Veranderingen Radio 1

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Feivel

Re: Veranderingen Radio 1

Bericht door Feivel »

banne schreef: 17 feb 2024 10:10 Iris van Lunenburg heet ze, de partner van… Pieter vd Wielen. Radio ervaring: 0
Iris van Lunenburg heeft BAKKEN media-ervaring. Ze zit regelmatig bij Shownieuws, ze schuift regelmatig aan bij de talkshow Op1, maakte het programma 'Iris onderzoekt'. Misschien geen ervaring met radio, maar als je zoveel media-ervaring hebt, is radio gemakkelijk te leren. Bedenk je: het is gemakkelijker goede gewoonten aan te leren, dan slechte gewoonten af te leren. Daarom is voor de NPO ervaring geen belemmering meer. Geslacht en kleur hebben er niets mee te maken. Daarmee doe je Iris als talent wel heel erg tekort.
banne

Bericht door banne »

Ingebruik schreef: 17 feb 2024 12:27
banne schreef: 17 feb 2024 09:57 Omdat kleur en geslacht overduidelijk belangrijker zijn dan kwaliteiten bij de NPO. Ze zit in het tweede uur duidelijk dichterbij de microfoon dus ik vermoed dat ze gecorrigeerd is door de regie. Dat sterkt mij in het idee dat deze dame geen presentatieervaring heeft
En dat concludeer je precies uit.. wat? Iedereen moet een keer beginnen, er vanuit gaande dat je gelijk hebt en ze inderdaad geen ervaring heeft op de radio. Maar wellicht wel elders? Ik ken de dame verder niet.
Lijkt mij dat je eerst wat ervaring opdoet op minder prominente uren? En dan niet in zo’n ‘gewichtig’ programma meteen
banne

Bericht door banne »

Feivel schreef: 17 feb 2024 13:45
banne schreef: 17 feb 2024 10:10 Iris van Lunenburg heet ze, de partner van… Pieter vd Wielen. Radio ervaring: 0
Iris van Lunenburg heeft BAKKEN media-ervaring. Ze zit regelmatig bij Shownieuws, ze schuift regelmatig aan bij de talkshow Op1, maakte het programma 'Iris onderzoekt'. Misschien geen ervaring met radio, maar als je zoveel media-ervaring hebt, is radio gemakkelijk te leren. Bedenk je: het is gemakkelijker goede gewoonten aan te leren, dan slechte gewoonten af te leren. Daarom is voor de NPO ervaring geen belemmering meer. Geslacht en kleur hebben er niets mee te maken. Daarmee doe je Iris als talent wel heel erg tekort.
Bakken media ervaring? Ik heb gegoogled maar kwam niet verder dan wat semi expert geneuzel bij een talkshow of Shownieuws en expeditie Robinson. Laten we het dan houden op dat ik haar ongeschikt vind voor Radio 1 en zeker voor een programma als deze. Misschien later als ze meer ervaring heeft met talkradio of radio in het algemeen
GerardVanDenEnde

Bericht door GerardVanDenEnde »

Misschien kan Iris wat radio-ervaring opdoen bij Radio4All.
Braintag

Bericht door Braintag »

Ik luister al een jaar of 30 radio 1 ( vanaf een jaar of 12) maar moet bekennen dat de lust om te luisteren steeds minder wordt. Ik erger me aan het enorme lege babbelgehalte op deze zender. Hele avonden onbeduidende gasten waarmee ditjes en datjes worden uitgewisseld. Dat aparte uur langs de lijn was top. Nu is het de hele avond net niks. Het verdwijnen de radiodocumentaire (radiodoc, radio idzerda) vind ik ook erg spijtig. Alles is een brei van gelul zonder focus. Dat verschrikkelijke villa vdb spant de kroon met dat infantiele spel. Ze halen hiermee postuum de naam van het uitstekende programma villa vpro door het slijk. Gelukkig is er een paar keer per jaar nog een marathoninterview en blijft het oog gespaard. Verder redelijk veel bagger. Ik vroeg me af welke programma's op radio1 de forumleden hier na alle veranderingen de laatste jaren missen?
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Ghislaine Plag keert sneller dan verwacht terug op Radio 1. Voor Langs de Lijn (vanaf april) en Radiolympia.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Kan Suze van kleef spreekles krijgen. Loopt te hijgen bij verslag heerenveen-pec terwijl ze geheel niet lang aan het woord is (ivm psv feyenoord)
banne

Bericht door banne »

Braintag schreef: 18 feb 2024 09:32 Ik luister al een jaar of 30 radio 1 ( vanaf een jaar of 12) maar moet bekennen dat de lust om te luisteren steeds minder wordt. Ik erger me aan het enorme lege babbelgehalte op deze zender. Hele avonden onbeduidende gasten waarmee ditjes en datjes worden uitgewisseld. Dat aparte uur langs de lijn was top. Nu is het de hele avond net niks. Het verdwijnen de radiodocumentaire (radiodoc, radio idzerda) vind ik ook erg spijtig. Alles is een brei van gelul zonder focus. Dat verschrikkelijke villa vdb spant de kroon met dat infantiele spel. Ze halen hiermee postuum de naam van het uitstekende programma villa vpro door het slijk. Gelukkig is er een paar keer per jaar nog een marathoninterview en blijft het oog gespaard. Verder redelijk veel bagger. Ik vroeg me af welke programma's op radio1 de forumleden hier na alle veranderingen de laatste jaren missen?
Geheel eens. Ik vond Jurgen vd Berg een prima presentator van het R1 journaal. Bij Villa VDB druipt de kinderachtigheid ervanaf, de spelletjes, de exact dezelfde dagelijkse aankondigingen ("Elke dag is wel de dag van iets, vandaag is het de Dag van de Hamster en gaan we even bellen met iemand die al jarenlang in het hamsterpak in de Albert Heijn reclame zit") De naam deed me idd direct denken aan Villa VPRO wat nog tenminste een journalistiek programma was, daar luisterde ik graag naar Jair Stein.

Wat ik verder nog mis? Argos is voor de helft verdwenen ten koste van Pointer, heel heel spijtig. Ik mis bij Argos overigens heel erg de stem van Kees vd Bosch. Wat een magistrale stem had die man voor dat programma.
"Dit is de dag" in de middag met Tijs vd Brink, hoewel ik Geld of je Leven best een aardige vervanging vind.
Lunch! Vond ik een luchtig doch journalistiek programma voor idd tijdens de... lunch. Ook daar was de eerder genoemde Jurgen vd Berg prima op zn plek, evenals de altijd goed zittende Ghislaine Plag.
Op zaterdagmiddag was er altijd een cultuurprogramma over o.a theater genaamd Opium dat werd gepresenteerd door Hans Smit. Vond ik ook altijd erg amusant om naar te luisteren.
Mangiare! uiteraard! Dat mocht wel vaker dan eens in de twee weken, wat mij betreft.
De Praktijk werd door Jan Mon gepresenteerd en was een programma over de medische wereld, ook zeer interessant destijds
Avondspits met Joost Eerdmans, roeptoeterradio!

Nou, genoeg herinneringen opgehaald denk ik :lol:
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ik mis het dagelijkse uurtje langs de lijn op maandag tot en met vrijdag. Dan was je in een uur weer helemaal op de hoogte. Langs de lijn en omstreken is alleen een toevoeging als er livesport is vind ik. Het maakt het wel wat gemakkelijker om sport op de radio te brengen voor de NOS, dat vind ik als liefhebber dan wel weer prettig. Naar de weekenduitzendingen luister ik nog altijd graag.

En ik mis een programma als de Doofpot, maar daarin zal ik wel de enige zijn.
djegovdoet2

Bericht door djegovdoet2 »

Morgen is Hans Hoogendoorn voor het laatst te horen als de Stem van met het oog op morgen. Hij zal het morgen live doen, Hanneke de Jonghe de nieuwe stem is er ook bij.
banne

Bericht door banne »

Waarom Argos eens in de twee weken plek moet maken voor Pointer is mij een raadsel. Wat een ongelofelijk slaapverwekkend saai programma is dat. Heeft niets met onderzoeksjournalistiek te maken, mijns inziens. Gewoon een normaal praatprogramma met een heel klein stukje reportage erin
Braintag

Bericht door Braintag »

banne schreef: 20 apr 2024 14:32 Waarom Argos eens in de twee weken plek moet maken voor Pointer is mij een raadsel. Wat een ongelofelijk slaapverwekkend saai programma is dat. Heeft niets met onderzoeksjournalistiek te maken, mijns inziens. Gewoon een normaal praatprogramma met een heel klein stukje reportage erin

Pointer is inderdaad bagger.
Durashift

Bericht door Durashift »

^^ Niels Heithuisen vind ik wel goed , eigenlijk. Argos kan ook traag zijn, de onderwerpen moeten je wel aanstaan, op dat moment, natuurlijk.
banne

Bericht door banne »

wwwwww
Durashift schreef: 28 apr 2024 10:34 ^^ Niels Heithuisen vind ik wel goed , eigenlijk
Zeer zeker! Dat over Argos klopt ook zeker, daar is alleen vaker echt een langere reportage te horen. Maar ook daar mis ik wel de stem van Kees vd Bosch, echt een legendarische stem voor het programma
Durashift

Bericht door Durashift »

^^ Ja, dat is/was een.mooie,.karakteristieke.stem.die.past bij zo'n programma.
Plaats reactie