Opmerkelijk, ik had er toch wel wat meer van verwacht. Dan kan je ook adverteerders meer tevreden stellen, want landelijke adverteerders kunnen dan ook echt landelijke dekking krijgen. Laat bijvoorbeeld de landelijke Q-jocks tijdens hun programma dezelfde uren op Q Limburg voicetracken. Dan lijkt Q Limburg op de landelijke versie, maar is het niet (en voldoen ze dus aan de wetgeving). Een netwerkconstructie net als Capital of Heart in de UK hebben.JerOeen schreef: ↑31 aug 2017 15:42 Op de eigen site vermelden ze inmiddels dat Jules van Hest een ochtendshow gaat doen (7-9u), het Foute uur tussen 9 en 10u en tussen 18 en 19u. De rest van de dag non-stop.
Bron:
http://qmusiclimburg.nl/nieuws/vraag-en-antwoord
Wat gaat Q met Limburg doen?
Moderator: admin6
Re: Wat gaat Q met Limburg doen?
Ja, en in strijd met de regels. Het is niet relevant of het lekker klinkt. Deze constructie mag niet en dat vind de rechter ook. Case closed.
Schijnbaar mag het wel. De regels zijn nu aangescherpt, maar binnen de nieuwe regels blijft er toch een Q Limburg.
Het mag in die zin dat er nu non-stop muziek wordt uitgezonden en er een separate ochtendshow is. Het doorprikken van de landelijke Q is niet meer toegestaan.
Fijn dat iedereen zich hier zo graag aan de regels houdt...RV schreef: ↑31 aug 2017 23:27Ja, en in strijd met de regels. Het is niet relevant of het lekker klinkt. Deze constructie mag niet en dat vind de rechter ook. Case closed.
Wat zijn ze er in Limburg nou mee opgeschoten? Ze kunnen Q Music niet meer ontvangen daar, en er is non stop muziek op die kavels gekomen. Nou, ze zullen Radiocorp in Limburg wel dankbaar zijn dat ze zo hun best hebben gedaan om ervoor te zorgen dat de regeltjes worden nageleefd...
-
Tsja, jammer maar helaas. Als je al jarenlang willens en wetens de regeltjes verbuigt, moet je mijns inziens niet gaan klagen als je teruggefloten wordt. Dat doet Q overigens ook niet, in tegenstelling tot die club rondom Radionl.
Wat weerhoudt Q Limburg er trouwens van om de programmering uit te bouwen met meer dan één jock? Het is vast wel op te vangen met een extra jock live op drive-time in de middag/avond, en de rest van de dag voicetracks door de jongens die nu op Q landelijk zitten. Zo krijg je toch weer een totaalproduct, i.p.v. een veredelde muziekstream. Maar de vraag is dan: wil Q er extra geld insteken?
Wat weerhoudt Q Limburg er trouwens van om de programmering uit te bouwen met meer dan één jock? Het is vast wel op te vangen met een extra jock live op drive-time in de middag/avond, en de rest van de dag voicetracks door de jongens die nu op Q landelijk zitten. Zo krijg je toch weer een totaalproduct, i.p.v. een veredelde muziekstream. Maar de vraag is dan: wil Q er extra geld insteken?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Ik doelde op Nederlandse zenders.
-
Wat is er mis met niet-Nederlandse zenders? Tip: koop een DAB+radio.
Als je de jocks van Qmusic tijdens hun programma ook wat voicetracks in laat spreken voor Q Limburg, dan kost het amper investeringen. De jocks zitten er al en je betaalt hun ook al. Desnoods doe je alleen van 07 tot 19 uur een programmering op Q Limburg.waterveenmos schreef: ↑01 sep 2017 10:06 Wat weerhoudt Q Limburg er trouwens van om de programmering uit te bouwen met meer dan één jock? Het is vast wel op te vangen met een extra jock live op drive-time in de middag/avond, en de rest van de dag voicetracks door de jongens die nu op Q landelijk zitten. Zo krijg je toch weer een totaalproduct, i.p.v. een veredelde muziekstream. Maar de vraag is dan: wil Q er extra geld insteken?
-
Maar ze moeten wel voldoen aan de regionaliteits eis. Dus die DJs moeten wel voor een deel Limburgse muziek draaien en info uit Limbabwe geven. Wat is dat het voordeel van voicetracken van landelijke deejays ?
Laat Ons Luisteren!
Daar ben ik het niet mee eens.
Waarom zou een presentator de regionale info moeten doen? Kwestie van een regionaal item om het hele of halve uur verdienblok en/of daarna een limburgs getinte plaat. Als ze de halve schnabbelende c-artiesten garde uit die buurt allemaal iets lolligs in laten spreken in de trant van "ik ben...en ook ik luister Q..ofzo." dan is zelfs dat ook info.
Los van het feit dat die regionaliteitseis natuurlijk wel een andere bedoeling had zijn er genoeg manieren om dat dus te omzeilen zodat een landelijke jock makkelijk even wat extra vt'tjes in kan spreken en de automatisering de regiogerichtheid verder doet.
Waarom zou een presentator de regionale info moeten doen? Kwestie van een regionaal item om het hele of halve uur verdienblok en/of daarna een limburgs getinte plaat. Als ze de halve schnabbelende c-artiesten garde uit die buurt allemaal iets lolligs in laten spreken in de trant van "ik ben...en ook ik luister Q..ofzo." dan is zelfs dat ook info.
Los van het feit dat die regionaliteitseis natuurlijk wel een andere bedoeling had zijn er genoeg manieren om dat dus te omzeilen zodat een landelijke jock makkelijk even wat extra vt'tjes in kan spreken en de automatisering de regiogerichtheid verder doet.
Laatst gewijzigd door MFM op 01 sep 2017 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Opmerkelijk dat er nog steeds een zogenaamd regioproduct 100% in Amsterdam wordt geproduceerd en noemt dat dan regionaal in een ander deel van Nederland. Volgens mij staat in de wetgeving hieromtrent ook iets dat het in de provincie waar het wordt uitgezonden ook dient te worden geproduceerd. Iets dat niet meer dan logisch is, hoezo regiogericht?
@megawatt. Dan zou radioNL dus ook overal in elke provincie waar ze zenden een produktieruimte moeten hebben bedoel je?
Precies. Daarnaast telt het ANP nieuws, het weerbericht en verkeersinformatie mee als regiogerichtheid (ook al is het wellicht krom). Dus daar leg je ieder uur al een basis mee. Gooi er ieder uur 1 of 2 request bij van Limburgse luisteraars en je hebt je regiogerichtheid binnen. Of een Limburgse partyagenda (is ook commercieel te verkopen nog).MFM schreef: ↑01 sep 2017 18:36 Daar ben ik het niet mee eens.