonteerd kunnen worden op de palen waar de beeldschermen aan zijn bevestigd (die met de gele bovenkant). Alle programma's na 16:00 doordeweeks (Domien, Joost, Lars en Judith) en in het weekend worden net als Mattie & Marieke gewoon uitgezonden vanuit de grote studio.
kleine correctie, De programma's met een team zoals M&M en De Middagshow worden uitgezonden vanuit de grote studio. Net als Judith die zit in de nacht alleen, of bij Wim en Menno is het niet een heel druk programma. Die kiezen er daarom voor om in studio 2 (de kleinere studio) programma te maken. Maar ik denk dat ze zelf kiezen waar ze programma willen maken. Maakt verder ook niet uit het zijn beide super mooie studio's. en de een vind studio 1 fijn ( de grote) en de ander studio 2 ( de kleine) fijner.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

fnlradio schreef: 03 jun 2024 13:06 De grote studio word schijnbaar alleen gebruikt voor grotere shows. dus alleen voor Mattie en Marieke, De middagshow met Domien, en Tom en Bram. Rest van de programma's komen vanuit de wat kleinere studio. Wel zonde zo'n grote dure studio voor 3 shows
Dat zal met duurzaamheid te maken hebben. Een studio die veel gebruikt wordt is ook eerder aan vervanging toe.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
GerjanCluistra

Fuifganger schreef: 03 jun 2024 15:29
waeyen schreef: 03 jun 2024 14:47 Nieuwe studio en dan nog 4 toetsenborden en muizen??!!

Anno 2024 had het toch wel met 1 toetsenbord en muis gekund zoals de meeste studio’s hebben!
Wou je de Omniplayer computer dan ook de productie software laten draaien? Of het allemaal aan elkaar hangen met vage software? Lekker 2 of 3 toetsenborden in de studio houden. Sommige dingen moet je lekker laten zoals het is: werkend.
Er zijn kastjes voor om de boel aan elkaar te koppelen, dus dat zal het probleem niet zijn. Sterker nog, ik heb in een radiostudio gewerkt waar je meerdere toetsenborden en muizen had staan, maar waar je met een setje ook alle computers in bedienen.

Oftewel, voor die paar tientjes kan je het alle radiomakers naar de zin maken.
GerjanCluistra

fnlradio schreef: 03 jun 2024 16:22 Het valt me ook op dat ze 4 microfoon schuiven hebben en maar 3 microfoons, in beide studio's ten opzichte van de oude studio hebben ze dus 1 plekje minder want daar waren der wel 4.
Die digitale mengpanelen zijn met 1 druk op de knop aan te passen van 4 naar 12 microfoons. Om maar iets te noemen. Dus wat is precies het punt.
Petertje

Bericht door Petertje »

Vanjeafisharder schreef: 03 jun 2024 18:55
Bossie05 schreef: 03 jun 2024 16:21 Ziet er allemaal strak uit hoor die nieuwe studio en ook heel belangrijk......het geluid klinkt weer zoals het hoort.
Omnia it is?
Nee joh. Gekkie.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Zou toch kunnen, daarom vraagteken.
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Petertje schreef: 05 jun 2024 12:11
Omnia it is?
Nee joh. Gekkie.
Volgens mij hebben ze wel nieuwere microfoons van shure, vind het geluid ook veel beter klinken
Jari de Jonge

Bericht door Jari de Jonge »

fnlradio schreef: 05 jun 2024 14:39
Petertje schreef: 05 jun 2024 12:11
Omnia it is?
Nee joh. Gekkie.
Volgens mij hebben ze wel nieuwere microfoons van shure, vind het geluid ook veel beter klinken
Maken ze nu gebruik van de nieuwe Shure SM7DB wellicht?
Petertje

Bericht door Petertje »

0,0 veranderd, behalve de lokatie :)
Bossie05

Bericht door Bossie05 »

Ik heb nu even een paar dagen de 'Kijk Live' stream bekeken en over het geluid heb ik niks meer op aan te merken. Dit is prima.

Alleen merk ik dat de videoclips af en toe nog niet helemaal lekker meedraaien. Soms maar gedeeltelijk en dan worden ze afgekapt en ook blijft het beeld soms zwart als er een nieuw nummer komt. Het systeem wil een videoclip starten, maar dat lukt toch niet helemaal.

Wat mij ook opgevallen is dat de stream nog niet helemaal lekker draait. Bij de oude studio heb ik nooit haperingen ervaren, terwijl deze week er een aantal hikjes in zaten. Loopt nog niet helemaal vloeiend.
Nog wel wat werk aan de winkel, maar grotendeels al een lekker begin in de nieuwe studio.
Pot

Bericht door Pot »

Nog even over die nieuwe studio: hartstikke mooi en strak, maar ik zou er als radiomaker niet vrij uit radio kunnen maken. Mattie & Marieke hebben nu constant een team dat recht in hun gezicht meekijkt. Indirect keken er natuurlijk ook mensen mee, maar dit lijkt mij toch minder 'intiem' radiomaken. De oude studio was toch een stuk knusser en ludieker. Helaas is er ook niks geen daglicht te bekennen, waardoor het nog meer een studiosetting is.
Plaats reactie