Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Re: Veranderingen Kink

Bericht door jessica »

Je kan ook naar Pinquin of het Belgische Willy luisteren. Wellicht interessanter.
PostDylan

Bericht door PostDylan »

dasco1973 schreef: 08 jan 2025 14:05 KINK is overigens wel iets breder en minder voorspelbaar gaan draaien. De usual suspects komen zeker nog veelvuldig voorbij maar worden aangevuld met iets minder voorspelbare platen. Nuance maar wel duidelijk merkbaar.
Ze zijn inderdaad iets breder gaan draaien met de nadruk op breder met bands als Queen, Texas en Aerosmith, nu nog de diepte in.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Aerosmith ja? Hoezo alternatief? Denk dat ze er beter KINK Classic Rock van kunnen maken inmiddels.
dasco1973

Bericht door dasco1973 »

jessica schreef: 08 jan 2025 19:10 Je kan ook naar Pinquin of het Belgische Willy luisteren. Wellicht interessanter.
Willy de laatste tijd inderdaad wat vaker opgezet maar ik snap niet zo goed dat mensen dat zo ophemelen tov KINK. Ook daar gaat het nauwelijks verder de diepte in en heb je na een paar weken alle nummers vele keren voorbij horen komen. Hooguit hier en daar net een andere classic of focus op een ander nieuw nummer en uiteraard wat meer Belgische bands. Verder voor 80% vrijwel dezelfde alternative classics en nieuwe hits.

Pinguïn Radio zou inderdaad interessanter kunnen zijn maar die zijn voor mij blijven hangen in zolderkamer niveau met een inconsistente playlist die maar weinig balans heeft tussen oud en nieuw. Maar zeker leuk om af en toe eens op te zetten.
dasco1973

Bericht door dasco1973 »

Vanjeafisharder schreef: 09 jan 2025 10:56 Aerosmith ja? Hoezo alternatief? Denk dat ze er beter KINK Classic Rock van kunnen maken inmiddels.
Dat vind ik overdreven, dan kan je U2, Queen, Zeppelin, Motörhead, Hendrix, Stones, Beatles en zelfs Pearl Jam ook wel skippen, daar is ook niets alternatiefs aan. Af en toe een classic rock plaat er tussendoor is wat mij betreft helemaal prima, maar een keertje een ander nummer dan de grootste hit. Maar snap ook wel het continu zoeken tussen bereiken van zo veel mogelijk luisteraars en behouden van enige edge.
Vanjeafisharder

Mag jij vinden, maar als je zender de pay-off Alternative Radio draagt wil je als luisteraar gewoon krijgen wat je beoogd te draaien namelijk Alternative music. Dan had de vorige pay-off misschien beter gepast 'No Alternative'.
Streampie

Bericht door Streampie »

PostDylan schreef: 09 jan 2025 09:50
dasco1973 schreef: 08 jan 2025 14:05 KINK is overigens wel iets breder en minder voorspelbaar gaan draaien. De usual suspects komen zeker nog veelvuldig voorbij maar worden aangevuld met iets minder voorspelbare platen. Nuance maar wel duidelijk merkbaar.
Ze zijn inderdaad iets breder gaan draaien met de nadruk op breder met bands als Queen, Texas en Aerosmith, nu nog de diepte in.
Die artiesten kom ik anders nauwelijks tegen in de KINK playlist.

De nadruk ligt veel meer op 90s alternative rock artiesten zoals Depeche Mode, Nirvana, Foo Fighters, Skunk Anansie, Lenny Kravitz, Manic Street Preachers, Pearl Jam, Radiohead, Soundgarden, Blur en Oasis. En uiteraard de godvergeten Red Hot Chili Peppers (ugh). Vul dat aan met 00s alternative van Franz Ferdinand, Muse, Kaiser Chiefs, Killers, Arctic Monkeys en QOTSA en dat is de basis.

Al die 90s artiesten zijn inmiddels al minsten 25-30 jaar bezig, dus zijn ze opgeschoven van alternative naar classic rock, qua status in radioland. Niet onbegrijpelijk. Zo klinkt KINK inderdaad erg belegen/classic rock achtig. KINK's core artistst zijn ook belagrijk voor zenders als Radio 2 en Radio Veronica.

Wat ook absoluut niet meehelpt is dat KINK maar 2 recente platen per uur draait. Dat mag wat mij betreft wel naar 5 a 6 toe.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Vanjeafisharder schreef: 09 jan 2025 11:35 Mag jij vinden, maar als je zender de pay-off Alternative Radio draagt wil je als luisteraar gewoon krijgen wat je beoogd te draaien namelijk Alternative music. Dan had de vorige pay-off misschien beter gepast 'No Alternative'.
Pay-off is volgens de site echter 'Alternative rock_radio'.
Vanjeafisharder

Eens met wat Creampie zegt inderdaad, zo ervaar ik het ook.
dasco1973

Bericht door dasco1973 »

Streampie schreef: 09 jan 2025 11:43

De nadruk ligt veel meer op 90s alternative rock artiesten zoals Depeche Mode, Nirvana, Foo Fighters, Skunk Anansie, Lenny Kravitz, Manic Street Preachers, Pearl Jam, Radiohead, Soundgarden, Blur en Oasis. En uiteraard de godvergeten Red Hot Chili Peppers (ugh). Vul dat aan met 00s alternative van Franz Ferdinand, Muse, Kaiser Chiefs, Killers, Arctic Monkeys en QOTSA en dat is de basis.

Al die 90s artiesten zijn inmiddels al minsten 25-30 jaar bezig, dus zijn ze opgeschoven van alternative naar classic rock, qua status in radioland. Niet onbegrijpelijk. Zo klinkt KINK inderdaad erg belegen/classic rock achtig. KINK's core artistst zijn ook belagrijk voor zenders als Radio 2 en Radio Veronica.

Wat ook absoluut niet meehelpt is dat KINK maar 2 recente platen per uur draait. Dat mag wat mij betreft wel naar 5 a 6 toe.
De 90s en deels de 00s waren wat dat betreft natuurlijk ook de gouden decennia voor Alternative rock. Daarna werd de spoeling toch een behoorlijk stuk dunner met de 10s als genre dieptepunt. Dat werd onlangs ook wel pijnlijk duidelijk tijdens de tijdmachine week van KINK. E.e.a. kwam voor een groot deel door het wegvallen van het destijds vrij Alternative rock georiënteerde MTV waarna labels hun handen steeds meer van het genre aftrokken en de bands moeite kregen een groot publiek te bereiken. Als soort van basis zijn de door jou genoemde artiesten volgens mij ook prima. En ook wat recentere bands als Royal Blood, Beaches, Fontaines, Vices, Murder Capital, Pom, Pip Blom etc. komen geregeld wel voorbij. Maar helemaal met je eens dat het wat nieuwer en avontuurlijker mag. Gaat alleen helaas niet gebeuren ben ik bang, zeker met de nieuwe programmering niet. Wat dat betreft is het echt jammer dat Jasper weg is.
Vanjeafisharder

Waarom zou dat van Jasper af moeten hangen? Die draaide veel nieuw, maar dat zou toch niet alleen zijn keuze moeten zijn maar stationbreed?
PostDylan

Bericht door PostDylan »

dasco1973 schreef: 09 jan 2025 14:19

De 90s en deels de 00s waren wat dat betreft natuurlijk ook de gouden decennia voor Alternative rock. Daarna werd de spoeling toch een behoorlijk stuk dunner met de 10s als genre dieptepunt. Dat werd onlangs ook wel pijnlijk duidelijk tijdens de tijdmachine week van KINK. E.e.a. kwam voor een groot deel door het wegvallen van het destijds vrij Alternative rock georiënteerde MTV waarna labels hun handen steeds meer van het genre aftrokken en de bands moeite kregen een groot publiek te bereiken. Als soort van basis zijn de door jou genoemde artiesten volgens mij ook prima. En ook wat recentere bands als Royal Blood, Beaches, Fontaines, Vices, Murder Capital, Pom, Pip Blom etc. komen geregeld wel voorbij. Maar helemaal met je eens dat het wat nieuwer en avontuurlijker mag. Gaat alleen helaas niet gebeuren ben ik bang, zeker met de nieuwe programmering niet. Wat dat betreft is het echt jammer dat Jasper weg is.
[/q
In de 10's is anders prima muziek gemaakt door o.a. Grizzly Bear, Protomartyr, Alt-J, Beach House, Sufjan Stevens enz. Muziek wat volgens mij prima zou kunnen passen op Kink, maar ze lijken halsstarrig vast te houden aan de jaren 90 en 00's als basis.
Stophoest

Bericht door Stophoest »

jessica schreef: 08 jan 2025 19:10 Je kan ook naar Pinquin of het Belgische Willy luisteren. Wellicht interessanter.
Klopt, luister er regelmatig naar. Met name Pinguin.
Je hebt kink- en stophoest.
dasco1973

Bericht door dasco1973 »

Vanjeafisharder schreef: 09 jan 2025 14:26 Waarom zou dat van Jasper af moeten hangen? Die draaide veel nieuw, maar dat zou toch niet alleen zijn keuze moeten zijn maar stationbreed?
Dat zou inderdaad niet van hem moeten afhangen, maar dat deed het kennelijk wel enigszins. Zeker in de avonduren wordt momenteel duidelijk minder nieuwe muziek gedraaid in vergelijking met zijn programma. Het station heeft toch denk ik het gevoel dat een voorzetting van de dagprogrammering meer luisteraars trekt/vasthoudt.
Laatst gewijzigd door dasco1973 op 09 jan 2025 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
dasco1973

Bericht door dasco1973 »

PostDylan schreef: 09 jan 2025 15:07
dasco1973 schreef: 09 jan 2025 14:19

[/q
In de 10's is anders prima muziek gemaakt door o.a. Grizzly Bear, Protomartyr, Alt-J, Beach House, Sufjan Stevens enz. Muziek wat volgens mij prima zou kunnen passen op Kink, maar ze lijken halsstarrig vast te houden aan de jaren 90 en 00's als basis.
Oh ja absoluut het wemelt natuurlijk van de goede muziek, maar veel van die muziek heeft nooit de massa bereikt op een manier zoals dat in de jaren 90 en 00s wel het geval was, dus durft men dat (een incidentele plaat daargelaten) duidelijk niet aan. Artiesten als The Blue Stones, Dorothy, Larkin Poe passen er ook prima op. Zeker als je bands als Jack White, Black Keys en Royal Blood ook draait. Zijn qua stijl ook best behapbaar, maar die wil is er niet. Of de kennis is niet voorhanden? Mensen als Veenstra en Corton lijken diep geworteld in bovengenoemde decennia en meer gehecht aan hun Foo Fighters en QOTSA.
Plaats reactie