Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Streampie

Re: Veranderingen Kink

Bericht door Streampie »

Nieuwe, frisse muziek wil ik graagf vaker horen. Wat dat betreft is de alternatieve muziekliefhebber niet eens zo anders dan de doorsnee popluisteraar, denk ik. Ik heb er geen enkel bezwaar tegen om een goeie indierock track 2 maanden te horen.

Het is de overdaad aan oude liedjes van inderdaad een beperkt aantal gevestigde artiesten en de ook al vaak van gevestigde artiesten nieuwe muziek die het voor mij lastig luisteren maken.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Ga gewoon eens hits maken in plaats van volgen. Doe wat 3FM behoort te doen maar nu ook teveel volgend zijn. Kreeg toch het idee dat bij de wederopstanding van KINK in 2017 dat wel veel meer gebeurde en waren er typisch van die KINK bandjes die echt alleen bij hun bekend waren maar andere stations niet draaide. Toen is men gaan tweaken aan het format, helemaal toen FM er bij kwam tot wat we vandaag de dag horen.
dasco1973

Bericht door dasco1973 »

De luistercijfers nemen wat toen en daarmee haalt men wellicht het eigen gelijk goed bezig te zijn. Draait natuurlijk om de centjes. Maar dat de zender hierdoor steeds meer opschuift naar een Radio Veronica en daardoor z’n alternatieve identiteit aan het verliezen is (voor zover aanwezig) is ronduit jammer. Maar als ik zoals zojuist letterlijk binnen een goed kwartier achtereenvolgens Kryptonite - 3 Doors Down, Friday I’m in Love - Cure, Bring Me Back To Life - Evanescence en Remedy - Black Crowes te horen krijg dan is dat wel wat het is.
Vanjeafisharder

Dit is gewoon een parodie op wat KINK FM destijds ooit was. Arjen Grolleman draait zich om in zijn graf.
Buckhead

Bericht door Buckhead »

dasco1973 schreef: 19 nov 2024 16:35 De luistercijfers nemen wat toen en daarmee haalt men wellicht het eigen gelijk goed bezig te zijn. Draait natuurlijk om de centjes. Maar dat de zender hierdoor steeds meer opschuift naar een Radio Veronica en daardoor z’n alternatieve identiteit aan het verliezen is (voor zover aanwezig) is ronduit jammer. Maar als ik zoals zojuist letterlijk binnen een goed kwartier achtereenvolgens Kryptonite - 3 Doors Down, Friday I’m in Love - Cure, Bring Me Back To Life - Evanescence en Remedy - Black Crowes te horen krijg dan is dat wel wat het is.
Dat is toch een prima lijstje met alternatieve rock hits voor een man van een jaarje of tweeenveertig?
tonvanhoof

Bericht door tonvanhoof »

Tsja, zó worden ze wel een concurrent van NPO radio 2. Hadden ze toch nog gelijk in de rechtzaak tegen Tim.
dasco1973

Bericht door dasco1973 »

Buckhead schreef: 19 nov 2024 17:56
dasco1973 schreef: 19 nov 2024 16:35 De luistercijfers nemen wat toen en daarmee haalt men wellicht het eigen gelijk goed bezig te zijn. Draait natuurlijk om de centjes. Maar dat de zender hierdoor steeds meer opschuift naar een Radio Veronica en daardoor z’n alternatieve identiteit aan het verliezen is (voor zover aanwezig) is ronduit jammer. Maar als ik zoals zojuist letterlijk binnen een goed kwartier achtereenvolgens Kryptonite - 3 Doors Down, Friday I’m in Love - Cure, Bring Me Back To Life - Evanescence en Remedy - Black Crowes te horen krijg dan is dat wel wat het is.
Dat is toch een prima lijstje met alternatieve rock hits voor een man van een jaarje of tweeenveertig?
Ongetwijfeld, maar je zou er ook eens wat vaker wat recents of een onbekendere classic tussendoor kunnen gooien. Volgens mij kan die 42 jarige man die op KINK afstemt dergelijke waaghalzerij best wel hebben, living on the edge…
Feivel

Bericht door Feivel »

Vanjeafisharder schreef: 18 nov 2024 18:55 Ga gewoon eens hits maken in plaats van volgen. Doe wat 3FM behoort te doen maar nu ook teveel volgend zijn. Kreeg toch het idee dat bij de wederopstanding van KINK in 2017 dat wel veel meer gebeurde en waren er typisch van die KINK bandjes die echt alleen bij hun bekend waren maar andere stations niet draaide. Toen is men gaan tweaken aan het format, helemaal toen FM er bij kwam tot wat we vandaag de dag horen.
Logisch. FM kost bakken met geld. Dus dat wil je terugverdienen, en daarvoor moet je aantrekkelijk zijn voor adverteerders. Dat doe je met een playlist met bekende muziek, zodat de luisteraar die wat zapt het ook leuk vindt, en blijft hangen. Wil je graag de verrassende zender voor liefhebbers van alternatieve muziek zijn, dan is dat ook prima, maar dan moet je accepteren dat de kosten voor FM een soort liefdadigheid zijn.

Was KINK online only gebleven, dan hadden ze kunnen draaien wat ze willen. Maar dan waarschijnlijk non-stop, want van alleen internet radio kun je nog geen 1 Fte betalen. Zeker niet in Nederland, waar je hoogstens een paar 100 luisteraars hebt (als je het statuur van KINK hebt).
Vanjeafisharder

Op DAB+ had je ook gewoon kunnen blijven uitzenden wat je in het begin nog deed. Nu ze op FM zitten is het te voorspelbaar geworden. Dat kan best maar doe het dan goed en kijk eens naar Radio X in de UK. Daar is de mix wel wat meer uitgebalanceerd dan bij KINK.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Feivel schreef: 19 nov 2024 23:28Was KINK online only gebleven, dan hadden ze kunnen draaien wat ze willen. Maar dan waarschijnlijk non-stop, want van alleen internet radio kun je nog geen 1 Fte betalen. Zeker niet in Nederland, waar je hoogstens een paar 100 luisteraars hebt (als je het statuur van KINK hebt).
Kink was niet “online only” want ze hadden vanaf het begin in 2019 al DAB+. Over durf ik de betwijfelen of je van “online only” geen 1FTE kan betalen, want Pinguin Radio heeft volgens mij meer dan dat in dienst. Maar zeker niet zoveel als Kink, dat klopt.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Stophoest

Bericht door Stophoest »

dasco1973 schreef: 19 nov 2024 22:51
Buckhead schreef: 19 nov 2024 17:56
Ongetwijfeld, maar je zou er ook eens wat vaker wat recents of een onbekendere classic tussendoor kunnen gooien. Volgens mij kan die 42 jarige man die op KINK afstemt dergelijke waaghalzerij best wel hebben, living on the edge…
Dat, deze 56 jarige man kan dat ook. Sterker nog, ik maak mijn eigen spotify lijstjes waarin ik wekelijks nieuwe alternatieve muziek in zet en draai deze volop.
Je hebt kink- en stophoest.
jassy

Bericht door jassy »

Feivel schreef: 19 nov 2024 23:28
Vanjeafisharder schreef: 18 nov 2024 18:55 Ga gewoon eens hits maken in plaats van volgen. Doe wat 3FM behoort te doen maar nu ook teveel volgend zijn. Kreeg toch het idee dat bij de wederopstanding van KINK in 2017 dat wel veel meer gebeurde en waren er typisch van die KINK bandjes die echt alleen bij hun bekend waren maar andere stations niet draaide. Toen is men gaan tweaken aan het format, helemaal toen FM er bij kwam tot wat we vandaag de dag horen.
Logisch. FM kost bakken met geld. Dus dat wil je terugverdienen, en daarvoor moet je aantrekkelijk zijn voor adverteerders. Dat doe je met een playlist met bekende muziek, zodat de luisteraar die wat zapt het ook leuk vindt, en blijft hangen. Wil je graag de verrassende zender voor liefhebbers van alternatieve muziek zijn, dan is dat ook prima, maar dan moet je accepteren dat de kosten voor FM een soort liefdadigheid zijn.

Was KINK online only gebleven, dan hadden ze kunnen draaien wat ze willen. Maar dan waarschijnlijk non-stop, want van alleen internet radio kun je nog geen 1 Fte betalen. Zeker niet in Nederland, waar je hoogstens een paar 100 luisteraars hebt (als je het statuur van KINK hebt).
Zo is het maar net. Men dacht een FM kavel in de Randstad binnen te halen, dus dat móét wel scoren. Blijkt dat toch smerig tegen te vallen, want ik dnek dat de meeste luisteraars die geinteresseerd zijn in (de muziek van) KINK het station allang hadden gevonden op DAB+ en internet.

Om de kosten voor FM, die serieus hoog zijn, toch terug te verdienen wordt het allemaal wat mainstream waardoor de diehard fan afhaakt, maar een ander publiek wordt aangeboord.

Behalve dus dat FM het niet gebracht heeft, is de zender ook nog eens dusdanig veranderd en zichzelf niet meer. En dan gaan de mensen die zich daar niet meer kunnen verenigen hem ook nog lopen. Doodzonde eigenlijk.
Kijk live mee op de ensembles 11C DAB+, 12C NPO, 9C...., 7D MTVNL, 6A Overijssel en 9D Mein NRW DAB+ op

http://www.dabmonitor.nl/
Vanjeafisharder

Zag je van mijlen ver aan komen, ook al beweerde ze zelf van niet dat er wat zou veranderen is dat toch gebeurd.
Buckhead

Bericht door Buckhead »

Vanjeafisharder schreef: 20 nov 2024 00:22 Op DAB+ had je ook gewoon kunnen blijven uitzenden wat je in het begin nog deed. Nu ze op FM zitten is het te voorspelbaar geworden. Dat kan best maar doe het dan goed en kijk eens naar Radio X in de UK. Daar is de mix wel wat meer uitgebalanceerd dan bij KINK.
Bij Radio X draaien ze alleen maar tracks die goed scoren in hun music research, KINK is echt veel breder dan X.
Vanjeafisharder

Maar daar draaien ze in verhouding wel meer nieuw dan oud.
Plaats reactie