Wat gaat Q met Limburg doen?

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Orange

Re: Wat gaat Q met Limburg doen?

Bericht door Orange »

MegaWatt schreef: 26 sep 2017 12:02
Orange schreef: 26 sep 2017 10:58 Waarom zouden er regio-adverteerders moeten zijn dan?
Je kunt op basis van regio-adverteerders op een regionale commerciële zender (naar mijn mening) redelijk inschatten of deze zender populair is in het gebied. Geen regio-adverteerders is dan een teken dat het wellicht niet veel aanstaat en er dus weinig of geen behoefte is om er te adverteren! Want nu lopen er gewoon dezelfde adverteerders als de landelijke versie. Of is mijn zienswijze onjuist?
Mij lijkt vooral de belangrijkste reden dat het verkoopteam van Q zich vooral richt op landelijke adverteerders. En dat ze dat doen is ook best logisch, want ze zijn vooral aan het werk voor het landelijke Q en hebben daar dus hun contacten op gericht.
MegaWatt

Bericht door MegaWatt »

Orange schreef: 26 sep 2017 13:03
MegaWatt schreef: 26 sep 2017 12:02
Orange schreef: 26 sep 2017 10:58 Waarom zouden er regio-adverteerders moeten zijn dan?
Je kunt op basis van regio-adverteerders op een regionale commerciële zender (naar mijn mening) redelijk inschatten of deze zender populair is in het gebied. Geen regio-adverteerders is dan een teken dat het wellicht niet veel aanstaat en er dus weinig of geen behoefte is om er te adverteren! Want nu lopen er gewoon dezelfde adverteerders als de landelijke versie. Of is mijn zienswijze onjuist?
Mij lijkt vooral de belangrijkste reden dat het verkoopteam van Q zich vooral richt op landelijke adverteerders. En dat ze dat doen is ook best logisch, want ze zijn vooral aan het werk voor het landelijke Q en hebben daar dus hun contacten op gericht.
Volgens mij doet de landelijke Q helemaal géén verkoop voor de Limburgse variant en is dit toebedeeld aan dit bureau: www.cmcmedia.nl/radioreclame-qmusic-limburg/
Orange

Bericht door Orange »

Aha, dat wist ik niet. Overigens neem ik aan dat het dan en en is. Dus zowel via CMC als via de salesafdeling van Q.
MegaWatt

Bericht door MegaWatt »

Net om 14 uur nog even kunnen luisteren en nu hoor ik ook alleen maar landelijke spots met één regio-spot met een door Q Music gesponsord dance event. Dus het komt maar vanuit één richting zo lijkt het. De club die de regio-adverteerders moet binnenhalen lijkt dus geen directe geïnteresseerden te vinden. Daarom dat het mij opviel en ik bovenstaande schreef!
RV

Bericht door RV »

We kunnen Q wel helemaal doorlichten maar feitelijk is er hetzelfde aan de hand als bij RadioNL. Q is gewoon de producent voor de kavelhouder, radio Limburg meen ik. En deze constructie wordt in heel veel gevallen toegepast in de regionaal commerciële markt. De enige manier om dit te verbieden is door wijziging van de regels door de minister van Economische Zaken. Want hoe je het ook wendt of keert, de constructie is nu gewoon toegestaan en binnen de kaders van de wet.
MegaWatt

Bericht door MegaWatt »

De contructie lijkt misschien overeenkomsten te hebben met die van RADIONL, maar dat is het zeker niet. RADIONL is een regionale omroep en de constructie met Radio Limburg als licentiehouder wordt gestuurd door een landelijk opererende commerciële omroep. Dat het einddoel overeenkomt om zoveel mogelijk dekking hierdoor te krijgen, klopt. Uiteindelijk zal de wetgever ook hier weer iets tegen gaan doen en lijkt ook niet meer dan logisch. Maar voorlopig zal het wel allemaal blijven zoals het nu is en lacht Q Music in Amsterdam zich rot.
MegaWatt

Bericht door MegaWatt »

Hoppa,..............nog steeds RDS koppeling tussen Q Music Limburg en de landelijke Q Music. Ongekend dit, laat een lokale eens iets niet helemaal in orde hebben dan komt vanuit het AT een brief met gelijk een melding met een boetebedrag als het niet wordt opgelost.
remco_k

Bericht door remco_k »

Wat bedoel je precies met een "RDS koppeling". De AF (Alternative Frequency list), of misschien PI code?
Waarom zou dat niet mogen? En waar staat dat?
Een cassettebandje was genoeg | Alles kan stuk
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
MegaWatt

Bericht door MegaWatt »

Als je vanuit Eindhoven richting bv. Weert aan het rijden bent koppelt (als je de TP hebt aanstaan) de landelijk versie met de regionale versie. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Op deze wijze claimt Q Music dat ze nog steeds landelijke dekking hebben omdat de landelijk met de regionale koppelt. Omgekeerd idem, Weert uit en je hebt de landelijke versie.
Orange

Bericht door Orange »

Wat bedoel je met "...kan natuurlijk niet de bedoeling zijn."
Is er ergens een regel of wet waarin staat dat dit niet mag? Het was oorspronkelijk vast niet zo bedoeld, maar dat is nog wat anders dan dat het niet mag.
DutchEagleRadio

Bericht door DutchEagleRadio »

MegaWatt schreef: 09 jan 2018 20:40 Als je vanuit Eindhoven richting bv. Weert aan het rijden bent koppelt (als je de TP hebt aanstaan) de landelijk versie met de regionale versie. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Op deze wijze claimt Q Music dat ze nog steeds landelijke dekking hebben omdat de landelijk met de regionale koppelt. Omgekeerd idem, Weert uit en je hebt de landelijke versie.
klopt dit heb ik op richting weert ook gemerkt!!. ook vrijwel iritant. radio nl doet dit boven in nederland het zelfde op de hele traject controle weg van de a7.... ik zie er niet de meer waarde van in want denk dat de luisteraars gewoon weg zeppen .. lijkt me niet fijn luisteren.
MegaWatt

Bericht door MegaWatt »

Snap niet dat een club als het AT hier niets tegen doet. Want er mogen toch echt geen linken meer zijn tussen commerciële landelijke en regionale kavels? Maar zolang niemand een klacht hierover indient bij het AT blijft het gewoon zoals het is!
tspronsen

Bericht door tspronsen »

MegaWatt schreef: 12 apr 2018 16:54 Snap niet dat een club als het AT hier niets tegen doet. Want er mogen toch echt geen linken meer zijn tussen commerciële landelijke en regionale kavels? Maar zolang niemand een klacht hierover indient bij het AT blijft het gewoon zoals het is!
Ik vraag mij af of dit verboden is. Een regionale kavel mag niet gebruikt worden voor doorgifte van een landelijk station maar dat gebeurd ook niet (meer). Qmusic Limburg zend nu zijn eigen programma's uit. Ze delen alleen de PI code. Dat heeft ook nadelen. Als je net op de grens woont van het bereik van beide zenders dan hoor je het ene moment de landelijk en 2 meter verder de regionale. Als dat vaak gebeurd ga je snel opzoek naar een andere zender.
boxfm

Bericht door boxfm »

tspronsen schreef: 12 apr 2018 23:06
MegaWatt schreef: 12 apr 2018 16:54 Snap niet dat een club als het AT hier niets tegen doet. Want er mogen toch echt geen linken meer zijn tussen commerciële landelijke en regionale kavels? Maar zolang niemand een klacht hierover indient bij het AT blijft het gewoon zoals het is!
Ik vraag mij af of dit verboden is. Een regionale kavel mag niet gebruikt worden voor doorgifte van een landelijk station maar dat gebeurd ook niet (meer). Qmusic Limburg zend nu zijn eigen programma's uit. Ze delen alleen de PI code. Dat heeft ook nadelen. Als je net op de grens woont van het bereik van beide zenders dan hoor je het ene moment de landelijk en 2 meter verder de regionale. Als dat vaak gebeurd ga je snel opzoek naar een andere zender.
Volgens mij, maar ik ken niet alle regels uit mijn hoofd, gaat het in de mediawet en kavelvoorwaarden om het audiosignaal dat niet hetzelfde mag zijn. Het gebruiken van dezelfde PI-code mag, voor zover ik weet, gewoon. Anders zou er per kavel een vaste PI-code toegewezen moeten worden.
MegaWatt

Bericht door MegaWatt »

GerjanOpDreef schreef: 12 apr 2018 21:16
Wat let je om een klacht in te dienen?
Heel simpel. Een consument ofwel een gewone luisteraar kan bij AT hierover geen klacht indienen. Dat kunnen alleen officiële radiostations en die lijkt het dus niet te deren anders hadden ze dit allang gedaan.
Plaats reactie