Klopt helemaal! Geen idee of dit reeds is aangepast in de nieuwe wetgeving maar dit is altijd zo geweest maar nooit iemand die daar schijnbaar een punt van maakte!
Wat gaat Q met Limburg doen?
Moderator: admin6
Re: Wat gaat Q met Limburg doen?
-
Ik luister nu naar Q Limburg lijkt nu gewoon op het thema kanaal wat op dab+ zit jingles met erin dit is q non-stop
-
"Limbabwe"???? Vent, echt.... lame!hanilascoltatore schreef: ↑01 sep 2017 18:28 Maar ze moeten wel voldoen aan de regionaliteits eis. Dus die DJs moeten wel voor een deel Limburgse muziek draaien en info uit Limbabwe geven. Wat is dat het voordeel van voicetracken van landelijke deejays ?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Limbabwe. Klopt helemaal, zo hebben wij het er al jaren over. En niemand die er ooit eerder wat van gezegd heeft.
Maar ontopic begrijp ik dus goed dat een studio in de regio een verplichting is?
Dan is dat toch ook geen probleem?
Uploadpunt naar de zenders valt daar al heel snel onder of de vt studio van een medewerker in die provincie en klaar ben je.
Zolang je maar kunt verantwoorden dat het zo is. (En dat kan altijd).
Maar ontopic begrijp ik dus goed dat een studio in de regio een verplichting is?
Uploadpunt naar de zenders valt daar al heel snel onder of de vt studio van een medewerker in die provincie en klaar ben je.
Dat is ooit inderdaad een verplichting geweest rond dat hele gedoe met regiogebonden c.q. gerichtheid. Maar volgens mij is hier nooit op gehandhaafd. Ik zie er eigenlijk wel een logica in als ik eerlijk ben om er zo op deze manier een echt regioproduct van te moeten maken.MFM schreef: ↑02 sep 2017 21:28 Limbabwe. Klopt helemaal, zo hebben wij het er al jaren over. En niemand die er ooit eerder wat van gezegd heeft.
Qmusic Limburg staat inmiddels al zowat een half jaar standaard aan op mijn werk.
Vind het tegenwoordig maar een vreemde gang van zaken bij die club.
Alleen 's morgens vroeg is er presentatie gericht op de regio, de rest van de dag speelt er non-stop muziek waarbij veel dezelfde nummers minstens 2 of 3x per dag voorbijkomen tot vervelens aan toe.
Je hoort ook steeds de reclames van het spelletje "Het Geluid", maar dat wordt helemaal niet meer uitgezonden op deze zender.
Maar heb het idee dat veel collega's deze non-stop versie prima vinden, vooral bij het foute uur tussen 9 en 10 uur wordt er vrolijk meegezongen of gefloten.
Er wordt verder niet echt met interesse geluisterd, want van Mattie en Wietze hebben ze nog nooit gehoord in de tijd dat het signaal van de landelijke Qmusic nog werd doorgeprikt. En dat ze vanaf 31 augustus niet meer naar de landelijke zender luisteren hebben ze ook helemaal niet door. Het is naar mijn idee eerder maar gewoon een behangzender voor de achtergrond voor de meeste mensen, daar zijn geen dure diskjockeys voor nodig.
Hopelijk kunnen ze wel de playlist wat interessanter maken door wat minder vaak dezelfde titels te laten voorbijkomen in korte tijd.
Vind het tegenwoordig maar een vreemde gang van zaken bij die club.
Alleen 's morgens vroeg is er presentatie gericht op de regio, de rest van de dag speelt er non-stop muziek waarbij veel dezelfde nummers minstens 2 of 3x per dag voorbijkomen tot vervelens aan toe.
Je hoort ook steeds de reclames van het spelletje "Het Geluid", maar dat wordt helemaal niet meer uitgezonden op deze zender.
Maar heb het idee dat veel collega's deze non-stop versie prima vinden, vooral bij het foute uur tussen 9 en 10 uur wordt er vrolijk meegezongen of gefloten.
Er wordt verder niet echt met interesse geluisterd, want van Mattie en Wietze hebben ze nog nooit gehoord in de tijd dat het signaal van de landelijke Qmusic nog werd doorgeprikt. En dat ze vanaf 31 augustus niet meer naar de landelijke zender luisteren hebben ze ook helemaal niet door. Het is naar mijn idee eerder maar gewoon een behangzender voor de achtergrond voor de meeste mensen, daar zijn geen dure diskjockeys voor nodig.
Hopelijk kunnen ze wel de playlist wat interessanter maken door wat minder vaak dezelfde titels te laten voorbijkomen in korte tijd.
De Nederlandse ether, het blijft een fiasco!
Wat ze ook van plan zijn. Ik ben blij met Q. Alles mag gebeuren zolang die radio NL maar niet terugkeert.
Het is gewoon een truc die ook nu weer lijkt te worden gepikt door het AT en het CvdM. Het gaat Q puur om landelijke dekking en om dit tegen reclamebureaus te kunnen roepen dat ze landelijke etherdekking hebben waardoor de reclameseconde lekker duur wordt! Die meiden in Amsterdam van die reclamebureau's hebben helemaal geen weet dat Q Limburg nu alleen maar non-stop draait en er geen landelijke spelletjes meer te horen zijn. Toch wordt er op die basis reclame verkocht. Sterker nog, de Limburgse regionale adverteerders lijken het product zo interessant te vinden dat er maar één adverteerder te horen is tussen, alleen maar landelijke spots!
Ik heb de stream eens twee uurtjes aan staan gehad vanmiddag (ik weet dus niet of de stream afwijkt van FM). Inderdaad veel dezelfde artiesten die binnen die twee uur voorbij kwamen. Nog een slimme truc, je hoort alleen maar landelijke Q jingles. Uitzondering is 1x op het halve en 1x hele uur vliegt er heel snel een jingle met de toevoeging Limburg voorbij. Het lijkt er dus alle schijn van te hebben dat ze precies binnen de lijntjes werken of er net overheen gaan.
Maar wat maakt het een luisteraar uit als hij de hele dag non-stop hits via FM kan horen. Alle bovengenoemde zaken zijn voor de luisteraar totaal onbelangrijk. Maar dat ze geen regionale adverteerders hebben is wel opmerkelijk te noemen. En of ze met deze ingeslagen weg hun regiogerichtheid behalen is vooralsnog ook nog onduidelijk! Want er was ook geen regionieuws of ander regionaal getinte info te horen de tijd dat ik kon luisteren.
Het is dus gewoon een 100% in Amsterdam geproduceerd product dat toevallig in Limburg te ontvangen is, het had ook zomaar in Groningen of Friesland kunnen landen. Een vriend attendeerde mij op de op papier in Limburg geboren presentator die helemaal geen weet heeft wat er daadwerkelijk in die provincie afspeelt. Hij leest alles, maar dan ook alles af van papier of een pc-scherm en moet maar hopen dat het klopt wat ie roept, dat laatste blijft een verrassing. Zal morgen zelf eens luisteren in de ochtend hoe het op mij overkomt!
Ik heb de stream eens twee uurtjes aan staan gehad vanmiddag (ik weet dus niet of de stream afwijkt van FM). Inderdaad veel dezelfde artiesten die binnen die twee uur voorbij kwamen. Nog een slimme truc, je hoort alleen maar landelijke Q jingles. Uitzondering is 1x op het halve en 1x hele uur vliegt er heel snel een jingle met de toevoeging Limburg voorbij. Het lijkt er dus alle schijn van te hebben dat ze precies binnen de lijntjes werken of er net overheen gaan.
Maar wat maakt het een luisteraar uit als hij de hele dag non-stop hits via FM kan horen. Alle bovengenoemde zaken zijn voor de luisteraar totaal onbelangrijk. Maar dat ze geen regionale adverteerders hebben is wel opmerkelijk te noemen. En of ze met deze ingeslagen weg hun regiogerichtheid behalen is vooralsnog ook nog onduidelijk! Want er was ook geen regionieuws of ander regionaal getinte info te horen de tijd dat ik kon luisteren.
Het is dus gewoon een 100% in Amsterdam geproduceerd product dat toevallig in Limburg te ontvangen is, het had ook zomaar in Groningen of Friesland kunnen landen. Een vriend attendeerde mij op de op papier in Limburg geboren presentator die helemaal geen weet heeft wat er daadwerkelijk in die provincie afspeelt. Hij leest alles, maar dan ook alles af van papier of een pc-scherm en moet maar hopen dat het klopt wat ie roept, dat laatste blijft een verrassing. Zal morgen zelf eens luisteren in de ochtend hoe het op mij overkomt!
Ik heb op het halve uur regelmatig regionieuws gehoord in samenwerking met de Limburger. Is dat niet meer?
Kijk live mee op de ensembles 11C DAB+, 12C NPO, 9C...., 7D MTVNL, 6A Overijssel en 9D Mein NRW DAB+ op
http://www.dabmonitor.nl/
http://www.dabmonitor.nl/
Is het een truc die wordt gepikt door AT of is het een legale constructie die gewoon mag (wellicht zelfs in overleg met AT) en dus helemaal niets mis mee. En daarmee voor de Limburgse luisteraars een zegen omdat daar nauwelijks een fatsoenlijke Nederlandse zender te ontvangen is.
Het is Q Music alleen te doen om reclame-inkomsten te genereren. Als commercieel bedrijf niets mis mee natuurlijk. Alleen de manier waarop is vreemd te noemen. Een regionale commerciële radiozender die zich dus graag profileert zonder (lees minimale) regiokenmerken! Slimme truc, meer niet dus. Maar de regio-adverteerder lijkt er in elk geval niet warm voor te lopen. Net nog even via de stream geluisterd maar hoorde zowel op de hele en halve uren geen regio-adverteerders.Orange schreef: ↑26 sep 2017 08:58Is het een truc die wordt gepikt door AT of is het een legale constructie die gewoon mag (wellicht zelfs in overleg met AT) en dus helemaal niets mis mee. En daarmee voor de Limburgse luisteraars een zegen omdat daar nauwelijks een fatsoenlijke Nederlandse zender te ontvangen is.
Je kunt op basis van regio-adverteerders op een regionale commerciële zender (naar mijn mening) redelijk inschatten of deze zender populair is in het gebied. Geen regio-adverteerders is dan een teken dat het wellicht niet veel aanstaat en er dus weinig of geen behoefte is om er te adverteren! Want nu lopen er gewoon dezelfde adverteerders als de landelijke versie. Of is mijn zienswijze onjuist?
Misschien dat Q juist geen regionale adverteerders meer wil, die ene regionale adverteerder heeft misschien gewoon een langlopend contract. Als Q de Limburgse editie puur gebruikt als uitbreiding van het uitzendgebied en minimaal geld er aan uit wil geven, dan is het niet raar dat de landelijke reclameblokken gewoon gekopieerd worden.MegaWatt schreef: ↑26 sep 2017 12:02Je kunt op basis van regio-adverteerders op een regionale commerciële zender (naar mijn mening) redelijk inschatten of deze zender populair is in het gebied. Geen regio-adverteerders is dan een teken dat het wellicht niet veel aanstaat en er dus weinig of geen behoefte is om er te adverteren! Want nu lopen er gewoon dezelfde adverteerders als de landelijke versie. Of is mijn zienswijze onjuist?
Snap alleen niet waarom Q niet de Limburgse editie verder vult met voicetracks. Laat gewoon Joep, Lieke, Wim en Stephan tijdens hun programma wat voicetracks inspreken voor Q Limburg en je bent klaar. Desnoods avonduren gewoon maar nonstop houden.