Strengere regels inzet frequenties
Daarnaast worden er enkele regels met betrekking tot de inzet van de frequenties van de regionale FM-kavels aangescherpt. Zo wordt het in de toekomst niet meer toegestaan om een landelijk programma tevens via een niet-landelijke vergunning uit te zenden. En dat betekent het einde voor de constructie die Qmusic Limburg momenteel gebruikt. Dit station zendt 18 uur per dag het landelijke programma van Qmusic uit.
Qmusic is de afgelopen tijd lekker gestegen in de luistercijfers (laatste keer alleen kleine terugval). Persoonlijk denk ik dat het effect van Qmusic Limburg hieraan mee draagt, sinds ze met deze regionale zender zijn gestart is hun ontvangst in de provincie aanzienlijk verbeterd en zijn hun luistercijfers daar ook gestegen.
De vraag is: Wat gaat Q met Limburg doen? De constructie die ze nu hebben mag straks niet meer. Dat houdt in dat ze Q Limburg af moeten stoten, of creatief moeten worden.
Persoonlijk gok ik dat ze de boel verder gaan regionaliseren. Jules van Hest doorschuiven naar de ochtendshow (live), tussen 10-16 uur voicetracks en wellicht tussen 16-19 uur weer live (misschien iets voor Joep). Qmusic heeft genoeg jocks die live of voicetrack zouden kunnen op de regionale zender. Zo wordt er een aparte zender geproduceerd en kan Qmusic Limburg gewoon blijven.
Ik denk zelf niet dat Joep weer op Q Limburg komt. Hij heeft nu een leuk programma op de zaterdagochtend/zondagochtend. Misschien Michiel Jurjjens daar neer zetten (geen idee of Michiel ontslagen was of zelf weg is gegaan).
Stephan123 schreef:Ik denk zelf niet dat Joep weer op Q Limburg komt. Hij heeft nu een leuk programma op de zaterdagochtend/zondagochtend. Misschien Michiel Jurjjens daar neer zetten (geen idee of Michiel ontslagen was of zelf weg is gegaan).
Stephan123 schreef:Ik denk zelf niet dat Joep weer op Q Limburg komt. Hij heeft nu een leuk programma op de zaterdagochtend/zondagochtend. Misschien Michiel Jurjjens daar neer zetten (geen idee of Michiel ontslagen was of zelf weg is gegaan).
Als Limburger telt hij als presentator wel mee als regionaal gebonden content, plus dat hij de provincie goed kent natuurlijk.
Op zich zou een regionale Q ook een mooie plek zijn voor de talenten van Q College.
boxfm schreef:Persoonlijk gok ik dat ze de boel verder gaan regionaliseren. Jules van Hest doorschuiven naar de ochtendshow (live), tussen 10-16 uur voicetracks en wellicht tussen 16-19 uur weer live (misschien iets voor Joep). Qmusic heeft genoeg jocks die live of voicetrack zouden kunnen op de regionale zender. Zo wordt er een aparte zender geproduceerd en kan Qmusic Limburg gewoon blijven.
Ik denk dat ze Q Limburg gaan afstoten. Omdat ze niet meer als steunzender voor de landelijke Q mogen fungeren krijgt Q Limburg een ander geluid. De vraag is of adverteerders het dan nog interessant vinden.
Daar komt bij dat de kosten toenemen omdat er meer uren gevuld moeten worden. Ook moeten niet landelijke commerciële stations een administratie gaan bijhouden om hun regiogerichtheid aan te tonen. Ik vraag me af of de landelijk Q daar zin in heeft om alleen de merknaam bekend te houden in Limburg.
Het duurt tot 1 september 2017 voordat de nieuwe regels in gaan. Ik gok erop dat Q Limburg in de laatste maanden voor die datum DAB+ flink gaat promoten om luisteraars te laten overstappen.
"Het duurt tot 1 september 2017 voordat de nieuwe regels in gaan. Ik gok erop dat Q Limburg in de laatste maanden voor die datum DAB+ flink gaat promoten om luisteraars te laten overstappen."
Dat denk ik ook. Het lijkt me ook de beste oplossing. Wie zit er nu te wachten op voice track of nog een nonstopzender?
Je kunt je beter afvragen of er überhaupt wel luisteraars zijn in dat gebied! Zover ik weet staat op heel veel plekken de Belgische Q aan. Deze was er veel eerder en die Limburgers zijn nogal luister-vaste-types of beter gezegd trouwe luisteraars. Daarnaast voegt die zogenaade Limburgse Q versie helemaal niets toe en is het een puur Amsterdams feestje, zelfs aldaar gemaakt. En omdat er dan iemand roept dat je naar Q Limburg luistert gelijk het gevoel geven dat het een Limburgse zender is? Ik heb het aantal keren gehoord! Het lijkt mij daarom meer dan logisch dat de spelregels worden aangepast want nu is het gewoon een 100% verlengstuk van de landelijke versie die nu naar hun reclamebureaus kunnen roepen, maar wij zijn de enige met écht landelijke dekking via FM.
hanilascoltatore schreef:"Het duurt tot 1 september 2017 voordat de nieuwe regels in gaan. Ik gok erop dat Q Limburg in de laatste maanden voor die datum DAB+ flink gaat promoten om luisteraars te laten overstappen."
Dat denk ik ook. Het lijkt me ook de beste oplossing. Wie zit er nu te wachten op voice track of nog een nonstopzender?
Er luisteren genoeg mensen naar een voicetrack zender zoals Veronica(Top40 hit dossier 10-12 is voicetrack) /
Op de eigen site vermelden ze inmiddels dat Jules van Hest een ochtendshow gaat doen (7-9u), het Foute uur tussen 9 en 10u en tussen 18 en 19u. De rest van de dag non-stop.