Veranderingen Sky Radio

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Radbi

Veranderingen Sky Radio

Bericht door Radbi »

Ik weet niet of er al een topic hierover bestaat. Ik kon het iig niet vinden. Misschien is een topic over Sky Radio niet discussie waard, maar misschien is het leuk dat deze zender ook een topic heeft. Mag samengevoegd worden indien er al een topic bestaat.

Volgens geruchten wil Talpa Mattie en Wietze in de ochtend bij Sky Radio (??) :eek:
Als het klopt, zal ik 'Mattie en Wietze en Sky Radio' een heel raar huwelijk vinden. En voor de luistercijfers hoeft Sky Radio het niet echt te doen volgens mij.

https://www.radiofreak.nl/mattie-en-wie ... opkrikken/

EDIT: zie achteraf pas dat dit reeds besproken wordt in 'Veranderingen Q-music' :oops:. Dit mag eventueel weg.
Ferry!

Re: Veranderingen Sky Radio

Bericht door Ferry! »

Nou, ik weet niet of dit echt wel weg moet. Volgensmij kunnen wij soms best wel verschillende gesprekken hier houden.

Het lijkt mij trouwens niet handig als Mattie & Wietze naar Sky gaan. Laat die twee lekker de bank warm houden voor Evers over een paar jaar.
Stef99

Bericht door Stef99 »

Precies, ik zie Mattie en Wietze gewoon niet zitten op Sky Radio... Dan raken ze ook nog eens een aardig grote doelgroep kwijt...
jessica

Bericht door jessica »

Welke doelgroep bedoel je?
Stef99

Bericht door Stef99 »

De (vooral) jongere luisteraars tussen 15 en 30/35
Daan!

Bericht door Daan! »

Het is alleen het idee dat juist luisteraars mee verhuizen naar Sky.
progmog

Bericht door progmog »

Sky Radio heeft al langer het probleem dat de ochtend slecht wordt beluisterd omdat de luisteraar graag geinformeerd willen worden. Dus inzetten van van een ochtend presentator (duo) is dan een logische stap.
Ferry!

Bericht door Ferry! »

Het is niet slim om Mattie & Wietze neer te zetten bij Sky, dat komt om de volgende reden:

Voor Mattie & Wietze is praten volgensmij het belangrijkste wat er bestaat op de radio! :D Nee, dat is misschien overdreven maar Mattie & Wietze houden ervan om gewoon lekker te praten met z'n tweeën. Dat is leuke radio maar daar zit de Sky-luisteraar volgensmij niet op te wachten. Ik denk namelijk dat de Sky-luisteraar een DJ wilt (als ze die überhaupt willen) die lekker veel muziek draait en wat hij/zij zegt vooral over het nieuws gaat. Ik vind Mattie & Wietze niet het geschikte duo ervoor. Ik zou persoonlijk zelf kiezen voor bijvoorbeeld Niek van der Bruggen. Hij draait lekker veel muziek, praat over muziek en heeft af en toe een klein spelletje in de ochtendshow.

Update, ik heb een paar reacties gevonden van Sky-luisteraars die reageren op deze berichten, niet zo blij lijkt me.
Willy Wij zitten ook niet te wachten op een stelletje zeurders die denken dat ze leuk zijn met hun onderbroeken lol.
luisteraartje Nee!!! Als luisteraar van Sky Radio zit ik niet te wachten op presentators die veel praten maar nauwelijks iets zeggen. Laat die zender gewoon nonstop-muziek blijven.
Huub Reijnders laat deze zender Nonstop blijven zo als het nu is
Marion W Moet de een van de laatste nonstop muziekzenders nu ook gevuld worden met ge O.H. ?
Daan!

Bericht door Daan! »

Bij een wijziging in de programmering zijn er altijd mensen die de verandering liever niet hadden gezien. Die reacties zijn er ook geweest bij Coen en Sander en ze zijn toch weer de nummer 1 van de middag. Radio is slow-business en als deze stap doorgaat, dan zal vanzelf blijken wat het effect is geweest. De sky-luisteraar heeft aangegeven 's ochtends van informatie voorzien te willen worden in een onderzoek aldus Talpa. Mattie en Wietze moeten daar dus voor gaan zorgen. Het is niet gezegd dat M&W exact dezelfde show gaan neerzetten op Sky. Het zou best iets informatiever kunnen worden, maar geen radio 1. In ieder geval is het nu zo dat de Sky-luisteraar 's ochtends naar een ochtendshow luistert waarin gepraat wordt.
Patrick03

Bericht door Patrick03 »

De eerste stap is dus een ochtendshow op Sky Radio. Als de ochtendshow aanslaat, dan kan er ook wel een middagshow komen, heeft Patrick Kicken in de toekomst weer een programma op de landelijke radio. Vervolgens, de uren tussen de ochtendshow en de middagshow kunnen ook wel ingevuld worden met dj's. Een lunchprogramma met Henk Westbroek op Sky Radio. :D
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Waarom een gepresenteerd programma op Sky Radio? Het profiel/format van de zender is non-stop muziek. Ook goed dat er zo'n zender bestaat. Lekker zo houden!
Daan!

Bericht door Daan! »

Dus omdat het format non-stop is moet je het zo houden? :roll:
Oortjes

Bericht door Oortjes »

In ieder geval krijg je met speculeren over presentatie een topic nog een beetje vol :razz:

Het is nu een zender waar volgens mij niets gebeurt, saai radio wat mij betreft. Als achtergrondmuziek functioneert het natuurlijk prima.
Rock 'n roll is better than music!
jessica

Bericht door jessica »

Best begrijpelijk dat Sky wat wil proberen. Hun directe concurrenten Qmusic en Radio2 zitten in de ochtend zo'n 3 procent hoger. De rest van de dag zit Sky wel ongeveer op het gemiddelde van deze zenders. Dus om hun ochtendaandeel te verhogen moeten ze iets anders proberen. Anders luisteren mensen op weg naar hun werk toch naar 538, radio2 op Q.

Ik vind dit idee helemaal niet zo gek. En slaat het niet aan dan kun je het na 1 a 1,5 jaar altijd weer terug draaien. Ondertussen breng je wel je directe concurrent Qmusic een klap aan. Plus je hebt dan de opvolgers van Edwin Evers al in huis.
Plaats reactie