FM radiostation Belgie
Moderator: admin6
Re: FM radiostation Belgie
Bedankt voor je respons, Antwerpen FM zat volgens mij met laag vermogen ( 10 watt ofzo) ik vond het een sympathiek station. Echt jammer ...
want er is eentje bij met 20Kw voor heel de Westkust? radio coastline?
want er is eentje bij met 20Kw voor heel de Westkust? radio coastline?
Heeft iemand al een update , na de actie van "top radio" is het wel heel stil geworden , gaat alles volgens de planning van de Belgische overheid nog door ??
TopRadio is veel te laat met reageren en wist al heel lang dat dit eraan zat te komen. Het hele keten-gebeuren zou worden aangepakt. Om dan nu actie te gaan voeren is typisch te noemen. Dat hadden ze dus veel eerder moeten doen. Alles is net als in NL in de Staatscourant gepubliceerd,.....dan is er geen weg meer terug. Of er zou opeens iets heel vreemds moeten gebeuren, maar dat zie ik er toch niet van komen!
De eigenaar van Topradio wordt in radiokringen de auteur van het frekwentieplan genoemd en daar zijn ook brieven over gelekt.MegaWatt schreef: ↑12 okt 2017 12:56 TopRadio is veel te laat met reageren en wist al heel lang dat dit eraan zat te komen. Het hele keten-gebeuren zou worden aangepakt. Om dan nu actie te gaan voeren is typisch te noemen. Dat hadden ze dus veel eerder moeten doen. Alles is net als in NL in de Staatscourant gepubliceerd,.....dan is er geen weg meer terug. Of er zou opeens iets heel vreemds moeten gebeuren, maar dat zie ik er toch niet van komen!
Topradio was trouwens kandidaat voor één van de vier voorziene netwerken maar heeft het om een of andere reden niet gehaald. En het is daartegen dat Topradio nu actie voert. Er is trouwens een procedure gestart bij de Raad van State zodra het frekwentieplan bekend was. Daar heeft Topradio zich nu ook achter geschaard. Bovendien hebben ze nog een aparte procedure bij de RvS gestart.
Zeggen dat 'nu pas actie voeren is typisch' is dus niet helemaal correct.
Peter Benoot heeft de laagvermogen frequentie gelaten voor wat het was, net als Antigoon voor 107Mhz, geen interesse wegens te lage vermogens. Peter zijn vriendin heeft wel geboden op een kluster, buiten Antwerpen, maar ik vrees dat het een maat voor niks wordt. Alleszins wens ik iedereen zijn ding toe. Ook Peter.
----------------------------------
Stadsradio Vlaanderen
Stadsradio Vlaanderen
Mooi betoog maar denk dat het verhaal toch iets anders ligt. Ik heb eigenaar Bruno Heyndrickx meermaals op congressen getroffen (niet persoonlijk gesproken overigens) waar hij veelal in de slachtofferrol kroop als hem vragen werden gesteld vanaf of op het podium waar een discussie rondom radio plaatsvond. Er zijn nu eenmaal voor diverse partijen vervelende veranderingen nodig om het Belgische radiolandschap weer enigszins op de rails te krijgen. En even heel eerlijk, een Belg is een heel ander type mens met dito mentaliteit. Vaak uitgevoerde handelswijzes is voor ons Nederlanders vaak lastig tot niet te volgen. Een simpel voorbeeld, een Belgisch NEE, wordt heel anders uitgelegd dan een Nederlands NEE!marckxz schreef: ↑12 okt 2017 22:37De eigenaar van Topradio wordt in radiokringen de auteur van het frekwentieplan genoemd en daar zijn ook brieven over gelekt.MegaWatt schreef: ↑12 okt 2017 12:56 TopRadio is veel te laat met reageren en wist al heel lang dat dit eraan zat te komen. Het hele keten-gebeuren zou worden aangepakt. Om dan nu actie te gaan voeren is typisch te noemen. Dat hadden ze dus veel eerder moeten doen. Alles is net als in NL in de Staatscourant gepubliceerd,.....dan is er geen weg meer terug. Of er zou opeens iets heel vreemds moeten gebeuren, maar dat zie ik er toch niet van komen!
Topradio was trouwens kandidaat voor één van de vier voorziene netwerken maar heeft het om een of andere reden niet gehaald. En het is daartegen dat Topradio nu actie voert. Er is trouwens een procedure gestart bij de Raad van State zodra het frekwentieplan bekend was. Daar heeft Topradio zich nu ook achter geschaard. Bovendien hebben ze nog een aparte procedure bij de RvS gestart.
Zeggen dat 'nu pas actie voeren is typisch' is dus niet helemaal correct.
Ik luister zelf niet meer naar dancemuziek,maar ik kijk wel eens op de topradio website en ze zijn een crowdfunding actie begonnen.
Vraag me af of ze het halen.
Vraag me af of ze het halen.
Het leven is een echte soapserie!
Vanaf 1 januari "moeten" alle zenders uit lees ik...
Ik vraag me af of het zendertje Antwerpen FM nog uitzend op 105.4 of dat het al in zijn geheel gestopt is de site en facebook pagina zijn nog al mager met hun nieuws voorziening
http://radio.nl/817192/raad-van-state-v ... uentieplan
En weer rommel het in België zenders blijken ook te zenden zonder vergunning ?
Het rommelt inderdaad. De Raad van State heeft het frekwentieplan vernietigd. Zie: http://www.raadvst-consetat.be/?page=ne ... wsitem=505. Het was al even bekend dat het een juridisch 'boeiend' najaar zou worden in het Vlaams radiolandschap.Echtwel schreef: ↑27 okt 2018 01:23 http://radio.nl/817192/raad-van-state-v ... uentieplan
In de praktijk zullen de radiozenders blijven uitzenden, moet de Vlaamse overheid een nieuwe consultatieronde houden en zal er wellicht een mini-erkenningsronde komen waarin niet gebruikte frekwenties ter beschikking van de sector worden gesteld.