Radio Caroline
Moderator: admin6
-
Re: Radio Caroline
Of ze moeten net als hier in Nederland LPAM gaan toestaan maar daar past het grote vermogen van Caroline dan weer niet bij.
-
Caroline648 heeft tot nu toe geen afwijzing gekregen van hun verzoek.
4 kW op een mooie golflengte is meer dan we een aantal jaren geleden hadden durven dromen.
BBC4 op de Langegolf zou komende zomer definitief stoppen.
Een prima moment voor het Britse parlement om te beslissen wat ze nog kunnen doen met alle frequenties die ze nog steeds hebben en waarvoor wellicht nog genoeg belangstelling is buiten de tot nu toe geëffende paden.
4 kW op een mooie golflengte is meer dan we een aantal jaren geleden hadden durven dromen.
BBC4 op de Langegolf zou komende zomer definitief stoppen.
Een prima moment voor het Britse parlement om te beslissen wat ze nog kunnen doen met alle frequenties die ze nog steeds hebben en waarvoor wellicht nog genoeg belangstelling is buiten de tot nu toe geëffende paden.
Volgens Paula van Radio Caroline sales en marketing waar ik een mail naar toegestuurd heb is het verzoek om meer vermogen voor de 648 KHz door Ofcom afgewezen. Misschien dat er in de toekomst een nieuw verzoek word ingediend door Caroline schrijft ze nog.Satfreak13 schreef: 02 dec 2023 21:05 Caroline648 heeft tot nu toe geen afwijzing gekregen van hun verzoek
Grote twijfel bij mij of dat wel klopt, maar waarom zou ze de waarheid niet vertellen?
-
"Afgewezen" zou dan te vinden moeten zijn op hun website.
Zo niet, dan wordt het verzoek kennelijk wat langer geparkeerd.
Meer smaken heeft OfCom niet.
Radio CAROLINE is niet zo scheutig als in de vorige eeuw met het geven van informatie over het wel en wee van de zender. Misschien zijn de Caroline medewerkers voorzichtig met het geven van info. aan de luisteraar. De leden van de Caroline supporter groep krijgen in ieder geval meer te lezen over hun favoriete zender. (Daar ben ik nog niet bij aangesloten) Zo zou ik wel eens willen weten of men de nieuwe/vervangende onderdelen voor de Harris zender al heeft gevonden. Radio Caroline zou dan toch tijdelijk overgaan op hun reserve zender om zo de Harris onder handen te kunnen nemen. Dat is in ieder geval nog niet gebeurd. Misschien is het op Orfordness nu te nat/drassig om aan de zender te kunnen werken.
Als de planning vandaag zo doorgaat wordt er gewerkt in Orfordness er zul volgens geruchten een nieuwe Optimod geïnstalleerd worden. Of ook de Harris weer on air gaat moeten we afwachten.
-
Lees nog niets op hun website, meestal worden werkzaamheden van te voren aangekondigd.
Het is al langer zó dat gedeeltelijk überhaupt niets vermeld wordt of met vertraging. Maar luister, de Harris werkt weer en de modulatie is harder nu.
-
Ja klopt, klinkt veel en veel beter nu en de Harris doet het weer zo te merken. Weer terug op 4kW.
Dit weekend weer Radio Caroline North op de 648 Khz. Altijd genieten die weekends.
-
Het klinkt nu echt wel lekker met die 'nieuwe' Optimod van ze. Ik hoor weer een beetje het Caroline van vroeger op de Noordzee terug als ik de vetheid zo hoor.
In het Oosten van Drenthe kan ik Caroline nu ook weer goed beluisteren in de auto.
-
Dat heeft ook te maken met het vermogen wat weer op 4kW staat begrijp ik. Of was dat voorheen nooit het geval?
Zeker wel, maar het is hier op de AM 648 nu weer prima te beluisteren.
Maanden geleden afgewezen, dit omdat Ofcom vind dat Radio Caroline genoeg heeft aan de 4kW voor het gebied waar deze zender een licentie voor heeft. Niet te vinden die afwijzing maar er is bij Ofcom ook niets te vinden over een toestemming voor meer vermogen. Afgewezen, maar niet alle hoop voor meer vermogen voor de zender is opgegeven bij de Caroline organisatie. Er komt eerst een soort raadpleging over grondzenders (terrestrial broadcasting) waar de Caroline organisatie aan kan deelnemen. Bij Caroline vinden ze dat de situatie nu anders is dan vele jaren geleden. Als Radio Caroline kan aantonen dat die 4 KW in de huidige situatie onvoldoende is om het gebied waar een licentie voor is behoorlijk te voorzien dan maken ze nog kans. Ze kunnen dan een nieuw verzoek indienen bij Ofcom.Satfreak13 schreef: 19 dec 2023 20:46 "Afgewezen" zou dan te vinden moeten zijn op hun website.
Laatst gewijzigd door Radiokees op 19 jan 2024 18:10, 3 keer totaal gewijzigd.