B&B Show studio

Plaats links naar foto's van studio's die jij de moeite waard vind. RadioForum.nl is niet verantwoordelijk voor de vertoonde foto's.

Moderator: admin6

wally

Re: B&B Show studio

Bericht door wally »

Tuurlijk...maar je v
wally

Bericht door wally »

Tuurlijk...maar je vraagt om reacties en die je krijgt zijn volgens mij van goede wil. Graag of heel niet... de apparaten die je noemt zijn zo grof qua uitlezen dat je daar zoals gezegd afgezien van knipperende lampjes echt niet veel aan hebt.
Arnoldje001

Bericht door Arnoldje001 »

Vandaag het blad binnen gekregen 18 mm mdf gekozen
En gelijk mee aan de slag gegaan
Ook kreeg ik mn nieuwe platenspelers binnen (reloop 2000 mk3)

Afbeelding
Het blad met de gaten erin voor de bakken van de platenspelers en mengtafel

Afbeelding
Past mooi

Afbeelding

Reacties weer welkom
Arnoldje001

wally schreef:Tuurlijk...maar je vraagt om reacties en die je krijgt zijn volgens mij van goede wil. Graag of heel niet... de apparaten die je noemt zijn zo grof qua uitlezen dat je daar zoals gezegd afgezien van knipperende lampjes echt niet veel aan hebt.
De reactie was ook goed bedoeld ik vind het makkelijk om de insturing te zien
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Arnoldje001 schreef:
Past mooi

Reacties weer welkom
Zal wel aan mij liggen (het is nog vroeg -bloos ) maar ik vind de draaitafels niet mooi passen.. Het gat is te groot.
Misschien dat je bij de afwerking nog iets kunt doen...
en dan is er koffie......
big T

Bericht door big T »

Ja idd die zijn wel erg groot, of de platen speler is te klein :D
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Heeeeel vroegâh (eind '50, begin '60) had je inbouw platenspelers, zou nú toch wel handig zijn..
Voorbeeld:
Afbeelding
Vroegâh wel, ja!
jessica

Bericht door jessica »

Ik vind de plaats naast het mengpaneel niet handig. Zou wel aan mij liggen. Maar je draait tegenwoordig toch meer uit de PC of van CD dan zou ik die ruimte voor deze apparaten reserveren en de draaitafels meer naar de zijkant. Verder weg want minder gebruikt. Maar ja ieder richt een studio anders in.
wally

Bericht door wally »

Ik heb het al eens eerder gezegd, in mijn optiek moet je de draaitafels niet in/op dezelfde tafel zetten ivm contactgeluiden.
v.ijl

Bericht door v.ijl »

wally schreef:Ik heb het al eens eerder gezegd, in mijn optiek moet je de draaitafels niet in/op dezelfde tafel zetten ivm contactgeluiden.
Aan die contactgeluiden kun je iets doen (extra rubber voeten), maar beter is een apart tafeltje te gebruiken, b.v. een keukentrolley/roltafel. (IKEA, Bekvam)Afbeelding is van massief hout en is 85 cm hoog.

Maar ook: Als je bij het gebruik van draaitafels een (te) hoog monitorvolume hebt gaat de het hele zaakje rondzingen, gebeurt op de lage frequenties (v.a. 20 Hz). Zelfs als je met meerdere mensen in de studio bent (met een kratje bier :lol: ), het is errug gezellig (luid) dan is dit via je draaitafel te horen :eek:
Arnoldje001

Ik heb onder de draaitafels freefloats en van rondzingen nooit geen last gehad in hetzelfde blad
Arnoldje001

Weer een kleine update

Afbeelding
Arnoldje001

jessica schreef:Ik vind de plaats naast het mengpaneel niet handig. Zou wel aan mij liggen. Maar je draait tegenwoordig toch meer uit de PC of van CD dan zou ik die ruimte voor deze apparaten reserveren en de draaitafels meer naar de zijkant. Verder weg want minder gebruikt. Maar ja ieder richt een studio anders in.
Een deel heb je gelijk maar draai 99% van vinyl en toetsenbord en muis komt apart laatje voor indien nodig heb kan ik het uitschuiven
wave

Bericht door wave »

v.ijl schreef: Maar ook: Als je bij het gebruik van draaitafels een (te) hoog monitorvolume hebt gaat de het hele zaakje rondzingen, gebeurt op de lage frequenties (v.a. 20 Hz).
Uuh, heb je weleens gezien hoeveel monitor vermogen er tegenwoordig bij DJ's, ook met vinyl, on stage staat te blazen? Daar wil je zonder gehoorbescherming niet eens bij in de buurt komen :eek: . Nee, met een stevige ondergrond (dempt van zichzelf al) en goed ontkoppelen en hoeft dat geen probleem te zijn. Bovendien is bij het ontwerp van draaitafels als de SL-1200 etc toch al grondig rekening gehouden met akoestische terugkoppeling zoveel mogelijk tegen gaan. In tegenstelling tot die oude inbouwdraaitafels waarbij je veel meer moeite had om dat soort ellende te voorkomen.

Qua opstelling moet je gewoon kijken wat in jesituatie het handigste werkt. Vroeger waren we allemaal gewend aan een hoefijzer met de tafel in het midden, de draaitafels rechts en de recorders links ja. Maar als je voornamelijk met vinyl werkt is er veel voor te zeggen om de draaitafels links en rechts van de mixer te houden. Makkelijk onder oog- en handbereik om de zaken op scherp te zetten.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
remco_k

Bericht door remco_k »

Arnoldje001 schreef:
wally schreef:'t zijn allebei OEM merken met een nutteloze werking, je kan er niet eens de krant bij lezen. ;-)
Dit zijn eindeloze discussies ik gebruik het om te zien wat ik instuur naar de zender en vind dat ieder moet inbouwen wat die wil:-)
Dat is juist het punt. Die LED-bar waar jij het over hebt, is echt een leuk ding....als licht effect, om naar de knipperende lampjes te kijken. Lekker imposant zo groot. Trekt de aandacht van elke voorbijganger. Daar is hij succesvol in.
Maar het ding is zó onnauwkeurig en onbetrouwbaar, dat hij voor aflezen van waardes eigenlijk niet gebruikt moet worden. Hoogstens of je wel of geen geluid hebt, kan je daar wel mee bepalen. :wink:

Als je wilt zien wat je instuurt naar je zender, kan je echt veel beter naar de vu-meter van je mixer kijken, want die geeft wél de juiste waardes, of in ieder geval betere waardes, aan.
Een cassettebandje was genoeg | Alles kan stuk
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
Plaats reactie